امکان بهره‌مندی شهرستان‌های گرمی و انگوت از خدمات جهاددانشگاهی

در نشست رییس جهاددانشگاهی با نماینده شهرستان‌های گرمی و انگوت در مجلس بر امکان بهره‌مندی این دو شهرستان‌ از خدمات این نهاد و حمایت مجلس از فعالیت‌های علمی و دانش بنیان تاکید شد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی امروز، سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه نشست مشترکی را با محمد خوش سیما نماینده منتخب مردم شهرستان گرمی و انگوت در دوازدهمین مجلس شورای اسلامی برگزار کرد.

دکتر حسن مسلمی نائینی در این نشست با اشاره به فعالیت های جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف از جمله آموزش و پژوهش در زمینه غربالگری سرطان‌های شایع بانوان گفت: این نهاد دارای بیش از ۷ هزار نیرو مستقم و ۲۰ هزار نیروی پاره وقت و غیرمستقیم است که تنها ۲۰ درصد بودجه خود را از دولت دریافت می کند و تامین ۸۰ درصد آن بر عهده خود این نهاد است.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای این نهاد اظهار کرد: در واحدهای خواجه نصیرالدین و علم و صنعت کارهای بزرگی انجام شده است که پروژه ساخت سیستم رانش قطار مترو ملی و آنتن های مخابراتی نمونه ای از این توانمندی هاست، اما با وجود این توانمندی‌ها، برخی از مسئولان از خارج خرید می کنند و حمایتی از تولید داخل ندارند.

دکتر مسلمی نائینی با اشاره به اقدامات این نهاد در حوزه تجاری سازی برای شرکت های دانش بنیان افزود: آماده سازی بسته های سیاستی شعار سال از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی، تولد اولین گاو جرزی در دشت مغان، به نژادی شتر و برنامه ریزی برای به نژادی اسب از دیگر کارهای این نهاد به شمار می آید.

در ادامه این نشست محمد خوش سیما با اشاره به ظرفیت کشاورزی و دامپروری در شهرستان گرمی و انگوت اظهار کرد: در این دو شهرستان از خدمات جهاددانشگاهی بی بهره هستیم و نیاز داریم تا با ایجاد یک ساختار به شبکه استانی و کشوری جهاددانشگاهی متصل شویم.

وی با اشاره به موضوع درمان ناباروری در این دو شهرستان  افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری از کارهای علمی و دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی حمایت می کنیم.

گفتنی است، در این نشست بر فعالیت و ارایه خدمات توسط جهاددانشگاهی در دو شهرستان و برگزاری جلسه با حضور رییس جهاددانشگاهی استان اردبیل تاکید شد.

نوشته امکان بهره‌مندی شهرستان‌های گرمی و انگوت از خدمات جهاددانشگاهی اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.