افشای پیکربندی پردازنده های ورک استیشن Sapphire Rapids قبل از عرضه

به تازگی قبل از رونمایی رسمی اینتل از پردازنده های ورک استیشن Sapphire Rapids اطلاعات این پردازنده‌ها به بیرون درز پیدا کرده است. این سری پردازنده در واقع در دو سری Xeon W-3400 و Xeon W-2400 عرضه خواهد شد و سری W-2400 قرار است با پشتیبانی از هسته‌های کمتری که بین ۶ و ۲۴ هستند عرضه شود.

طبق اطلاعات ارائه شده اینتل قرار است پردازنده های Sapphire Rapids را با پشتیبانی از رم ۴ کاناله DDR5 و با پشتیبانی از ۸ کانال فرعی و همچنین ورودی خروجی ۶۴ خطی PCIe5 عرضه کند. سری دیگر از این رده محصولات با نام سری W-3400 عرضه می‌شود که قرار است با پیکربندی ۱۲ هسته و ۲۴ رشته و ۵۶ هسته و ۱۱۲ رشته که تقریبا تعداد هسته‌های Sapphire Rapids را به حداکثر می‌رساند عرضه شود.

این تراشه‌ها همچنین از یک رابط گسترده ۸ کاناله با ۱۶ زیرکانل و پشتیبانی از DDR5 در دسترس قرار خواهند گرفت. طبق گفته‌ها اینتل همچنین پشتیبانی از PCIe5 برای ورودی و خروجی را با ۱۱۲ خط برای این چیپ‌ها در نظر گرفته است.

پردازنده Sapphire Rapids

طبق اطلاعات افشا شده، قیمت اولیه برای تراشه‌های رده پایین سری W-2400 نزدیک به ۳۶۰ دلار اعلام شده و این در حالی است که قیمت رده بالاترین محصولات از این سری به ۲۱۸۹ دلار نیز می‌رسد. سری W-3400 نیز قیمت اولیه ۱۱۸۹ دلار را برای مدل ۱۲ هسته‌ای با پشتیبانی از ۲۴ رشته دارد و این در حالی است که مدل ۵۶ هسته‌ای با برچسب قیمتی ۵۸۸۹ دلار عرضه می‌شود. اینتل همچنین برای همه‌ی مدل‌ها پشتیبانی از حافظه ECC را در دسترس قرار داده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.