پروتوتایپ کامپیوتر کوچک اینتل NUC 13 Pro دیده شد

به تازگی مدیر روابط عمومی اینتل، تصاویری از پروتوتایپ نسل جدید کامپیوتر کوچک NUC 13 Pro این شرکت منتشر کرده است. اینطور که از این تصاویر به نظر می‌رسد، طراحی این کامپیوتر کوچک هنوز در فاز اولیه است.

شاسی جدید برای کامپیوتر کوچک NUC 13 Pro

نکته مهم این است که این تصاویر متعلق به خود کامپیوتر کوچک NUC 13 Pro اینتل نیستند، بلکه متعلق به پروتوتایپ نسل جدید شاسی NUC Pro هستند و کامپیوتر موجود در تصاویر نیز در حال حاضر به یک مادربرد NUC 12 Pro با پردازنده نسل دوازدهم Alder Lake-P مجهز شده است. تا به این لحظه اخبار و اطلاعات زیادی از کامپیوترهای NUC 13 Extreme شنیده‌ایم، اما در خصوص کامپیوترهای کوچک‌ترِ NUC 13 Pro اطلاعات زیادی موجود نیستند.

INTEL NUC 13 2 768x469 1
INTEL NUC 13 3 700x426 1

نسل فعلی کامپیوترهای NUC Pro با پردازنده‌‌های ۱۲ هسته‌ای Core i5 1240P و Core i7 1260P، حافظه DDR4 و درایو ذخیره سازی PCIe 4.0 قابل سفارش هستند. این سری سیستم‌ها با اسم رمز Wall Street Canyon شناخته می‌شدند و در ماه آگوست نیز عرضه شدند. بعدها و در ماه سپتامبر، این سری کامپیوترها تحت سری NUC 12 Enthusiast با کارت گرافیک‌های Arc A7 به‌روز شدند و کامپیوترهای NUC 13 Extreme نیز این ماه عرضه شدند (که بیشتر شبیه سیستم دسکتاپ هستند تا کامپیوتر کوچک).

شاسی در نظر گرفته شده برای کامپیوتر کوچک NUC 13 Pro اینتل گردش هوای بهتری فراهم می‌کند و دمای قطعات را پائین‌تر نگه می‌دارد. در حال حاضر دیگر رقبای اینتل در بازار سیستم‌های کوچک نظیر ZOTAC نیز از طراحی‌های مشابهی برای کامپیوترهای کوچک خود استفاده می‌کنند. برای مثال، کامپیوتر کوچک ZOTAC ZBOX CI667 NANO با پردازنده نسل دوازدهمی Alder Lake-P نیز همانند نسل جدید NUC Pro، طراحی مش‌گونه دارد:

c series product

مطالب مرتبط

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.