اسپری مو چیست استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

شناخت جنس مو

شناخت جنس مو

باید دقت داشته باشید که قبل از خرید هرگونه اسپری‌ مو و یا هر گونه محصولات مراقبی دیگر که به عنوان محافظت کننده از ساقه‌ی مو شناخته می‌شود، باید حتما در ابتدا تشخیص دهید که موهای شما از چه نوعی است تا در نهایت نتیجه‌ی بهتری بگیرید. شناخت حنس مو یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید در درجه‌ی اول به آن توجه داشته باشید چون در بسیاری از مواقع پیش می‌آید که افراد برای مثال از اسپری‌های مو بدون توجه به نوع موی خود استفاده کرده و در نهایت می‌بییند که موی آن‌ها اصلا نرم نشده است. این در حالی است که شما در ابتدا باید نوع موی خود را بشناسید و سپس به خرید یک اسپری مو اقدام کنید.

معمولا موها در سه دسته‌ی اصلی تقسیم بندی می‌شوند؛ موهای چرب، معمولی و خشک. شناخت نوع مو باعث می‌شود انتخاب بسیار درست‌تری هنگام خرید محصولات مراقبتی از آن داشته باشید و در نهایت نتیجه‌ی بهتر و دلخواه خود را بگیرید. اگر جنس موهایتان را ندانید ممکن است حتی بعد از استفاده از محصول مورد نظر نتیجه‌ی عکس بگیرید.

شاید برایتان جالب باشد ولی اولین گام برای رسیدگی و داشتن موهای سالم‌تر شناخت جنس آن‌هاست از همین رو اهمیت زیادی دارد که بدانید جنس موهایتان خشک، چرب یا معمولی است. با خواندن ادامه‌ی مطلب می‌توانید به آسانی جنس موهای خود را تشخیص دهید چون این کار معمولا نیازی به یک فرد حرفه‌ای ندارد و افراد خودشان هم به راحتی می‌توانند تفاوت را تشخیص دهند.

موهای چرب

چربی موها بخاطر غده‌های چربی داخل سر بوده که به فولیکول مو متصل هستند و از همین رو موها چرب می‌شوند. اگر می‌خواهید بدانید که موهای چربی دارید یا خیر به زمان‌های شست‌وشوی موهایتان دقت کنید.

اگر موهایتان را شستید و بعد از گذشت نیم روز یا یک روز دوباره موهایتان حالت چربی به خود گرفت به احتمال بسیار فراوان شما موهای چربی دارید. این موضوع خصوصا زمانی بیشتر خود را نشان می‌دهد که وقتی انگشتان دست را لابه‌لای موها حرکت می‌دهید، سنگین شدن آن‌ها را حس می‌کنید و دستتان هم نسبتا چرب شده و حالت چسبندگی پیدا می‌کند.

موهای چرب بعد از گذشت مدتی رنگ کدری به خود گرفته و آلودگی را جذب می‌کنند. از همین رو ریزش مو در افرادی با موی چرب دو چندان می‌شود و موها زیبایی و درخشندگی خود را از دست می‌دهند. چرب شدن زود هنگام موها باعث می‌شود دفعات شست‌وشوی آن‌ها به مراتب بیشتر شود. بنابراین بهتر است موهای خود را با شامپوهای مخصوص موهای چرب بشویید، از موارد طبیعی و خانگی کمک بگیرید و یا به پزشک پوست و مو مراجعه کنید تا با تجویز دارو و شامپوهای خاص، در کاهش میزان چربی موهایتان به شما کمک کند.

موهای خشک

موهای خشک به آن دست از موهایی گفته می‌شود که ترشح چربی در آن‌ها بسیار کم بوده و در نتیجه موها و پوست سر حالت بسیار خشکی به خود می‌گیرند. موهای خشک معمولا رطوبت کافی را نداشته و از همین جهت خاصیت ارتجاعی و نرمی خود را از دست می‌دهند و در نتیجه خیلی زود گره می‌خورند و شانه زدن بسیار سخت خواهد شد.

همچنین این نوع موها وقتی انگشتان دست را لابه‌لای آن‌ها حرکت می‌دهید بسیار مقاومت کرده و گاهی اوقات انجام این کار را به فرایندی دردناک تبدیل می‌کنند چرا که دائما به هم گره می‌خورند.

در برخی از افراد دیگر، این خشکی اندکی کمتر است اما باز هم نوع موی آن‌ها در دسته‌ی خشک قرار گرفته و باید راه‌های درمانی مناسب با آن طی شود.. به صورت کلی یکی از دلایل خشک شدن موها می‌تواند مصرف الکل و مواد قلیایی باشد که کاهش این دو می‌تواند تا حد زیادی از خشکی مو هم بکاهد. موهایی که خیلی خشک هستند، زود وز می‌شوند و حالت شکننده‌ای به خود می‌گیرند از همین رو احتمال گرفتن مو خوره برای این نوع موها زیاد هست‌.

ریزش مو هنگام شانه زدن هم یکی دیگر از نقاط ضعف موهای خشک به حساب می‌آید که به آن‌ها آسیب زیادی می‌رساند. بنابراین بهتر است برای موهای خیلی خشک خود به دنبال راهکار درمانی مناسبی باشید که البته در این مطلب با اسپری‌های موی خوبی برای این منظور آشنا خواهید شد.

موهای معمولی یا نرمال

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که موهای معمولی و یا نرمال دارید بسیار خوش شانس هستید چراکه این نوع موها ظاهری بسیار سالم‌تر داشته و به مراقبت کمتری هم نیاز دارند. ترشح چربی در موهای معمولی نه زیاد است و نه کم. از همین رو دفعات شست‌وشو برای این نوع موها زیاد نیست و همچنین موها شکننده نیستند. در نتیجه وقتی انگشت خود را لابه‌لای موها حرکت می‌دهید، می‌بینید که خیلی راحت بین تارهای مو جابه‌جا شده، نه حس دردناکی دارد و نه دستتان چرب می‌شود.

معمولا مشکلات پوستی سر مثل قرمزی و خارش و همچنین ریزش مو در این موها دیده نمی‌شود، چراکه نه خیلی خشک هستند و نه خیلی چرب. یکی از دلایل اصلی داشتن موهای معمولی داشتن تغذیه‌ی درست و مناسب حاوی سبزیجات، میوه‌جات و غلات‌ها به میزان کافی است. علاوه بر این‌ها، عوامل ژنتیکی هم در داشتن یک نوع موی خاص دخیل هستند. برای نگهداری و محافظت از این نوع مو نیاز به یک روتین محافظتی بسیار آسان شامل اسپری و سرم مو دارید که البته در مطلبی جداگانه به بررسی انواع و اقسام سرم‌های مو پرداخته‌ایم.

طرز استفاده از اسپری مو

ابتدا باید بدانید که بهتر است قبل از استفاده از اسپری‌های دو و سه‌فاز، موهایتان را خوب بشویید. موهای تمیز از آن جایی که آلوده به گرد و غبار و چربی نیستند، راحت‌تر اسپری و مواد مغذی درون آن را به خود جذب کرده و نتیجه‌ی بهتری را هم در پی دارند. بعد از شست‌و‌شوی مو، فقط با حوله آب‌های روی سطح آن را بگیرید تا دیگر خیلی خیس نباشد. سپس از فاصله‌ی تقریبا نیم‌متری، محصول را به ساقه‌ی موهای خود اسپری کنید.

بعد از آغشته شدن تمام ساقه‌ی مو به اسپری، موهای خود را سشوار کنید. بعد از سشوار، خواهید دید که چقدر موهای شما ابریشمی و نرم شده و حالت جذابی به خود می‌گیرد. حالا می‌توانید موها را شانه کرده و تأثیر معجزه‌آسای اسپری مو را شاهد باشید.

معرفی اسپری مو برای انواع موها

معرفی اسپری برای انواع موها

۱. اسپری سه فاز مو پرنسلی مدل ۰۱

اسپری سه فاز پرنسلی ساخت کشور ایتالیا اولین محصولی است که می‌خواهیم به معرفی آن بپردازیم. این اسپری سه‌فاز نوعی ماسک بیرون حمام بوده و نیاز به آبکشی ندارد. استفاده از این محصول قبل از شانه زدن و بکارگیری لوازم حرارتی توضیه می‌شود، چراکه در این صورت از آسیب رساندن به ساقه‌ی موها جلوگیری می‌کند.

علاوه بر موارد ذکر شده باید یه این نکته نیز اشاره کرد که مواد موثره‌ی موجود در اسپری سه فاز پرنسلی دارای فیلتر UV (فرابنفش) برای محافظت از مو در برابر نور خورشید هستند. همچنین این محصول حاوی کراتین برای احیای مو است که حالت صافی جذابی به موهای شما می‌بخشد.

محصول یاد شده برای همه‌ی موها مناسب است ولی دقت داشته باشید که نباید آن را نزدیک به ریشه‌ی مو اسپری کنید مخصوصا اگر موهای چربی دارید، زیرا اسپری پرنسلی قدرت نرم‌کنندگی بسیار بالایی دارد و اگر نزدیک به ریشه‌ی مو اسپری شود می‌تواند موها را چرب کند.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره کرد این است که اسپری سه فاز پرنسلی فاقد الکل است و حساسیت ایجاد نمی‌کند. این اسپری پرقدرت موهایتان را بسیار نرم و ابریشمی می‌کند بنابراین اگر موهای خشک و وز دارید یا موهایتان به آسانی گره می‌خورد، پیشنهاد می‌شود حتما از این محصول استفاده کنید.

اسپری سه فاز مو پرنسلی مدل 01 حجم 200 میلی لیتر

۲. اسپری مو دو فاز ورد کالر مدل کراتین

دومین اسپری پرطرفدار و محبوبی که قصد داریم به معرفی آن بپردازیم اسپری دو فاز ورد کالر مدل کراتین است. این محصول حاوی آنتی اکسیدان قوی بوده و آبرسان است از همین جهت به موها خاصیت ارتجاعی داده و عمل شانه زدن را به مراتب آسان‌تر می‌کند.

این اسپری دو فاز فاقد پارابن بوده و سرشار از مواد مغذی و ویتامین برای ترمیم موهای آسیب دیده و رنگ شده است. استفاده از این اسپری بعد از حمام و قبل از سشوار باعث می‌شود موهایتان آسیب نبیند و همچنین بسیار نرم و درخشان شود.

یکی دیگر از نکات مثبت این محصول این است که الکترسیته‌ی ساکن‌ موها را از بین می‌برد و با داشتن خاصیت فیلتر ضدآفتاب و آنتی‌اکسیدان بسیار قوی از موها در مقابل اشعه‌ی نور خورشید مراقبت می‌کند. علاوه بر این‌ها، استفاده از کراتین در فرمولاسیون این محصول باعث شده موها هم مواد مغذی دریافت کنند و هم صاف و جذاب شوند.

اسپری مو دو فاز ورد کالر مدل کراتین حجم 250 میلی لیتر

۳. اسپری دو فاز مو دیپ سنس مدل جوانه گندم

اسپری دو فاز دیپ سنس جوانه‌ی گندم یکی دیگر از محصولات پرطرفدار در میان اسپری‌های مو است. این محصول با داشتن مواد کارآمد و مغذی خود موها را بسیار نرم‌تر، خوش حالت‌تر و صاف‌تر از حالت عادی می‌کند. در نتیجه گره‌های مو از هم باز شده و هنگامی که مشغول شانه‌زدن هستید، شانه به راحتی در میان ساقه‌ی موها حرکت می‌کند و حس خوشایندی به شما دست می‌دهد.

این محصول بافتی بسیار سبک دارد و بدون ایجاد سنگینی و چربی سریع جذب می‌شود، بنابراین افرادی که موهای چرب دارند نیز می‌توانند با خیالی راحت از این محصول استفاده کنند. علاوه بر این‌ها، در ترکیبات این محصول از عصاره‌ی جوانه‌‌ی گندم هیدرولیز شده، پروتئین ابریشم و پروتئین سبزیجات هیدرولیز شده استفاده شده که به سرعت جذب پوست سر می‌شوند تا بدین ترتیب اسپری دو فاز مو دیپ سنس مدل جوانه گندم برای موهای خشک هم بسیار کاربردی باشد.

اسپری دو فاز مو دیپ سنس مدل جوانه گندم حجم 250 میلی لیتر

۴. اسپری دو فاز مو سریتا مدل موهای رنگ شده

سریتا یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شرکت‌های تولید محصولات مراقبتی پوست و مو در ایران است که محصولات ساخت آن از طرفداران بسیار زیادی هم برخوردار هستند. اسپری دو فاز سریتا مدل موهای رنگ شده هم یکی از همین محصولات به حساب می‌آید که به لطف قیمت مناسب و کارایی بی‌نظیری که دارد توانسته نظر مثبت بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

همانطور که از اسمش پیداست، این اسپری غالبا برای تقویت موهای رنگ شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرمولاسیون این محصول بر سطح و عمق تارهای مو اثر می‌گذارد و بدون ایجاد چربی و سنگینی موها را نرم و درخشان می‌کند. این اسپری حاوی ترکیبات متنوعی مانند پروتئین ابریشم، روغن زیتون، کراتین، سرامید و دیگر موارد است تا بدین ترتیب علاوه بر نرم کنندگی، شاهد ترمیم شدن موهای آسیب دیده و همچنین صاف شدن آن‌ها باشیم. این ترکیبات با ویژگی‌های خاصی و کارآمدی که دارند زیبایی موها را دوچندان می‌کنند.

استفاده‌ی هوشمندانه از ترکیبات گفته شده باعث می‌شود که موها بسیار نرم‌ شوند و گره خوردگی در آن‌ها به حداقل برسد. همچنین باید به این نکته هم اشاره کرد که محصول یاد شده استحکام موها را افزایش داده و از آن‌ها در برابر عوامل آسیب رسان محافظت می‌کند.

اسپری دو فاز مو سریتا مدل موهای رنگ شده حجم 230 میلی لیتر

۵. اسپری دو فاز مو بیول مدل Argan Age Contol Active

اسپری دو فاز مو بیول مدل Argan Age Contol Active، ضد ریزش مو و حاوی روغن آرگان بوده که خاصیت ترمیم کنندگی بسیار قوی دارد. این محصول همان‌طور که از نامش پیداست دو فاز اصلی دارد. فاز اول آن سرشار از کراتین هیدرولیز شده است که در احیای مجدد مو و صافی آن نقشی اساسی دارد و فاز دوم آن حاوی روغن آرگان است که تاثیرات آن روی مو بر هیچ کس پوشیده نیست. روغن آرگان به طور معجزه‌آسایی از موها مراقبت می‌کند و به خاطر دارا بودن از خاصیت مرطوب کنندگی و پروتئین گذاری در قسمت‌های تخریب شده‌ی مو، از روند رشد موخوره جلوگیری می‌کند و حتی از ریزش مو هم جلوگیری می‌کند.

علاوه بر موارد گفته شده این محصول دارای ویتامین E نیز هست. ویتامین E هم برای مو فواید بسیار زیادی دارد و از آنجایی که یک آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده قدرتمند به حساب می‌آید، در کاهش آسیب‌های محیطی به مو کمک می‌کند. این ویتامین همچنین موجب افزایش جریان خون‌رسانی به پوست سر می‌شود و رطوبت طبیعی پوست را حفظ می‌کند.

اسپری دو فاز مو بیول مدل Argan Age Contol Active حجم 450 میلی لیتر

۶. اسپری دو فاز مو گلیس مدل SUPER LENGTH

اسپری دو فاز مو گلیس مدل SUPER LENGTH یکی از مرغوب‌ترین و خوشبوترین محصولاتی است که در حال حاضر به عنوان اسپری مو در بازار به فروش می‌رسد. این اسپری ساخت کشور آلمان بوده و هیچ عصاره‌ای هم درون آن به کار نرفته است.

همچنین با موهای آسیب‌دیده، نازک و کم‌حجم و رنگ شده هم سازگاری کامل دارد و آن‌ها را زیبا و درخشان می‌کند. البته توجه داشته باشید میزان نرم کنندگی آن خیلی بالا نیست و در نتیجه باید زمانی که مو همچنان نم دارد از آن استفاده کنید تا اثربخشی آن را ببینید. بیشتر خاصیت این محصول تقویت کنندگی، ترمیم کنندگی، براق کنندگی، حالت دهندگی و حجم دهندگی آن است.

اسپری دو فاز مو گلیس مدل SUPER LENGTH حجم 200 میلی لیتر

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.