افزایش ابتلا به سرطان دهانه رحم در زنان بالای ۶۵ سال

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد:تقریباً یک مورد از هر پنج تشخیص سرطان دهانه رحم در زنان ۶۵ سال و بالاتر رخ می دهد و اکثر موارد تشخیص داده شده مربوط به سرطان دهانه رحم در مراحل پایانی است، نتیجه ای که مغایر با دستورالعمل های بهداشتی فعلی است که به زنان توصیه می کند غربالگری را سنین بالای ۶۵ سال متوقف کنند.

به گزارش سیناپرس، مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد: زنان بالای ۶۵ سال علی رغم تصورات پیشین، به سرطان دهانه رحم مبتلا می شوند. طی این مطالعات در مجموع سرطان دهانه رحم در مراحل پایانی بین حدود ۷۱ درصد از زنان ۶۵ سال و بالاتر در مقایسه با ۴۸ درصد از زنان جوان تر، تشخیص داده شد. این نتایج نشان می دهد که سازمان های سیاستگذار بهداشتی نیاز به بازنگری در دستورالعمل های موجود برای ابتلا به سرطان دهانه رحم  دارند.

جولیان کولی، محقق ارشد آمار در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، در این رابطه می‌ گوید: یافته ‌های ما نیاز به درک بهتر این نکته را نشان می‌ دهد که چگونه دستورالعمل‌ های غربالگری فعلی ممکن است زنان ۶۵ سال و بالاتر را با مشکل مواجه کند.

دستورالعمل‌ های غربالگری کنونی، توقف آزمایش ‌ها را برای زنان سالمندی که سابقه آزمایش‌ های طبیعی پاپ و یا ویروس پاپیلومای انسانی  HPV  داشته ‌اند، توصیه می ‌کند. این موضوع در حالی است که ما باید روی تعیین سابقه غربالگری گذشته زنان مسن و همچنین نقص در مراقبت های بعدی تمرکز کنیم. کولی در این رابطه می‌ گوید: ما باید از روش‌های آزمایش غیرتهاجمی برای زنان نزدیک به ۶۵ سال یا کسانی که باید به غربالگری سرطان دهانه رحم خود ادامه دهند، استفاده کنیم.

به گزارش سیناپرس، یکی از مسائلی که در مورد تشخیص سرطان پس از انتشار به سایر قسمت های بدن وجود دارد این است که سرایت به بافت های دیگر احتمال غلبه بر بیماری را کاهش می دهد. تشخیص سرطان دهانه رحم در مراحل پایانی زنان سالخورده   منجر به کاهش میانگین سن آن ها شده و این گروه سنی نسبت به افراد زیر ۶۵ سال، نرخ بقای ۵ ساله کمتری داشتند.

این مطالعه داده های سلامت زنان را از یک سیستم نظارت بر سرطان در کالیفرنیا جمع آوری کرد. این پایگاه اطلاعاتی شامل جزئیات دقیقی از میزان بروز سرطان، اطلاعات دموگرافیک، تشخیصی و درمانی افراد مختلفی از سال ۱۹۸۸ میلادی تا کنون بود.

موضوع بسیار مهمی که به طور بالقوه در افزایش موارد ابتلا به سرطان در میان زنان مسن ‌تر نقش دارد، پیروی نکردن از دستورالعمل ‌های غربالگری در دوران جوانی است. به گزارش سیناپرس، به گفته محققان حدود ۲۳.۲ درصد از زنان بزرگسال در ایالات متحده آزمایشات سالانه خود را انجام نمی دهند.

به گزارش سیناپرس، فرانسیس مگوایر، اپیدمیولوژیست ارشد در بیمارستان دیویس و یکی از نویسندگان این مطالعه توضیح می دهد: غربالگری های برنامه ریزی شده ممکن است با نزدیک شدن زنان به ۶۵ سالگی کاهش یابد.  شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله تخصصی Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention منتشر شده است.

مترجم: رضوان خندان

نوشته افزایش ابتلا به سرطان دهانه رحم در زنان بالای ۶۵ سال اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.