از ماه آینده می‌توانید آیفون خود را در جعبه، آپدیت شده تحویل بگیرید

با فناوری جدید اپل، آپدیت‌کردن آیفون بلافاصله پس از خرید آن می‌تواند به یک خاطره تبدیل شود. سیستم جدیدی که قرار است در ماه آوریل در فروشگاه‌های اپل عرضه شود، این امکان را فراهم می‌کند که نرم‌افزار آیفون را وقتی هنوز در جعبه است، آپدیت کرد.

اپل در اواخر سال جاری میلادی از سری آیفون ۱۶ رونمایی خواهد کرد که دارای تنوع زیادی از نظر طراحی، به‌خصوص برای مدل استاندارد است. قبل از راه‌اندازی، اپل روی مکانیزم جدیدی کار می‌کند که به کارمندان اجازه می‌دهد بدون بازکردن جعبه، آیفون را به‌صورت بی‌سیم به‌روز کنند. به عبارت دیگر، کاربران از روز اول دستگاه خود را با آخرین نسخه موجود دریافت می‌کنند. این مکانیسم کار را برای کارمندان بسیار آسان می‌کند. زیرا آپدیت قبل از فروش و بازگشایی جعبه آیفون نصب می‌شود و اطمینان می‌دهد که کاربران آخرین به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند.

از ماه آینده می‌توانید آیفون  خود را در جعبه، آپدیت‌ شده تحویل بگیرید

فناوری «Presto» اپل

تحلیلگر برجسته مارک گورمن از بلومبرگ بیان می‌کند که فناوری آینده اپل برای به‌روزرسانی آیفون بدون بازکردن جعبه «Presto» نام دارد و از MagSafe همراه با ابزارهای بی‌سیم اضافی استفاده می‌کند. این تحلیلگر ادامه می‌دهد که شرکت قصد دارد این فناوری را از ماه آینده به‌کار گیرد و تا اوایل تابستان در تمام فروشگاه‌های اپل در ایالات متحده عرضه کند.

چارچوب زمانی عرضه این فناوری نشان می‌دهد که اپل می‌خواهد «Presto» پیش از عرضه آیفون ۱۶ منتشر و اجرا شود. با این حال، این فناوری به‌طور انحصاری با مدل‌های آینده کار نخواهد کرد، زیرا مدل‌های فعلی آیفون فروخته‌شده توسط اپل نیز می‌توانند به‌صورت بی‌سیم به آخرین نسخه به‌روز شوند. توجه داشته باشید که این تحلیلگر اولین‌بار در سال گذشته از این فناوری به‌عنوان یک دستگاه پدمانند یاد کرد که آیفون را بدون نیاز به بازکردن جعبه آپدیت می‌کند.

روش کار این فناوری ساده است: دستگاه داخل جعبه را روشن می‌کند، نرم‌افزار را به آخرین نسخه به‌روز می‌کند و سپس آن را خاموش می‌کند. از آنجایی که این فناوری به MagSafe متکی است، باید به‌طور انحصاری برای آیفون دردسترس باشد. زیرا هیچ محصول دیگری دارای مکانیزم مشابه نیست. مک‌بوک‌های اپل نیز از فناوری MagSafe بهره می‌برند، اما در بخش اجرا تفاوت قابل‌توجهی با آیفون دارند.

در مجموع، فناوری جدید توسط اپل برای جلوگیری از فروش مدل‌های آیفون با نرم‌افزارهای قدیمی‌تر طراحی شده است. زیرا کاربران در حال حاضر باید پس از دریافت مدل‌های جدید آیفون خود، به‌صورت دستی به آخرین نسخه به‌روزرسانی شوند. این فناوری به اپل اجازه می‌دهد تا قبل از عرضه دستگاه، مشکل احتمالی را در نرم‌افزار برطرف کند؛ مانند آنچه در راه‌اندازی آیفون ۱۵ رخ داد. در حال حاضر، اطلاعات زیادی در مورد Presto دردرست نداریم، اما به محض اینکه جزئیات بیشتری منتشر شود، به شما اطلاع خواهیم داد که این فناوری چگونه کار می‌کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.