امکان ترجمه‌ آفلاین ۳۳ زبان جدید با گوگل ترنسلیت فراهم شد

ترجمه کار چندان راحتی نیست؛ اما گوگل موفق شده که با برنامه کاربردی مترجم خود این امکان را برای کاربران فراهم کند که با ترجمه متون زبان‌های مختلف با سراسر جهان در ارتباط باشند. گوگل ترنسلیت طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته و این‌بار نیز زبان های جدید بیشتری به آن اضافه شده‌است. این در حالی است که این برنامه پشتیبانی آفلاین از بسیاری‌از زبان‌ها را نیز ارائه می دهد.

ابزار ترجمه‌ گوگل برای اولین بار از سال ۲۰۱۶، زبان‌های جدیدی به فهرست زبان‌های تحت پشتیبانی خود اضافه کرد. هفته گذشته، گوگل اعلام کرد از امکان ترجمه‌ آفلاین ۳۳ زبان جدید پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت در هر دو نسخه iOS و Android این برنامه ارائه می‌شود.

گوگل قبلاً اعلام کرده‌ بود که سرویس ترجمه‌‌اش، زبان‌های جدید را از ترجمه‌های آنلاین موجود در وب آموخته است. بنابراین زمانی که منابع موجود به یک زبان کم باشد، پشتیبانی مناسب از آن زبان سخت خواهد بود. اما به کمک پیشرفت‌ حوزه‌ یادگیری ماشینی و تلاش‌های شبانه‌روزی افراد متخصص، گوگل موفق شد پشتیبانی از زبان‌های بیشتزی را به مجموعه‌ خود اضافه کند.

گوگل ترنسلیت زبان جدید

حالا کاربران می‌توانند از قابلیت ترجمه آفلاین گوگل‌ ترنسلیت برای زبان‌های Basque، Cebuano، Chichewa، Corsican، Frisian، Hausa، Hawaiian، Hmong، Igbo، Javanese، Khmer، Kinyarwanda، Kurdish، Lao، Latin، Luxembourgish، Malagasy، Maori، Myanmar (Burmese)، Oriya / Odia، Samoan، Scots Gaelic، Sesotho، Shona، Sindhi، Sundanese، Tatar، Turkmen، Uyghur، Xhosa، Yiddish، Yoruba و Zulu استفاده کنند.

قابلیت‌های گوگل ترنسلیت

گوگل ترنسلیت برنامه‌ای نسبتاً ساده است که عملکردهای زیادی را ارائه می‌دهد. این برنامه به این صورت طراحی شده که کلمات یا جملاتی را که تایپ می‌کنید یا در برنامه کپی می‌کنید، ترجمه کند. علاوه‌براین، این مترجم گوگل حتی می‌تواند متن موجود در تصاویر را ترجمه کند. همچنین این برنامه قادر است که با بهره‌گرفتن از قابلیت‌های گوگل لنز، متن‌های دنیای اطراف شما مثل تابلو‌ها و غیره را به‌طور زنده ترجمه کند. این ویژگی فوق‌العاده کاربری است و اغلب اوقات به‌درستی عمل می‌کند؛ حتی اگر عجله دارید و در حال حرکت هستید. از ویژگی‌های دیگر گوگل ترنسلیت می‌توان به پشتیبانی از حالت ترجمه‌ مکالمه‌ای اشاره کرد که می‌تواند جمله‌های دو نفر با دو زبان مختلف را به‌طور لحظه‌ای ترجمه کند.

برای استفاده از ترجمه آفلاین، باید برنامه گوگل ترنسلیت را باز کرده و وارد منوی تنظیمات برنامه شوید. از منوی تنظیمات، بخش ترجمه آفلاین را مشاهده خواهید کرد که به شما امکان افزودن و دانلود زبان‌ها را می ‌هد. اگر زبان موردنظر خود را پیدا نمی کنید، به این معنی است که برنامه هنوز از ترجمه آفلاین زبان مذکور پشتیبانی نمی‌کند. اگر علاقه‌مند به آزمایش این ویژگی در گوگل ترنسلیت هستید، همین حالا عم برای iOS و هم برای اندروید دردسترس است. هر دو نسخه این برنامه از پشتیبانی زبان آفلاین جدید پشتیبانی خواهند کرد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.