رونمایی از خودروی شاسی بلند تمام الکتریکی جدید کیا

کیا قصد دارد در اواخر این ماه، شاسی بلند برقی سه ردیف صندلی خود با نام EV9 را به بازار معرفی کند.

به گزارش سیناپرس، پیش از فاش کردن اطلاعات کامل این خودرو، کیا را از طریق یک سری تصاویر جدید، نمای بیرونی این خودرو را به نمایش گذاشته است. خودروی جدید تمام الکتریکی دارای یک ظاهر طراحی شده با زاویه های قائمه و ساختار جعبه ای است اما چهره ای تجدید نظر شده و تغییرات داخلی زیادی دارد.

کیا درباره استراتژی طراحی در EV9  اینگونه توضیح می دهد: تیم طراحی با استفاده از ظرافت یک وسیله نقلیه تمام برقی را طرحی کرده اند که هم ظاهر خشن یک خودروی همه جا رونده شاسی بلند را داشته باشد و هم شخصیت یک خودروی برقی را در بر بگیرد.

طراحی بدنه به مفهوم EV9 نزدیک است و دارای سقف شیشه ای، خطوط مستقیم و متقاطع و حجم جانبی چند قطبی است. این ساختار در چراغ ها، گلگیرها و حتی رینگ های خودرو دیده می شود. به گفته کارشناسان، این خودرو تقریباً شبیه به یک مدل لگو از یک شاسی بلند مدرن است و از هر زاویه ای توجهات را به خود جلب می کند.

جایی که طراحی از پیش نمایش مفهومی آن جدا می شود، در جلوی خودرو است. کیا دماغه خودرو را ببر دیجیتال نامگذاری می کند، اما این بار دارای یک چراغ های گسترده تر و بزرگتر است که شامل چراغ های روز و ال ای دی ها می شود.

کیا داخل این خودور را نیز با شکوه طراحی کرده و کابین هنوز تأثیر اجزای شناور را دارد که با افزودن کنترل های فیزیکی کمتر شده و به روشی کمتر برجسته در ساختار داخلی ادغام شده اند. طراحی داخلی، تأکید دیجیتالی خود را حفظ کرده و توجه راننده را بر روی پانل صفحه گسترده با کیفیت بالا متمرکز می کند که از نظر فنی دو نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی در یک بدنه دارد.

به گزارش سیناپرس، EV9 در سکوی ماژولار جهانی برقی کیا (E-GMP) جا می گیرد و به لطف معماری موتورهای مسطح دارای یک کابین بزرگ است. خریداران قادر خواهند بود از بین تنظیمات سه ردیف شش و هفت صندلی انتخاب کنند که نوید بخش راحتی فضای شخصی برای همه سرنشینان است. دو ردیف اول شامل صندلی های چرمی خواهد بود و صندلی های ردیف دوم نیز قادر به چرخش ۱۸۰ درجه به سبک ون ها هستند تا مسافران بتوانند با آنهایی که در ردیف سوم قرار دارند، تعامل داشته باشند.

مترجم: ندااظهری

منبع: Kia

نوشته رونمایی از خودروی شاسی بلند تمام الکتریکی جدید کیا اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.