استفاده از گوشی و اینترنت برای نوجوانان چینی به دو ساعت در روز محدود می‌شود!

با دستور دولت چین، استفاده از گوشی و اینترنت برای نوجوانان چینی نهایتاً تا ۲ دوساعت مجاز است و بیشتر از این میزان جریمه‌هایی را دربر خواهد داشت.

اداره فضای مجازی چین (CAC) قانونی وضع کرده است که براساس آن، استفاده از گوشی و اینترنت برای نوجوانان چینی تا ۲ ساعت در روز محدود شده است. البته در این میان نکته‌ای وجود دارد که طبق آن گفته شده، این محدودیت‌ها فقط در بحث زمان استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی نیست و تعداد دفعات در دست گرفت گوشی و همچنین محدودیت بر اساس سن نوجوان نیز ملاک است.

بیشتر بخوانید: کشت‌وکار چینی‌ها در فضا ؛ بیش از ۱۰۰ دانه گیاه به ایستگاه فضایی تیانگونگ فرستاده شد

استفاده از گوشی و اینترنت برای نوجوانان چینی محدود خواهد شد

ظاهراً چین جای مناسبی برای نوجوانان علاقه‌مند به بازی‌های آنلاین یا استفاده از تلفن‌های هوشمند نیست. در حال حاضر بازی‌های آنلاین برای افراد زیر ۱۸ سال به شدت محدود شده است اما مسئولان دست بردار نیستند و می‌خواهند استفاده از تلفن و اینترنت را برای این گروه سنی به حداکثر دو ساعت در روز محدود کنند.

این هفته اداره فضای مجازی (به اختصار:CAC) چین اعلام کرد قصد دارد محدودیت‌های شدیدی بر دسترسی نوجوانان به اینترنت وضع کند. این آژانس می‌خواهد سازندگان وسائل هوشمند چون تلفن همراه را ملزم به ارائه حالت ویژه‌ای برای افراد زیر ۱۸ سال کند که مانع از دسترسی به اینترنت در بازه زمانی ۱۰ شب تا ۶ صبح شود.

استفاده از گوشی و اینترنت برای نوجوانان چینی محدود خواهد شد

استفاده از گوشی و اینترنت برای نوجوانان چینی محدود خواهد شد

حالت مورد بحث صرفاً به محدودیت در استفاده از اینترنت رضایت نمی‌دهد و می‌تواند از نظر زمانی و تعداد دفعات استفاده از گوشی نیز محدودیت‌هایی را برای نوجوانان به وجود بیاورد. پیشنهاد شده این حالت استفاده افراد بین ۱۶ تا ۱۸ سال را به دو ساعت در شبانه‌روز و برای افراد زیر ۱۶ سال به تنها یک ساعت محدود کند. همچنین افراد زیر ۸ سال صرفاً چهل دقیقه در روز می‌توانند از گوشی یا تبلت خود استفاده کنند. به نقل از بلومبرگ، سازمان CAC می‌گوید:

اگر والدین بخواهند، می‌توانند محدودیت‌های زمانی برای فرزندان خود را به دلخواه تعیین کنند. طبق این پیشنهاد با رسیدن میزان استفاده نوجوان به مدت زمان تعیین شده، باید تمامی برنامه‌ها بسته شوند و صرفاً برنامه‌های مجاز تعیین شده از سوی والدین قابلیت اجرا داشته باشند.

البته بعضی محتواها از محدودیت‌های زمانی مستثنی خواهند بوده که محتواهای آموزشی، سرویس‌های تندرستی، خدمات اضطراری و برنامه‌ای تعیین شده توسط والدین از این جمله‌اند.

روشن نیست حکومت چگونه می‌خواهند این محدودیت‌ها را الزامی کند و چه مجازاتی در انتظار شرکت‌هایی است که از آن تبعیت نکنند.

شاید جالب باشد که بدانید در گذشته مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت نهاد ریاست جمهوری گزارش ۹۰ صفحه‌ای را درباره چگونگی حکمرانی چین بر فضای مجازی تهیه کرده بود. باید دید آیا چنین سرنوشتی در انتظار نوجوانان ایرانی نیز خواهد بود!

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره محدودیت استفاده از گوشی و اینترنت برای نوجوانان چینی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت افزار

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.