ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان ؛ حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان چقدر است؟

دیوان عدالت اداری طی رای هیئت عمومی ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان را ابلاغ کرده که این تصمیم از کنکور ۱۴۰۲ و پس از آن اجرایی خواهد شد.

به گزارش تکراتو و به نقل از نبض بازار، با رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، شرط سنی ۲۴ سال برای داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان باطل اعلام شد و مطابق با این رای، داشتن حداقل سن هجده سال تمام و حداکثر چهل سال (براساس ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری) مبنای ورود به دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: حقوق سالانه معلمان در کشورهای مختلف چقدر است؟

ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان به رای دیوان عدالت اداری

در رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی‌بر ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان که برای کنکور ۱۴۰۲ و بعد لازم الاجراست، ذکر شده است:

«اولاً دانشجویان متعهد خدمت موضوع قانون مذکور از آغاز تحصیل خود استخدام می‌گردند و بر همین اساس رعایت مقررات عمومی استخدام از جمله حداکثر سن استخدام در خصوص آنها الزامی است.

ثانیاً براساس ماده ۴۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، حداکثر سن استخدام مشخص شده و مقرره مورد شکایت با وجود استناد به ماده مذکور حداکثر سن استخدام را ۲۴ سال تعیین نموده که مغایر با سن مقرر در بند قانونی فوق بوده و استناد به ماده ۴۳ قانون مدیریت خدمات کشوری نیز نمی‌تواند دلیلی بر تعیین حداکثر سن به میزان ۲۴ سال باشد و پیش بینی حداکثر سن ۲۴ سال در بند مورد شکایت باعث محروم شدن بسیاری از افرادی که حائز شرایط عمومی استخدام هستند می‌گردد.

بنا به مراتب فوق، شرط سنی استخدام رسمی آزمایشی وزارت آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ موضوع بند ۴ شرایط اختصاصی خلاف قانون و خارج از حدود اختیار ابطال می‌شود.»

ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان

ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.