افشای اولین تصویر از لپ تاپ ایسوس ROG Zephyrus M16 مدل ۲۰۲۳

ایسوس برای نسل ۱۱ پردازنده‌های اینتل یک شاسی گیمینگ برای لپ تاپ های خود توسعه داد و حالا لپ تاپ‌های جدید ROG Zephyrus M16 و M15 با سایز مشابه و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر قرار است عرضه شوند. این شاسی در واقع کمی کوچکتر و سبک‌تر از مدل ۱۵.۶ اینچی است. مهم‌تر از این به نظر می‌رسد لپ‌تاپ‌های جدید اکنون به پنل QHD با رزولوشن ۱۶۰۰×۲۵۶۰ و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ مجهز می‌شوند.

صفحه‌نمایش مدل M16 ایسوس آنقدر بزرگ است که نسبت صفحه نمایش به بدنه ۹۴ درصد است و از یک پنل IPS با رفرش ریت ۱۶۵ هرتزی بهره می‌برد. شاسی جدید و صفحه نمایش، بزرگ‌ترین نقاط قوت این لپ تاپ و دلیل اصلی فروش عمده آن محسوب می‌شدند.

یکی از مسائلی که توسط افرادی که این لپ تاپ‌ها را بررسی کرده‌اند به آن اشاره شده، انتقال مستقیم حرارت دستگاه به صفحه نمایش است و این نیز ظاهرا به دلیل نازک بودن قاب پایینی رخ داده است. با این حال با قضاوت در مورد تصویر افشا شده مدل جدید M16 2023، به نظر می‌رسد که این مشکل هنوز برطرف نشده است.

لپ تاپ ایسوس Zephyrus M16

مشکل دیگر در این رابطه کیفیت پایین وب‌کم در این سری بود و در مقایسه با شاسی قدیمی‌تر، M16 در واقع ماژول دوربینی را دریافت کرد که در مدل‌های قبلی سری ROG Zephyrus M ایسوس وجود نداشت. مدل ۲۰۲۲ نیز حتی با پشتیبانی از Windows Hello عرضه شده اما به نظر می‌رسد مدل جدید ۲۰۲۳ با یک ماژول دوربین جدیدتر عرضه خواهد شد.

لپ تاپ ایسوس Zephyrus M16
مدل قدیمی تر

در تصویر منتشر شده می‌توان طراحی مدل ۲۰۲۲ با پردازنده Intel Alder Lake را با نسخه جدید ۲۰۲۳ مقایسه کرد. تنها تغییر قابل مشاهده ماژول وب‌کم جدید است و در همین راستا بدیهی است که چیدمان کیبورد نیز به دلیل تفاوت منقطه جغرافیایی یکسان نیست.

ایسوس به احتمال زیاد لپ تاپ جدید Zephyrus M16 2023 خود را در CES سال آینده میلادی عرضه خواهد کرد و درست مانند تمام محصولات سری ROG Zephyrus M مدل جدید نیز احتمالا از CPU های اینتل استفاده خواهد کرد. در همین راستا همچنین گفته می‌شود که این لپ تاپ با پشتیبانی از GPU های جدید RTX 40 عرضه خواهد شد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.