آیفون ۱۵؛ شایعات، اخبار و تمام آنچه باید بدانیم

2022 11 iphone 14 14 pro max 638c6a6a3801d1ddad8e3fbd jpeg

یکی از اولین شایعات در مورد آیفون ۱۵ ارتقای احتمالی دوربین است. پس از ارتقای دوربین در مدل‌های پرو آیفون ۱۴ به ۴۸ مگاپیکسل، گفته می‌شود که آیفون ۱۵ بالاخره شاید دوربین پریسکوپی برای قابلیت‌های عکاسی و زوم بهتر به‌همراه دوربین بهبودیافته برای گرفتن تصاویری با کیفیت بهتر داشته باشد.

این قابلیت در دوربین بهترین گوشی‌های اندرویدی وجود دارد و بسیار عالی خواهد بود که اپل سرانجام این اقدام را انجام دهد.

برخی از تحلیگران بر این باورند که آیفون ۱۵ معمولی این‌بار دوربینی شبیه مدل Pro خواهد داشت. آن‌ها در یادداشتی به این موضوع اشاره کرده‌اند که دوربین‌های اصلی (واید) به ۴۸ مگاپیکسل ارتقا خواهند یافت و اندازه‌ی حسگر تصویر به ۱/۱.۵ اینچ (کمی کوچک‌تر از اندازه حسگر ۴۸ مگلپیکسلی آیفون ۱۴ پرو)، اما بسیار بهتر از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ خواهد بود.

مینگ چی کو، تحلیلگر معروف، معتقد است که اپل به مدل‌های پرو خود ویژگی‌های منحصربه‌فردی خواهد داد و احتمالا به‌دنبال فروش گوشی‌های بزرگ‌تر ۶٫۷ اینچی با ویژگی‌های انحصاری نسبت به مدل‌های کوچکتر خواهد بود.

درحال‌حاضر نمی‌توان در این مورد به گمانه‌زنی پرداخت؛ اما این احتمال وجود دارد که دوربین پریسکوپی بتواند یکی از ویژگی‌های آیفون ۱۵ پرو مکس باشد تا بتواند فروش بیشتری را تجربه کند.

بااین‌وجود، کو گفته است که نباید انتظار یک دوربین جدید ۸P یا هشت قسمتی جدید را برای دوربین اصلی آیفون ۱۵ پرو داشته باشیم که پیش‌تر شایعه شده بود. در عوض، گفته می‌شود که آیفون ۱۵ پرو از دوربین ۷P بهره خواهد برد. قسمت‌بندی بیشتر در یک دوربین منجر به جذب نور بیشتر و اعوجاج کم‌تر در تصاویر می‌شود که می‌تواند برای دوربین واید ضروری باشد.

گزارشی از رسانه‌ی Nikkei ادعا می‌کند که اپل در دوربین اصلی آیفون ۱۵ با سونی همکاری خواهد کرد و گفته می‌شود که شرکت کوپرتینویی حسگر جدید سونی را انتخاب کرده است. این اقدام باعث خواهد شد که آیفون ۱۵ شاید کنترل‌های نوردهی بسیار بهتری داشته باشد.

این یک ضعف نسبی آیفون‌ها تاکنون بوده است؛ بنابراین خوب است که ببینیم اپل با آن مقابله می‌کند. در این گزارش اشاره‌ای به این موضوع نشده است که آیا این قابلیت در انحصار مدل پرو (اولترا) خواهد بود یا خیر.

ارتقایی دیگر هم می‌تواند در راه حسگر LiDAR آیفون ۱۵ پرو باشد. اپل قصد دارد کارایی و عملکرد بهتری را برای حالت‌های خاص دوربین درنظر بگیرد.

نمایشگرهای آیفون ۱۵

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.