اسپیس ایکس ۲۲ ماهواره جدید به فضا فرستاد

شرکت اسیپیس ایکس با جدیت تمام در حال توسعه برنامه اینترنت ماهواره ای خود با عنوان استارلینک است. در این راستا تاکنون صدها ماهواره در مدار زمین مستقر شده و روز گذشته این شرکت موفق شد، ۲۲ ماهواره استارلینک جدید را به فضا ارسال کند.

به گزارش سیناپرس، اسپیس ایکس در عملیاتی موفق توانست ۲۲ماهواره اینترنتی جدید استارلینک را از  ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال، به مدار زمین پرتاب کند. بر اساس گزارش های رسمی، این ماهواره ها در محل از پیش تعیین شده خود قرار گرفته و گردش به دور زمین را آغاز کردند.

بر اساس اعلام رسمی این شرکت، ماهواره های فوق که بخشی از صورت فلکی است که توسط اسپیس ایکس برای دسترسی به اینترنت حتی در دورافتاده ترین نقاط جهان ایجاد شده است، توسط یک راکت ماهواره بر فالکون ۹  در ساعت ۱۰ و ۲۱ دقیقه شب به فضا برده شدند.

در این میان دیگر عملیات بازگشت راکت های ماهواره بر به زمین برای اسپیس ایکس موضوع عجیبی محسوب نشده و طی این عملیات نیز مرحله اول این راکت بدون مشکل به زمین بازگشته و حدود ۸ دقیقه پس از بلند شدن از بوستر مرحله دوم جدا شده و سپس بر روی یک سکوی شناور ویژه به نام A Shortfall of Gravitas در اقیانوس اطلس فرود آمد.

گفتنی است این پرتاب، ۶۰مین پرتاب اسپیس ایکس در سال جاری بوده و تنها یک رکورد کمتر از رکورد ۶۱ پرتابی است که توسط این آژانس فضایی خصوصی در سال گذشته ثبت شده بود.

البته پرتاب ماهواره های جدید استارلینک با حواشی و مشکلاتی نیز همراه بوده و تیم فنی اسپیس ایکس نگران بودند که  شرایط آب و هوایی بتواند عاملی برای اختلال در در پرتاب این ماهواره ها باشد، زیرا اسکادران هواشناسی ۴۵ در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال اعلام کرده بودند که  تنها ۲۰ درصد احتمال وجود آب و هوای مطلوب در بازه زمانی باز شدن پنجره پرتاب وجود دارد زیرا طوفان گرمسیری Idalia در امتداد ساحل شرقی حرکت می کند.

با این حال، این شانس تا پایان پنجره درست قبل از نیمه شب به ۶۰ درصد بهبود یافت.به گزارش سیناپرس، در ۲۷ آگوست، اسپیس ایکس پنج هزارمین ماهواره استارلینک خود را پس از ارسال ۲۲ ماهواره به فضا در آن شب به مدار فرستاد و از این نظر دارای رکوردی منحصر به فرد محسوب می شود.

مترجم: ندا جوادهراتی

نوشته اسپیس ایکس ۲۲ ماهواره جدید به فضا فرستاد اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.