افزایش ۸ درصدی قیمت اتریوم

افزایش ۸ درصدی قیمت اتریوم

به گزارش رسانه مدیاتی و به نقل از «Beincrypto»، رشد ۸ درصدی اخیر اتریوم (ETH)، اکوسیستم ارزهای دیجیتال را شعله‌ور کرده است و این بزرگترین رشد قیمت اتریوم در طول یک ماه گذشته به شمار می‌رود. این جهش قیمتی با گمانه‌زنی‌هایی درباره راه‌اندازی احتمالی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر اتریوم در ایالات متحده مرتبط است که منجر به بحث‌های داغی در میان اعضای جامعه ارزهای دیجیتال شده است. درهمین حال، اتریوم در روز دوشنبه عملکرد بهتری نسبت به دارایی‌های دیجیتال اصلی مانند بیت‌کوین (BTC) داشت.

آیا آلامِدا ریسرچ (Alameda Research) قصد فروش ۱۴.۷۵ میلیون دلار اتریوم را دارد؟

در زمان نگارش این خبر، قیمت اتریوم ۳۶۸۰ دلار است. این رمزارز از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۲ درصد افزایش یافته است که تقریباً هم‌راستا با رشد ۶۸ درصدی بیت‌کوین است. به گزارش منابع خبری، حامیان صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر اتریوم اخیراً با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده وارد مذاکره شده‌اند که این امر نشان‌دهنده تغییری در فضای مقررات است.

کمیسیون مذکور که به‌طور سنتی محتاط عمل می‌کند، با تأیید صندوق‌های قابل معامعه در بورس مبتنی بر بیت‌کوین پس از لغو حکم دادگاه در (ژانویه) گذشته، رویکرد بازتری از خود نشان داد. از آن زمان، این صندوق‌ها ۵۹ میلیارد دلار دارایی جذب کرده‌اند که نمایانگر پتانسیل بازار برای سرمایه‌گذاری‌های کریپتو تحت نظارت است. علاوه بر این، عملکرد اتریوم منجر به گمانه‌زنی‌هایی درمورد یک جهش قیمتی قریب‌الوقوع شده است. غول‌های مالی مانند بلک‌راک (Black Rock) و فیدلیتی اینوستمنت (Fidelity Investment) برای راه‌اندازی ETFهای اتریوم درخواست داده‌اند. با این حال، تصمیم نهایی SEC ایالات متحده همچنان نامشخص است.

با وجود این، «اریک بالچوناس»، تحلیل‌گر صندوق‌های قابل معامله در بورس، با اشاره به امتناع کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از ارائه بازخورد و پاسخ درمورد درخواست‌های ETF، ابراز تردید کرد. این احتیاط، نشان‌دهنده احساس کلی بازار است، به‌گونه‌ای‌که طبق تخمین‌های پُلی‌مارکت (Polymarket)، تنها ۱۶ درصد احتمال برای تأیید صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر اتریوم تا مهلت ماه (مِی) وجود دارد.

افزایش 8 درصدی قیمت اتریوم

بالچوناس می‌گوید: «قطعاً جالب است، اما شانس ما تغییری نکرده. همان‌طور که گفتیم، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده باید درباره اسناد ثبت‌نامی (بازخورد انتقادی که او به آن اشاره می‌کند) نظر بدهد و این اتفاق هنوز نیفتاده است. آن‌ها حتی در جلسات حضوری هم هیچ پاسخی نمی‌دهند. سکوت، خشونت است.»

افزون بر این، گزارش‌هایی از انباشت قابل‌توجه اتریوم توسط نهنگ‌های ارز دیجیتال (دارندگان عمده) دریافت شده است. پیش از این جهش، بیش از ۳۵ میلیون دلار اتریوم توسط نهنگ‌های رمزارز خریداری شد و قیمت آن را روز دوشنبه به بالای ۳۴۰۰ دلار رساند.

بیشتر بخوانید: وضعیت مالی بازارهای مختلف در هفته آخر فروردین ۱۴۰۳

آلامِدا ریسرچ، که با صرافی غیرفعال اف‌تی‌ایکس (FTX) مرتبط است، با استفاده از این صعود قیمت در بازار اتریوم، فعال بوده است. گزارش‌های اسپات آنچین (Spot On Chain) نشان‌دهنده انتقال چشم‌گیر ۴۰۰۰ اتریوم به ارزش تقریبی ۱۴.۷۵ میلیون دلار توسط آلامِدا ریسرچ به کوین‌بیس (Coinbase) است که بزرگترین انتقال از زمان جهش قیمتی قابل‌توجه در ماه (فوریه) به شمار می‌رود.

انتقال وجوه و توکن به صرافی‌های متمرکز (CEX) نشان می‌دهد که این شرکت کریپتو ممکن است قصد فروش اتریوم را داشته باشد. با این وجود، کیف‌پول‌های آلامِدا ریسرچ همچنان دارای دارایی درخور توجهی از اتریوم معادل ۶۴ میلیون دلار هستند که شامل توکن‌های اتریوم و رَپد اتریوم (WETH) می‌شود.

همچنین، اسپات آنچین جزئیات بیشتری ارائه می‌دهد و می‌گوید: «از تاریخ (۱ فوریه ۲۰۲۴)، اف‌تی‌ایکس و آلامِدا ریسرچ درمجموع ۲۱۶۵۰ اتریوم را با میانگین قیمت ۳۳۴۳ دلار به ارزش تقریبی ۷۲.۴ میلیون دلار به کوین‌بیس منتقل کرده‌اند که عمدتاً قبل از اُفت قیمت اتریوم بوده است.»

در همین راستا، اقدام این شرکت ارز دیجیتال، شرایط پیچیده‌ای را برای اتریوم ایجاد می‌کند. با این حال، دوره پیش رو با توجه به تأییدیه‌های احتمالی مقررات و تحرکات بازار کریپتو که مسیر اتریوم را به‌طور قابل‌توجهی شکل می‌دهند، بسیار حیاتی است.

Adblock test (Why?)

منبع مطلب


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.