ابراز نگرانی Nvidia و Google از احتمال خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت

به نظر می‌رسد سران ابرشرکت‌های «انویدیا» (Nvidia) و «گوگل» (Google) از احتمال خرید کمپانی «اکتیویژن بلیزارد» (Activision Blizzard) توسط «مایکروسافت» (Microsoft) نگران هستند.

بنا بر گزارش خبرگزاری بلومبرگ، سه ابرشرکت «انویدیا»، «گوگل» و «سونی» (Sony) نگرانی‌های خود را به «کمیسیون تجارت فدرال» (FTC) در مورد برنامه‌ریزی ۶۹ میلیارد دلاری «مایکروسافت» برای خرید احتمالی کمپانی «اکتیویژن بلیزارد» مطرح کردند.

طبق گزارش‌ها، دو شرکت Nvidia و Google ادعا می‌کنند که Microsoft با تصاحب کمپانی Activision Blizzard، مزیتی غیرمنصفانه در بازار بازی‌های ابری، اشتراکی، دانلودی و بازی‌های موبایل به دست خواهد آورد.

البته بلومبرگ در گزارش خود اشاره می‌کند که ابرشرکت Nvidia مخالفت کاملی با اقدام احتمالی مایکروسافت ندارد. اگرچه این شرکت در ادامه به اهمیت دسترسی برابر به بازی‌های مطرح تاکید می‌کند.

بلومبرگ در گزارش خود به طور ویژه اشاره‌ای به سایر نگرانی‌های این دو شرکت نسبت به اقدام احتمالی مایکروسافت نکرده است. در حال حاضر، Microsoft در کنار برند GeForce Now به رقیبی قدرتمند در «سکوهای بازی ابری» (Cloud Gaming) تبدیل شده است. البته مایکروسافت حضور گسترده‌ای در دنیای بازی‌های تلفن همراه ندارد.

جزئیات بیشتر از نگرانی گوگل انویدیا از خرید اکتیویژن

نگرانی گوگل انویدیا خرید اکتیویژن

در حقیقت، فیل اسپنسر، رئیس «ایکس باکس» اعلام کرده بود که قصد اصلی او برای خرید کمپانی Activison Blizzard، دستیابی به شرکت کلیدی King (شرکت توسعه‌دهنده بازی‌های موبایل از جمله Candy Crush) است. او می‌گوید Microsoft می‌خواهد از شرکت King برای ایجاد یک «پلتفرم موبایل ایکس باکس» استفاده کند.

لازم به ذکر است که سه ابر شرکت فوق تنها مراجع نگران نسبت به اقدام احتمالی مایکروسافت نیستند. سال گذشته، FTC و «سازمان رقابت و بازار بریتانیا» (CMA) نیز نگرانی‌های مشابهی نسبت به اقدام احتمالی مایکروسافت مطرح کردند.

در طی چند ماه گذشته، Microsoft به طور مکرر تلاش کرده است تا میزان نگرانی سایر رقبا را کاهش دهد. این شرکت پیشنهاد قراردادی برای حفظ سری Call of Duty تا ده سال روی «پلی‌ استیشن» به Sony ارائه کرده است. همچنین «مایکروسافت» وعده‌ای مشابه برای آوردن این سری به کنسول‌های «نینتندو» (Nintendo) داده است.

در راستای نگرانی گوگل انویدیا از خرید اکتیویژن، «بلومبرگ» (Bloomberg) این احتمال را مطرح می‌کند که شرکت‌های مذکور ممکن است در ماه اوت، شکایت رسمی‌شان را به FTC ابلاغ کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.