اسپیکر هوشمند شیائومی Sound Pro با قابلیت پخش ۳۶۰ درجه رونمایی شد

شیائومی سرانجام در روز ۱۱ دسامبر ۲۰۲۲ میلادی (۲۰ آذر ۱۴۰۱ خورشیدی) رویداد معوقه‌ی خود را برگزار کرد و درخلال آن علاوه‌بر اینکه گوشی‌های شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو با وعده‌های بزرگ از راه رسیدند، محصولات دیگری از جمله اسپیکر هوشمند شیائومی Sound Pro نیز رونمایی شد که قرار است دیگر اسپیکرهای هوشمند موجود در بازار را به رقابت دعوت کند.

به‌گزارش زومیت، شیائومی به‌صورت رسمی اسپیکر هوشمند Sound Pro را معرفی کرد که در فرم استوانه طراحی شده است. قسمت بالایی اسپیکر Sound Pro شفاف است که نورپردازی آن با ریتم موسیقی تغییر می‌کند و جلوه‌ای زیبا به اسپیکر می‌دهد.

درواقع، در محل تلاقی با توری اسپیکر با قسمت شفاف بالایی اسپیکر، لامپ‌های ال‌ای‌دی تعبیه شده‌اند که افکت نوری کهکشانی تولید می‌کنند که قسمت فوقانی بدنه‌ی دستگاه را در بر می‌گیرد. این نور، ریتم موسیقی را دنبال می‌کند تا فضای جذابی ایجاد کند. به‌گفته‌ی شیائومی، اسپیکر هوشمند Sound Pro درک هوشمندی از بدن انسان دارد و با ترکیبی از فناوری کامپیوتری سمعی و بصری، حس رهبری و افکت‌های نوری هوشمند را ایجاد می‌کند.

اسپیکر هوشمند شیائومی Sound Pro

اسپیکر هوشمند شیائومی در رنگ مشکی و با پشتیبانی از پروتکل‌های انتقال صدا SBC و AAC و امپیدانس ۸ اهم، و پورت ۳/۵ میلی‌متری AUX عرضه خواهد شد. شیائومی ادعا می‌کند که صدای خروجی اسپیکر Sound Pro در سطح اسپیکرهای پرچم‌دار سایر شرکت‌ها است. درحال حااضر، این دستگاه در بازار چین دردسترس خریداران قرار گرفته است.

اسپیکر شیائومی Sound Pro پیکربندی آکوستیک ۷ واحدی مدوّر را به‌رخ می‌کشد که نسبت به مدل‌های قبلی ارتقاء یافته است. این اسپیکر شامل یک بلندگوی ۳ واحدی Full-range برای صدایی رسا و شفاف و یک بلندگوی سه واحدی Passive Radiator و ساب‌ووفر سفارشی برای تجربه‌ی بی‌نظیر فرکانس‌های پایین می‌شود. علاوه‌براین، اسپیکر هوشمند شیائومی مجهز به یک ووفر (Woofer) بزرگ ۴۰ واتی با حجم صدای وسیع شده است و می‌تواند فشار صوتی تکان‌دهنده‌ی ۹۱ دسی‌بل را ارائه دهد. این ووفر ۴۰ واتی با قطر ۱۰ سانتی‌متری و امپلیتود یا دامنه بزرگ ۱۶ میلی‌متری باس قوی ارائه می‌دهد.

درواقع، بلندگوی بزرگ حجم صدای بلندی دارد و واحد فرکان پایین Four King Kongs عمق فرکانس ۴۵ هرتزی را غوطه‌ور می‌کند و اجرای ضربه‌های باس تکان‌دهنده، طبیعی و پرانرژی می‌شود. علاوه‌براین، پارچه‌ی نفوذپذیر صدا با تخلخل بالا بعث می‌شود صدای بلند با جزئیات غنی حفظ شود.

گذشته از کیفیت صدای بسیار عالی، اسپیکر Sound Pro همچنین، میدان صوتی ۳۶۰ درجه را پوشش می‌دهد که باعث می‌شود تمام افراد محیط با توجه به فاصله‌ای که از اسپیکر دارند صدای یکنواختی بشنوند. به‌بیانی دیگر، صدای خروجی اسپیکر به‌صورت شناور و بدون ذره‌ای نویز و کاهش کیفیت در محیط اطراف پخش می‌شود.

اسپیکر هوشمند شیائومی Sound Pro

اسپیکر هوشمند شیائومی به‌طور تخصصی توسط مهندسان صدا و با استفاده از نرم‌افزارهای حرفه‌ای HARMAN AudioEFX تنظیم و کوک‌ شده است تا صدای خروجی رسا و متعادل و گوشنواز باشد. علاوه‌براین، جبران صدای برابر در حجم‌های مختلف در اسپیکر به‌گونه‌ای است که باعث می‌شود صدا به تدریج بهینه شود. قابلیت تقسیم فرکانس اسپیکر نیز فضای پویا را افزایش می‌دهد تا تفکیک صدا و بهبود آن بهتر انجام شود. تطبیق صدا نیز دیگر ویژگی است که خروجی فرکانس پایین را کاهش می‌دهد تا صدای طبیعی بهتری از خواننده شنیده شود. همچنین، بهینه‌سازی گذرا (Transient Optimization) صدا را شفاف و روشن می‌کند.

اسپیکر شیائومی Sound Pro امکان می‌دهد که چند اسپیکر را به‌طور هم‌زمان با یکدیگر هماهنگ کرد تا در یک محیط فعال باشند. برای مثال، می‌توان دو اسپیکر را در حالت استریو به تلویزیون هوشمند متصل کرد یا ۸ اسپیکر را در محیط خانه تبدیل به سیستم صوتی خانگی کرد. حتی می‌توان به‌صورت لحظه‌ای و آزادانه ازطریق اپلیکیشن اسپیکر آن یکی از آن‌ها از مجموعه جدا کرد تا به لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی یا هر دستگاهی که می‌خواهید وصل شود.

افزون‌براین، شیائومی نسخه‌ی دوم فناوری خلاقانه‌ی خود موسوم به Computing Audio را در طراحی این اسپیکر به‌کار گرفته است. این فناوری کیفیت صدا را از ورودی تا خروجی به‌صورت دقیق تنظیم می‌کند و تجربه‌ی گوش دادن در حالت زنده را تداعی می‌کند. از سویی دیگر، الگوریتم Nightingale ارتقاء داده شده است تا از تنظیم مستقل افکت‌های صوتی پشتیبانی کند و به کاربر امکان دهد سبک مورد علاقه‌ی خود را از درون اپلیکیشن Xiaomi Speaker انتخاب کنند. اسپیکر هوشمند شیائومی گواهی Excellent Hi-Fi Audio را نیز دریافت کرده است.

سایر امکانات اسپیکر هوشمند شیائومی Sound Pro شامل، بلوتوث ۵.۱، AirPlay 2، فرمان صوتی و NFC می‌شود. برای مثال، می‌توان با استفاده از قابلیت Xiaomi Miubo در MIUI آهنگ‌ها را به اسپیکر ساند پرو شیائومی ارسال کرد و حتی با نزدیک‌کردن NFC گوشی به به اسپیکر Miubo را راه‌اندازی کرد تا موسیقی بین گوشی و اسپیکر جابه‌جا شود. همچنین، دستیار صوتی می‌تواند برای کنترل سایر دستگاه‌های هوشمند در خانه‌های هوشمند کارآمد باشد. البته، این قابلیت‌ها مربوط به نسخه‌ی معرفی شده‌ی چین است و احتمال دارد برخی ویژگی‌ها در نسخه‌ی گلوبال اسپیکر هوشمند شیائومی ارائه نشود.

خرید اسپیکر هوشمند شیائومی در حال حاضر برای مشتریان چینی امکان‌پذیر است و می‌توان در بازار چین این محصول را با قیمت پایه ۹۹۹ یوان چین (۱۴۴ دلار آمریکا) خریداری کرد؛ البته، اکنون این محصول با تخفیف ۱۰ درصدی همراه است. دیگر نکته‌ی مهم درباره‌ی اسپیکر هوشمند شیائومی این است که هنوز مشخص نیست که شرکت شیائومی قصد عرضه‌ی این محصول را در خارج‌از چین دارد یا خیر.

نظر شما مخاطبان زومیت درباره‌ی اسپیکر هوشمند شیائومی ساند پرو چیست؟

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.