استعفای مدیرعامل بلیزارد پس از تعدیل ۱۹۰۰ کارمند اکتیویژن و Xbox

ساعاتی پیش «مایک ایبارا» (Mike Ybarra)، مدیرعامل استودیو «بلیزارد اینترتینمنت» (Blizzard Entertainment) در پی تعدیل ۱۹۰۰ کارمند «اکتیویژن» (Activision) و «ایکس باکس» (Xbox) استعفا داد. همچنین اعلام شد که بازی جدید Survival این شرکت هم به همین بهانه کنسل شده است.

«مایکروسافت» (Microsoft) در هفته جاری ۱۹۰۰ کارمند اکتیویژن بلیزارد و ایکس باکس را اخراج می‌کند. در حالی که مایکروسافت عمدتاً موقعیت‌های شغلی را در اکتیویژن بلیزارد کاهش می‌دهد، برخی از کارمندان Xbox و شرکت «زنیمکس» (ZeniMax) نیز تحت تأثیر این کاهش‌ها قرار خواهند گرفت.

گفتنی است تعدیل نیروی انجام شده تقریباً به ۸ درصد از بخش کلی بازی‌های مایکروسافت نیز مربوط می‌شود که در مجموع حدود ۲۲۰۰۰ کارمند دارد. رسانه خبری The Verge به نقل از خبرگزاری IGN، بیانیه «فیل اسپنسر» (Phil Spencer) پیرامون تعدیل نیروی گسترده در بخش گیمینگ Microsoft را بازنشر می‌کند:

کمی بیش از سه ماه از ملحق شدن تیم‌های اکتیویژن، بلیزارد و کینگ (King) به مایکروسافت می‌گذرد. همانطور که در سال ۲۰۲۴ به جلو حرکت می‌کنیم، رهبری مایکروسافت گیمینگ و اکتیویژن بلیزارد متعهد به همسویی با استراتژی و یک برنامه اجرایی با ساختار هزینه مداوم هستند که از تمامیت تجارت رو به رشد ما حمایت کند. با هم، اولویت‌ها را تعیین کرده‌ایم، زمینه‌های همپوشانی را شناسایی کرده‌ایم و اطمینان حاصل کرده‌ایم که همه در بهترین فرصت‌ها برای رشد همسو هستیم. به عنوان بخشی از این فرآیند، ما تصمیم دردناکی گرفتیم که در میان ۲۲۰۰۰ نفر از هم‌تیمی‌هایمان، ۱۹۰۰ نفر از تعداد نیروی کار خود را بکاهیم. من و تیم رهبری وظیفه داریم که این فرآیند را تا حد امکان هوشمندانه دنبال کنیم.

افرادی که مستقیماً تحت تأثیر این تعدیل‌ها قرار می‌گیرند، همگی نقش برجسته‌ای در موفقیت تیم‌های اکتیویژن بلیزارد، زنیمکس مدیا (ZeniMax Media) و ایکس باکس ایفا کرده‌اند و آن‌ها باید به تمام آنچه که در اینجا انجام داده‌اند افتخار کنند. ما از تمامی خلاقیت، اشتیاق و فداکاری که آن‌ها برای پروژه‌های ما، بازیکنان و همکارانمان به ارمغان آورده‌اند سپاسگزاریم. ما پشتیبانی کامل خود را از کسانی که در طول انتقال تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، ارائه خواهیم کرد، از جمله مزایای پایان کار که توسط قوانین استخدام محلی اطلاع داده شده است. کسانی که نقش آن‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد مطلع خواهند شد و از شما می‌خواهیم که با همکاران در حال رفتن خود با احترام و شفقت مطابق با ارزش‌های ما رفتار کنید.

با نگاهی به آینده، ما به سرمایه‌گذاری در زمینه‌هایی ادامه خواهیم داد که کسب و کار ما را توسعه می‌دهند و از استراتژی ما برای ارائه بازی‌های بیشتر به بازیکنان بیشتری در سراسر جهان حمایت می‌کنند. اگرچه این لحظه سختی برای تیم ما است، اما من مثل همیشه به توانایی شما در ایجاد و پرورش بازی‌ها، داستان‌ها و دنیایی که بازیکنان را گرد هم می‌آورد مطمئن هستم.

استفعای مدیرعامل بلیزارد؛ نگرش جدید مایکروسافت به بخش گیمینگ خود

در کنار کاهش‌ها، «مایک ایبارا»، مدیرعامل بلیزارد تصمیم به استعفای از این شرکت گرفته است. همانطور که بسیاری از شما اطلاع دارید، مایک قبلاً بیش از ۲۰ سال در مایکروسافت فعالیت داشته است. «مت بوتی» (Matt Booty)، مدیر محتوای بازی و استودیو مایکروسافت، در یادداشتی داخلی می‌گوید «اکنون که مایک ادغام بلیزارد و مایکروسافت را دیده، تصمیم به ترک شرکت گرفته است».

استعفای مدیرعامل بلیزارد

مایکروسافت قصد دارد هفته آینده رئیس جدید بلیزارد را معرفی کند. «آلن ادهام» (Allen Adham)، مدیر ارشد طراحی بلیزارد هم شرکت را ترک می‌کند. «آلن» به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران بلیزارد، تأثیر گسترده‌ای بر تمامی بازی‌های شرکت مذکور داشته است. «بوتی» می‌گوید: «تاثیر آدام برای سال‌های آینده چه به‌طور مستقیم و چه غیرمستقیم محسوس خواهد بود، چون آلن قصد دارد به راهنمایی از طراحان جوان در سراسر صنعت گیمینگ ادامه دهد».

بازی جدید شرکت Blizzard که در ژانر Survival طبقه‌بندی می‌شد، به دلیل تغییرات داخلی اعمال شده به طور رسمی کنسل شد. «بوتی» می‌گوید: «مایکروسافت برخی از افرادی را که روی آن کار می‌کنند، به یکی از چندین پروژه جدید و امیدوارکننده بلیزارد در مراحل اولیه توسعه منتقل خواهد کرد».

تعدیل نیرو در بخش مایکروسافت گیمینگ در حالی صورت می‌گیرد که شرکت‌هایی نظیر «گروه امبریسر» (Embracer Group)، «گوگل» (Google)، «رایوت گیمز» (Riot Games) و «توییچ» (Twitch) هم‌اکنون با این مسئله مواجه شده‌اند.

مایکروسافت خرید ۶۸.۷ میلیارد دلاری Activision Blizzard را در ماه اکتبر و پس از ۲۰ ماه نبرد با قانون‌گذاران در بریتانیا و ایالات متحده به پایان رساند. «بابی کوتیک» (Bobby Kotick)، مدیرعامل سابق اکتیویژن بلیزارد در پایان ماه دسامبر از سمت خود کنار رفت، در حالی که مایکروسافت جایگزینی مستقیم برای او هنوز تعیین نکرده است.

استعفای مدیرعامل بلیزارد_2

کاهش‌های شعلی امروز تنها چند ماه پس از تغییرات بزرگ رهبری ایکس‌باکس انجام می‌شود که «سارا باند» (Sarah Bond) به عنوان رئیس ایکس‌ باکس ارتقا پیدا کرد و او اکنون کلیه پلتفرم‌ها و کارهای سخت‌افزاری Xbox را رهبری می‌کند. «بوتی» همچنین به عنوان رئیس استودیوها و محتواهای بازی ترفیع یافت که شامل نظارت بر استودیو Bethesda، ZeniMax و Activision Blizzard می‌شود.

مایکروسافت آخرین بار یک سال پیش تعدیل نیرو گسترده را اعلام کرد که بر خروج ده‌هزار نفر تأثیر گذاشت. این ابرشرکت قرار است درآمدهای سه ماهه دوم مالی ۲۰۲۴ خود را هفته آینده گزارش کند که برای اولین بار شامل نتایج حاصل از خرید Activision Blizzard می‌شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.