ابتکار جالب مهندسان دانمارکی؛ شارژ کوادکوپتر با نزدیک شدن به سیم برق

1812129 753

مهندسان دانمارکی برای حل مشکل شارژ کوادکوپترها و پهپادها روش جدیدی را به کار گرفته‌اند. در این روش تنها نزدیک شدن کوادکوپترها به سیم‌های برق می‌تواند باعث شارژ شدن آنها شود.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در صورتی که کوادکوپترها و پهپادها بتوانند از طریق خطوط برق شارژ شوند دیگر مشکلاتی از قبیل کاهش عمر باتری و یا تخلیه شارژ برای این دستگاه‌ها ایجاد نخواهد شد. کوادکوپتر جدید آزمایشی اکنون می‌تواند به شکلی نامحدود در هوا باقی بماند.

فناوری شارژ جدید توسط دانشمندانی از دانشگاه ساوثرن دانمارک توسعه یافته است. پهپادها با وظایف مختلف می‌توانند از این روش شارژ استفاده کنند. مهمترین کاربرد این فناوری استفاده از آن برای شارژ پهپادهای خودران مسئول بازرسی از سیم‌های برق خواهد بود. ویت دونگ به کمک همکاران خود با استفاده از یک پهپاد فیبر کربنی شروع به توسعه این روش جدید کردند.

در زمان خالی شدن باتری و اطلاع آن به نرم‌افزار پهباد از دوربین و رادار این دستگاه برای شناسایی نزدیک‌ترین سیم برق استفاده می‌شود. سپس پهپاد به سمت سیم به طور مستقیم پرواز خواهد کرد. یک گیره برقی غیر فعال در بالای پهپاد قرار دارد این دستگاه داخل یک راهنمای کابلی شامل دو بازو با شیب به سمت داخل قرار گرفته است. در زمان رسیدن پهپاد به سیم برق راهنمای کابلی درون دستگاه می‌تواند باعث هدایت سیم به داخل گیره شده و از برق آن برای شارژ باتری استفاده کند.

در زمان اتصال به سیم یک مدار کنترل مغناطیسی با هدف نیرو دادن به گیره ایجاد شده و در زمان آویزان بودن پهباد در زیر سیم باعث محکم نگه داشتن آن در اطراف سیم خواهد شد. سپس یک شارژر القایی در بالای دستگاه می‌تواند جریان را از سیم برق بکشد. در نهایت پس از شارژ کامل باتری پهپاد دستگیر باز شده و پهپاد می‌تواند مجدداً به وظایف خود بپردازد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.