آیفون، آیپد و مک خود را برای رفع آسیب‌پذیری‌های مهم امنیتی، هرچه سریع‌تر به‌روزرسانی کنید

apple bugs 6431775791666a6549a10a41 jpeg

وصله‌ی نرم‌افزاری جدیدی برای iOS و iPadOS و macOS Ventura منتشر شده است که مواردی مثل دو مشکل امنیتی مهم را برطرف می‌کند. گفتنی است یکی از آسیب‌پذیری‌های کنونی این سیستم‌عامل‌ها ازطرف هکرها سوءاستفاده شده است.

روز جمعه، اپل به‌روزرسانی‌ iOS 16.4.1 و macOS Ventura 13.3.1 را منتشر کرد. این آپدیت‌ها مشکل باز‌کردن خودکار قفل اپل واچ در مک و باگ پاسخ‌گویی دستیار صوتی سیری را رفع می‌کنند.

به‌گزارش اپل‌اینسایدر، غول فناوری اهل کوپرتینو مثل همیشه وب‌سایت‌ خود را به‌روزرسانی و جزئیات کامل آپدیت‌های نرم‌افزاری جدید سیستم‌عامل‌های iOS و macOS را منتشر کرده است. در‌ادامه، توضیحات مهم این شرکت درباره‌ی به‌روزرسانی‌های جدید را مرور می‌کنیم.

iOS Surface Accelerator

  • منتشر‌شده برای macOS Ventura، آیفون ۸ و مدل‌های جدیدتر، آیپد پرو (همه‌ی مدل‌ها)، آیپد ایر نسل ۳ و مدل‌های جدیدتر، آیپد نسل ۵ و مدل‌های جدیدتر، آیپد مینی نسل ۵ و مدل‌های جدیدتر.
  • عملکرد: برخی برنامه‌های می‌توانند کد دلخواه را با امتیاز دسترسی هسته اجرا کنند. اپل از این مشکل اطلاع دارد و شاید از برخی افراد با کمک این روش سوءاستفاده شده باشد.
  • توضیحات: مشکل نوشتن غیرمجاز اطلاعات با اعتبارسنجی ورودی بهبودیافته رفع شده است.

WebKit

  • منتشرشده برای macOS Ventura، آیفون ۸ و مدل‌های جدیدتر، آیپد پرو (همه‌ی مدل‌ها)، آیپد ایر نسل ۳ و مدل‌های جدیدتر، آیپد نسل ۵ و مدل‌های جدیدتر، آیپد مینی نسل ۵ و مدل‌های جدیدتر.
  • عملکرد: پردازش محتوای وب ساخته شده با روش‌های مخرب، امکان اجرای کدهای دلخواه را فراهم می‌کند. اپل می‌داند از برخی افراد ازطریق این باگ احتمالاً سوءاستفاده شده است.
  • توضیحات: مشکل سوءاستفاده از باگ اجرای کد‌های دلخواه، با بهبود عملکرد مدیریت حافظه برطرف شده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.