ابعاد تلویزیون ۸۵ اینچ چقدر است؟ (محاسبه دقیق)

همانطور که می‌دانید، واحد اندازه‌گیری نمایشگر تلویزیون اینچ است. این واحد اندازه‌گیری ممکن است در کشور ما چندان شناخته شده نباشد، اما در کشورهای دیگر گاه به‌جای متر و سانتی‌متر مورد استفاده قرار می‌گیرد. تلویزیون‌ها نیز با همین واحدها اندازه‌گیری می‌شوند‌. برای اندازه‌گیری تلویزیون ۸۵ اینچ سامسونگ می‌بایست عرض و ارتفاع آن را اندازه‌گیری و سپس با محل نصب سنجید.

24e6dd9c 6a4b 4749 9b62 3284ab2753fd24e6dd9c 6a4b 4749 9b62 3284ab2753fd

هر اینچ چند سانت است؟

هرچند که بسیاری از مردم با واحد اندازه‌گیری اینچ بیگانه‌اند؛ اما برای محاسبه آن نیاز به فرمول‌های سخت نیست. اینچ معادل ۲.۵ سانتی‌متر است و به‌راحتی می‌توان با یک ضرب یا تقسیم ساده مشخص کرد که تلویزیون ما چند اینچ است. به‌عنوان مثال تلویزیون ۸۵ اینچ جز یکی از تلویزیون‌های ابعاد بزرگ درنظر گرفته می‌شود و معمولا برای خانه‌های بزرگ یا مکان‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چطور تلویزیون ۸۵ اینچ را اندازه بگیریم؟

ما برای محاسبه ابعاد تلویزیون ۲ راه داریم. یکی اندازه‌ وتر یا همان فاصله گوشه تا گوشه تلویزیون و دیگری اندازه‌گیری طول و عرض تلویزیون است. اندازه گیری ضخامت یا قطر نیز مرسوم است، ولی تاثیری روی اینچ تلویزیون ندارد. تلویزیون ۸۵ اینچ، دارای ارتفاع (طول) ۱۰۶ سانتی‌متر و دارای عرض ۱۸۸ سانتی‌متر است که با خط‌کش یا متر سنج قابل اندازه‌گیری است، اما بهترین راه اندازه‌گیری فاصله بین یک گوشه تا گوشه‌‌ی مقابل و مخالف جهت آن است. پس در این روش مترسنج شما باید از میانه تلویزیون بگذرد و به گوشه دیگر برسد. قطر مستطیل همان اندازه تلویزیون برحسب اینچ است. البته اگر مقیاس اندازه‌گیری شما برحسب اینچ باشد.

d00db1bc aff5 40ea bf66 ed255ac1cb8cd00db1bc aff5 40ea bf66 ed255ac1cb8c

تلویزیون چند اینچی بهتر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مهم‌ترین آیتم برای خرید تلویزیون توجه به مکانی است که قرار است تلویزیون شما نصب شود‌. اگر خانه‌ای بزرگ دارید و به‌دنبال تلویزیونی هستید که از فاصله دور توان مشاهده همه جزئیات تصاویر را داشته باشید، بهتر است تلویزیون ۸۵ اینچ تهیه کنید. این در حالی است که انتخاب تلویزیون ۸۵ اینچی برای اتاق‌ خواب‌های کوچک و خانه‌های کوچک توصیه نمی‌شود. به‌هرحال می‌بایست قبل از خرید به ابعاد محیط توجه کافی داشته باشید.

ابعاد تلویزیون بر روی چه چیزی تاثیر می‌گذارد؟

شاید برخی افراد در جریان این حقیقت نباشند، که افزایش ابعاد تلویزیون می‌تواند برکیفیت و کارایی آن موثر باشد. وقتی صفحه نمایشگر تلویزیون گسترده‌تر باشد، پیکسل‌های بیشتری می‌توانند در آن وجود داشته پس کیفیت رنگ‌ها و تصاویر نیز بیشتر خواهد شد. علاوه‌بر این تلویزیون‌های بزرگ به‌دلیل نشان دادن جزئیات دقیقی از تصاویر باعث می‌شوند که چشم انسان انرژی کمتری را برای تطابق تصاویر روی شبکیه صرف کند و از پیرچشمی یا عیوب انکساری چشم جلوگیری می‌کنند‌.

بازه ابعاد تلویزیون از ۳۲ تا ۹۵ متغیر است که در این میان تلویزیون ۸۵ یک محصول بزرگ با قابلیت‌های ویژه در نظر گرفته می‌شود. این تلویزیون گزینه مناسبی برای محل کار، رستوران و خانه‌های ویلایی بزرگ است. تلویزیون ۸۵ اینچ، یک گزینه منحصربه‌فرد و انتخاب کسانی است که مایلند تصاویر را با حداکثر بزرگنمایی مشاهده کنند.

13a630b3 b8b0 4932 85ff b7bb64ecf63d13a630b3 b8b0 4932 85ff b7bb64ecf63d

تلویزیون سایز ۸۵ اینچ چه مزیتی دارد؟

بسیاری از افراد وقتی تلویزیون با سایز کوچک خریداری می‌کنند، پس از مدتی پشیمان شده و مایلند که آن را با یک مدل بزرگتر جایگزین کنند. یکی از مهم‌ترین دلایل این کار عدم تناسب سایز تلویزیون با فضای انتخابی است. هر چقدر سایز تلویزیون بیشتر باشد، شما ناچارید که فاصله خود را تا تلویزیون بیشتر کنید و به‌ این صورت از بروز آسیب‌های چشمی جلوگیری می‌شود‌.

همچنین زاویه دید شما در نگاه کردن به تلویزیون موثر است‌. بهترین زاویه دید برای تلویزیون حالت استاندارد آن است که باید حدود ۳۰ درجه باشد. بهترین فاصله دید شما از تلویزیون ۸۵ اینچ می‌بایست حداقل ۳.۵ متر باشد تا تصاویر را با کیفیت از تلویزیون ببینید و همچنین آسیبی به قدرت تطابق چشم شما وارد نشود.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.