ارتقا عملکرد ۲۰ درصدی اپل M2 Max در بنچمارک چند هسته ای نسبت به نسل قبل

در جدیدترین خبرها، آخرین بنچمارک از پردازنده ۱۲ هسته‌ای جدید اپل M2 Max منتشر شده و نشان می‌دهد که نسخه جدید نسبت به مدل قبلی یعنی M1 Max تا ۲۰ درصد بهبود عملکرد را تجربه کرده است. پردازنده Apple M2 Max قرار است در نسب بعدی مک بوک‌های این کمپانی در دسترس قرار گیرد و اپل سعی کرد با نسل جدید عملکرد ارتقایافته‌تری در هر هسته و وات نسبت به مدل قبل ارائه دهد.

این CPU همچنین مانند مدل‌های قبلی برای محصولات رده بالای اپل تولید می‌شود اما بهترین CPU این کمپانی نیست زیرا این جایگاه متعلق به M2 Ultra خواهد بود که قرار است در اواخر ۲۰۲۳ عرضه شود. طبق اطلاعات جدید به نظر می‌رسد که CPU جدید اپل در مجموع از ۱۲ هسته پشتیبانی می‌کند که این افزایش ۲ هسته بیشتر را نسبت به مدل قبل نشان می‌دهد.

افزایش عملکرد ۱۰ درصدی در پردازش تک هسته ای نسبت به M1 Max

با این حال هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت که پیکربندی هسته‌های پرفورمنس و E-core چگونه خواهد بود. این سی پی یو با فرکانس پردازش پایه ۳.۵۴ گیگاهرتز در دسترس قرار گرفته و به ۴ مگابایت حافظه کش L2 مجهز شده است. در بنچمارک افشا شده از اپل M2 Max همچنین مشخص شده که رم ۹۶ گیگابایتی در دستگاه مک اپل وجود دارد و سرعت کلاک حداکثری ۳.۷ گیگاهرتز نیز پیک پرفرومنسی گزارش شده است.

وقتی صحبت از عملکرد به میان می‌آید پردازنده اپل M2 Max در تست تک هسته‌ای امتیاز ۱۸۸۹ و در تست چند هسته‌ای امتیاز ۱۴۵۸۶ را کسب کرده است. برای مقایسه با نسل قبل باید گفت که امتیاز M1 Max در تست تک هسته‌ای نزدیک به ۱۷۵۰ بود و این در حالی است که امتیاز چند هسته‌ای این پردازنده ۱۲۲۰۰ گزارش شده است.

بنچمارک اپل M2 Max

این مقایسه مشخص می‌کند که پردازنده نسل جدید تا ۱۰ درصد افزایش عملکرد تک رشته‌ای و تا ۲۰ درصد ارتقای عملکرد چند رشته‌ای را به ارمغان آورده است. بدیهی است که این افشاگری زودهنگام است و نسخه‌های نهایی این تراشه شاید بتوانند از این نیز بهتر عمل کند.

با این حال این پردازنده زمانی که با Core i9-13900K Raptor Lake و یا AMD Ryzen 7000 Zen 4 در همین تست‌ها مقیاسه می‌شود با اختلاف قابل توجه‌ای شکست می‌خورد. اپل به احتمال زیاد ارقام هسته‌های بهره‌وری تراشه خود را به رخ خواهد کشید در حالی که این کمپانی با ارائه M2 Ultra سعی خواهد کرد تا به رقابت با پردازنده‌های نسل جدید اینتل و AMD نزدیک‌تر شود.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.