امیر علی اکبری حریف خود را با دیسکوالیفه شدن در راند سوم شکست داد + ویدیو

امیر علی اکبری موفق شد در مسابقات وان چمپیونشیپ حریف هندی خود را در راند سوم و پس از دیسکوالیفه شدن حریف توسط داور، شکست دهد. امیر علی اکبری که یکی از رقیبان اصلی برای کسب قهرمانی دسته سنگین وزن وان چمپیونشیپ به شمار می آید، رویکردی تهاجمی را در مبارزه با ارجان بولار در پیش گرفته بود و همین رویکرد به او کمک کرد تا وی در نبرد با این حریف هندی در روز جمعه اول مارس در مسابقات ONE 166 که در قطر برگزار می شد به پیروزی برسد.

علی رغم اینکه انتظار زیادی از این مسابقه سنگین وزن می رفت اما آنچه در داخل اکتاگون دیده شد چیزی نزدیک به یک هیجان مسابقه سنگین وزن ام ام ای نبود، اما باز هم یک مسابقه شطرنج بین علی اکبری و بولار در سالن ورزشی لوسیل اسپرتس آرنا بود، چرا که هر دوی آن ها قدرت تک ضربه و قدرت کشتی گیری و گلاویز شدن را داشتند که می توانست مسیر و نتیجه مبارزه را در کسری از ثانیه تغییر دهد.

اما بولار که سابقه قهرمانی سنگین وزن وان چمپیونشیپ را نیز داشت، در تمام طول مسابقه در حال عقب رفتن و مبارزه تدافعی بود، در حمله کردن شکست خورده و نتوانست حرکت قابل توجهی در مقابل مبارز همیشه آماده ایرانی انجام دهد.

1a9e9 17047719011980 1920

این موضوع باعث شد که داور مسابقه، هرب دین، در راند دوم دو کارت زرد به خاطر نداشتن فعالیت به این مبارز هندی بدهد.

با اینکه ارجان ظاهراً تمایلی به پاسخ دادن به حملات و ضربات علی اکبری نداشت، اما مبارز ایرانی همیشه به سمت جلو حرکت می کرد و آماده بود تا فاصله اش را با حریف کم کند تا بتواند قدرت خود را به حریفش نشان دهد.

پیش از اینکه مبارزه در راند سوم و پایانی به طور رسمی متوقف شود، علی اکبری ترکیب مشت و لگد خوبی را وارد کرد که حریف هندی اش را غافلگیر کرده و همین موضوع باعث شد تا او همچنان به سمت عقب رفته و در حالت دفاعی قرار داشته باشد.

مبارزه امیر علی اکبری و آرجان بولار

با اینکه هرب دین مدام به او یادآوری می کرد که در مبارزه شرکت کند، بولار به عقب نشینی هایش ادامه داد و این آخرین فرصت داور آمریکایی به او بود که در نهایت در ثانیه های پایانی مسابقه تصمیمش را گرفت.

این چهارمین پیروزی پیاپی امیر علی اکبری بود که تحت نظر بزرگ ترین سازمان هنرهای رزمی جهان به ثبت رسید و احتمالاً شرایط برای مبارزه دوباره او در برابر آناتولی مالیخین، قهرمان سنگین وزن وان چمپیونشیپ جهان فراهم می کند.

از سوی دیگر بولار متحمل دومین شکست پیاپی خود شد و حالا به رکورد دو پیروزی و دو شکست در وان چمپیونشیپ رسیده است.

آناتولی مالیخین نیز با پیروزی برابر راینیه دی رایدر توانست به اولین ورزشکاری تبدیل شود که همزمان کمربند قهرمانی سه دسته را در یک سازمان مهم هنرهای رزمی ترکیبی در اختیار دارد. او در این مسابقه در راند سوم حریف خود را وادار به تسلیم کرد. اکنون مالیخین کمربندهای قهرمانی میان وزن، سنگین وزن سبک و سنگین وزن وان چمپیونشیپ در اختیار دارد.

آناتولی مالیخین

متخصص ناک اوت روسی از همان ابتدا قدرت خود را به رایدر دیکته کرد و با ممانعت از تلاش های حریف برای به زمین زدن خود، مشت راست های سنگینی به سمت او شلیک کرد. دی رایدر در حد توانش از ضربات پا برای دور نگه داشتن مالیخین استفاده کرد و حتی در اوایل مسابقه حریف خود را با یک ضربه مشت راست روی زمین انداخت اما این مالیخین بود که ضربات بهتری وارد کرد. در راند سوم بود که دی رایدر قصد داشت از حریفش زیر بگیرد اما مبارز روسی به راحتی جلوی او را گرفت و با یک ضربه سنگین زانو به سر این قهرمان که بر اساس قوانین وان چمپیونشیپ قانونی است توانست حریف را شوکه کند و بلافاصله سر پا بایستد. علیرغم اینکه هرب دین مسابقه را متوقف کرد تا دی رایدر از روی زمین بلند شود اما این مبارزه نتوانست از روی زمین بلند شود و مالیخین با امتیاز ناک اوت فنی به عنوان برنده این مسابقه معرفی شد.

اکنون مالیخین رکورد ۱۴ مسابقه و ۱۴ پیروزی را در اختیار دارد که تمامی آن ها با ناک اوت به دست آمده اند که دو مورد آن ها در برابر دی رایدر بوده است. این مبارز ۳۶ ساله روسی از زمان پیوستن به وان چمپیونشیپ در سال ۲۰۲۱ توانسته در ۶ مسابقه پیاپی پیروز شود که نیمی از آن ها در کمتر از ۵ دقیقه به دست آمده اند.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.