ادعای فیل اسپنسر: هیچ‌کس برای بازی استارفیلد PS5 خود را نخواهد فروخت

«فیل اسپنسر» (Phil Spencer)، رئیس «ایکس باکس» (Xbox) مدعی شد تنها ساخت بازی‌های باکیفیت نمی‌تواند منجر به پیشی‌گرفتن آن‌ها از «پلی استیشن» (PlayStation) شود. او گفت انحصاری‌شدن بازی «استارفیلد» (Starfield) تغییری در بازار رقابت کنسول‌ها به وجود نخواهد آورد.

«فیل اسپنسر» در مصاحبه تازه خود پیرامون رقابت شرکت «مایکروسافت» (Microsoft) با «سونی» (Sony) و «نینتندو» (Nintendo) گفت «ایکس باکس» در این رقابت در رتبه سوم قرار دارد. او با این ایده که «مایکروسافت» تنها می‌تواند با ساخت بازی‌های باکیفیت سهم بیشتری از بازار را به دست می‌آورد، لزوماً درست نیست. اسپنسر تاکید کرد انتخاب شدن بازی «استارفیلد» به عنوان بهترین بازی سال یا تاریخ، باز هم نمی‌تواند قطار موفقیت «پلی استیشن» را از کار اندازد.

بازی استارفیلد و کنسول PS5

بی‌تاثیر بودن موفقیت بازی استارفیلد در کاهش فروش کنسول PS5

«فیل اسپنسر» گفت هدف «مایکروسافت»، شکست «سونی» یا «نینتندو» در رقابت کنسولی نبوده است و متاسفانه بعد از شکست در رقابت فروش «ایکس باکس وان» (Xone) و «پلی استیشن ۴» (PS4)، این شرکت امیدی ندارد که به جایگاه اول فروش کنسول‌ها بازگردد. او درباره ناتوان بودن «ایکس باکس» در نبرد با رقبای مشهور خود شرح داد:

ما در کار کنار زدن سونی یا نینتندو در رقابت کنسولی نیستم. درواقع راه‌حل کاربردی و مناسبی برای پیروزی ما وجود ندارد. من می‌دانم که با این حرف خیلی‌ها ناراحت خواهند شد اما واقعیت این است که وقتی شما در بازار رقابت سوم هستید و دو بازیکن اول این رقابت تا این حد قدرتمند هستند و در کارهای دیگری مثل انجام معاملات و توافقات نیز تمرکز جداگانه‌ای دارند، کار برای ما به‌عنوان تیم ایکس باکس سخت می‌شود. چشم انداز ما این است که همه کسانی که از کنسول‌ها استفاده می‌کنند تجربه خوبی داشته باشند و احساس شهروند درجه یک بودن به آن‌ها دست دهد.

مردم این روزها می‌توانند حداقل در یک محیط خانوادگی خیلی ساده و بدون نیاز به تغییر از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر جا‌به‌جا شوند. این مساله، متقاعد کردن افراد برای تغییر را بسیار سخت می‌کند. حتی در صورتی که استارفیلد به عنوان بهترین بازی تاریخ نیز انتخاب شود، برای پیشی‌گرفتن ایکس باکس از پلی استیشن موثر نخواهد بود. اینطور نیست که تصور کنید اگر استارفیلد از ۱۰ امتیاز ۱۱ هم باشد مردم شروع به فروش PS5های خود کرده و ایکس باکس بخرند. این اتفاق هرگز رخ نمی‌دهد.

شایان ذکر است «پلی استیشن ۵» (PlayStation 5) از سال ۲۰۲۰ به تقریب ۴۰ میلیون واحد کنسول را در سرتاسر جهان به فروش رسانده است. این آمار برای «نینتندو سوئیچ» (Nintendo Switch) به میزان ۱۲۲ میلیون فروش واحد کنسول بوده است. «مایکروسافت» هنوز آمار رسمی از میزان فروش کنسول‌های «ایکس باکس سری ایکس/اس» (Xbox Series X/S) منتشر نکرده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.