مقایسه قیمت اینترنت TD LTE شرکت‌های مختلف در سال ۱۴۰۲

در سال جدید، چندین شرکت ارائه‌دهنده اینترنت TD LTE، قیمت بسته‌های خود را افزایش داده یا در حجم بسته‌ها، تغییراتی ایجاد کردند.

ایرانسل، وینکس، تک نت و سایر شرکت‌ها، بی‌سروصدا و چراغ خاموش، اینترنت TD-LTE را گران کردند؛ اینترنتی که در سال ۱۴۰۱، پس از aDSL ارزان‌ترین و به‌صرفه‌ترین اینترنت برای کاربران خانگی و مصارفی مانند دانلود و استریم بود.

در این مقاله، می‌خواهیم قیمت بسته‌های اینترنت TD شرکت‌های مختلف در سال ۱۴۰۲ را بررسی و به طور دقیق، با هم مقایسه کنیم تا ارزان ترین و گران ترین بسته‌ها مشخص شوند.

بیشتر بخوانید: ۲۰ پرسش و پاسخ مهم درباره خرید اینترنت TD LTE

با همکاری برخی از خوانندگان سایت، تعرفه‌های اینترنت TDLTE هشت شرکت بزرگ و معتبر بازار را استخراج کرده و در جدول مقایسه‌ای خود آوردیم. بی‌شک، شرکت‌های بیشتری ارائه‌دهنده TDLTE هستند ولی برای شلوغ نشدن جدول و احتمال اینکه غالب کاربران، مشتری یکی از این شرکت‌های موجود هستند؛ سراغ سایر شرکت‌ها نرفتیم.

چند نکته درباره مقایسه تعرفه اینترنت TDLTE

۱- متاسفانه، شرکت‌ها از یک الگو یا استاندارد مشخصی برای ارائه بسته‌های اینترنت پیروی نکرده و هریک، بسته‌هایی با حجم دلخواه خود عرضه کردند که باعث سختی بررسی و مقایسه همه بسته‌ها می‌شود.

مثلا، در محدوده ۱۰۰ تا ۲۰۰ گیگابایت؛ شاهدیم که بسته‌هایی با حجم ۱۱۰، ۱۱۵، ۱۲۰، ۱۲۵، ۱۳۰، ۱۳۵، ۱۴۰، ۱۴۵، ۱۵۰، ۱۵۵، ۱۶۰، ۱۸۰، ۱۸۵، ۱۹۰ و ۲۰۰ گیگابایت عرضه شده است.

۲- مشکل دیگر، نام‌گذاری بسته‌ها است. برخی شرکت‌ها دو بسته ارائه کرده و مثلا یکی را «عادی» و دیگری را «تجاری» می‌نامند یا برخی شرکت‌ها، بسته‌های «گیمینگ» ارائه کردند که دقیق هم مشخص نیست؛ چه برتری و ویژگی نسبت به بسته‌های دیگر همان شرکت دارند.

۳- چند شرکت مانند «ماهان نت» و «تک نت» هم بسته‌های ۴۵ روزه ارائه کردند که چون یک رویه غالب بازار نیست؛ از درج آن‌ها در جداول صرفه‌نظر کردیم.

۴- تعدادی از شرکت‌ها، بسته‌های اینترنت TDLTE نامحدود داشتند که خوب می‌دانیم واقعا و عملا نامحدود نیستند و یک حجم آستانه مصرف منصفانه دارند. بررسی بسته‌های اینترنت TDLTE نامحدود را به وقت و مقاله دیگری موکول کردیم و البته در مطلب «راهنمای خرید بهترین اینترنت TD LTE نامحدود» به این بسته‌ها اشاره کردیم.

۵- شرکت‌هایی مانند «وینکس»، «ماهان نت» و «پیشگامان» بسته‌های اینترنت را با احتساب ۵ درصد ترافیک اضافه عرضه می‌کنند. یعنی اگر یک بسته ۳۰ گیگابایتی خریداری کنید؛ حجم ارائه شده و قابل استفاده، ۳۱/۵ گیگابایت است (۳۰ گیگابایت + ۵ درصد کل حجم بسته). ما برای مقایسه بهتر، همان حجم ذکر شده در بسته را عنوان کردیم و ۵ درصد اضافه، در نظر گرفته نشده است.

۶- ایرانسل چندین بسته اقتصادی با محدودیت سرعت و قیمت ارزان دارد که می‌توانید از طریق اپلیکیشن «ایرانسل من» یا وب‌سایت این شرکت، مشاهده و در صورت نیاز خریداری کنید.

مقایسه بسته‌های اینترنت TD LTE هفت روزه

شرکت‌های اینترنتی، در TD LTE تمایلی به ارائه بسته‌های کم حجم و با بازه زمانی کوتاه ندارند؛ برعکس اینترنت همراه!

به همین دلیل، فقط ایرانسل دو بسته و آسیاتک یک بسته ۷ روزه دارند و باقی شرکت‌ها، بسته‌های ۷ روزه یا ۱۵ روزه ندارند. حتی بسته‌های ۱ ماهه شرکت‌ها نیز کم است ولی در عوض بسته‌های ۶ ماهه و ۱۲ ماهه آن‌ها، متنوع ارائه می‌شود.

قیمت بسته اینترنت TDLTE هفت روزه

قیمت بسته اینترنت TDLTE هفت روزه

برای کاربران هم خرید بسته‌های حجم پایین و ۷ روزه به صرفه نیست و اصولا کسی در اینترنت TDLTE سراغ این بسته‌ها نمی‌رود و بیشتر تمایل دارد بسته‌های بلندمدت خریداری و استفاده کند.

مقایسه بسته‌های اینترنت TD LTE یک ماهه

در بسته‌های یک ماهه، مبین‌نت با ۸ گیگابایت کمترین بسته و پیشگامان با ارائه ۵۰۰ گیگابایت، بزرگ‌ترین بسته اینترنت TDLTE را دارا است.

در حالی‌که ایرانسل و مبین‌نت، بسته‌های با حجم‌های پایین دارند ولی در عوض، شرکت‌هایی مانند تک نت، ماهان نت، وینکس و حتی آسیاتک، سراغ ارائه بسته‌های پرحجم رفتند.

قیمت بسته اینترنت TDLTE یک ماهه

قیمت بسته اینترنت TDLTE یک ماهه

جدول به خوبی نشان می‌دهد که هرچه‌قدر بسته بزرگ‌تری انتخاب کنید؛ قیمت هر گیگابایت اینترنت TDLTE کاهش پیدا می‌کند و به صرفه‌تر است.

به وضوح می‌توان دریافت که قیمت بسته‌های اینترنت ایرانسل، مبین‌نت و وینکس بهتر از سایر شرکت‌ها است؛ به‌ویژه دو شرکت تک نت و ماهان نت که گران‌ترین بسته‌ها را ارائه کردند.

مثلا، بسته ۵۰ گیگابایت را ایرانسل ۸۸ هزار تومان، مبین‌نت ۸۹ هزار تومان، آسیاتک ۱۱۰ هزار تومان، وینکس ۸۴ هزار تومان، مبنا تلکام ۱۵۰ هزار تومان و تک نت ۲۱۵ هزار تومان می‌فروشد.

مقایسه بسته‌های اینترنت TD LTE سه ماهه

کوچک‌ترین بسته سه ماهه با حجم ۲۵ گیگابایت از سوی ایرانسل ارائه شده و بزرگ‌ترین بسته با حجم ۷۵۰ گیگابایت را وینکس ارائه کرده است.

بسته‌ها از هر گیگابایت ۲.۵ تا ۳ هزار تومان شروع شده و در بسته‌های پرحجم پایین جدول به زیر ۲ هزار تومان می‌رسند.

قیمت بسته اینترنت TDLTE سه ماهه

قیمت بسته اینترنت TDLTE سه ماهه

بسته‌های ۱۲۰ و ۲۴۰ گیگابایت ایرانسل، ۱۶۰ گیگابایت مبین‌نت و ۱۵۰ و ۳۰۰ گیگابایت وینکس کاملا به‌صرفه و اقتصادی هستند. وینکس بسته ۳۰۰ گیگابایت را به قیمت ۴۱۰ هزار تومان (هر گیگابایت ۱۳۶۰ تومان) می‌دهد که خوب برای اینترنت TDLTE بسیار مناسب است.

افرادی که دنبال یک بسته اینترنت خوش قیمت برای دانلود و استریم و مصارف با حجم بالا هستند؛ می‌توانند سراغ انتخاب یکی از این بسته‌ها بروند.

مقایسه بسته‌های اینترنت TD LTE شش ماهه

باز هم ایرانسل با بسته ۴۰ گیگابایتی، کم حجم‌ترین بسته اینترنت TDLTE شش ماهه را ارائه کرده است و آسیاتک یک بسته ۱۵۰۰ گیگابایت به قیمت حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دارد.

قیمت بسته اینترنت TDLTE ۶ ماهه

قیمت بسته اینترنت TDLTE ۶ ماهه

قیمت هر گیگابایت اینترنت در این گروه از ۲ هزار تومان شروع و به نزدیک ۱۱۰۰ تومان می‌رسد. قیمت بسته ۵۰۰ گیگ ایرانسل ۶۹۰ هزار تومان ولی مبین‌نت آن را ۶۶۹ هزار تومان می‌دهد. وینکس همین بسته را ۷۳۰ هزار تومان و مبنا تلکام، ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و نهایتا تک نت حدود ۲ میلیون تومان می‌فروشد.

در بسته‌های ۶ ماهه، به راحتی می‌توانید از شرکت‌های مختلف، بسته‌های با حجم‌های بالای ۵۰۰ گیگابایت خریداری کنید.

مقایسه بسته‌های اینترنت TD LTE یک ساله

همان‌طور که اشاره کردیم؛ تمایل شرکت‌های اینترنتی در TD-LTE، ارائه بسته‌های بلندمدت و پرحجم با قیمت‌های بالا است. به همین دلیل، بسته‌های یک ساله بسیار زیاد و متنوعی از سوی این شرکت‌ها شاهد هستیم:

قیمت بسته اینترنت TDLTE یک ساله

قیمت بسته اینترنت TDLTE یک ساله

کوچک‌ترین بسته، ۸۰ گیگابایت ایرانسل به قیمت ۱۴۰ هزار تومان است و بزرگ‌ترین بسته، ۱۲۵۰۰ گیگابایت که تک‌نت ارائه کرده و قیمت وحشتناک ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را خورده است.

بله؛ در این گروه، بسته‌هایی با حجم‌های ۱۰ هزار گیگ، ۵ هزار گیگ و ۳ هزار گیگ یافت می‌شود ولی قیمت‌های آن‌ها نیز بسیار بالا است.

ایرانسل و مبین‌نت در این بازی ارائه حجم بیشتر، شرکت نکرده و بزرگ‌ترین بسته ایرانسل ۶۰۰ گیگابایتی و مبین‌نت ۱۱۱۱ گیگابایتی است ولی شرکت‌هایی مانند آسیاتک، تک نت، مبنا تلکام، ماهان نت و … بسته‌های پر حجمی ارائه کردند.

ارزان‌ترین و گران‌ترین شرکت‌های TDLTE

نتایج زیر را می‌توان از مقایسه قیمت بسته‌های اینترنت TDLTE در سال ۱۴۰۲ گرفت:

ارزان‌ترین بسته‌های اینترنت TD LTE

اگرچه ایرانسل در ابتدای سال جدید، اقدام به افزایش قیمت اینترنت TDLTE کرد ولی باز هم ارزان‌ترین بسته‌های اینترنت را در میان شرکت‌های بررسی شده، دارد. ایرانسل بسته‌های بسیار پرحجم چند هزار گیگابیتی ندارد و بزرگ‌ترین بسته آن ۶۰۰ گیگابایت یک ساله است ولی بهای هر گیگابایت کمتر از سایر شرکت‌ها می‌شود.

گران‌ترین بسته‌های اینترنت TD LTE

به نظر می‌رسد سه شرکت مبنا تلکام، تک نت و ماهان‌نت، گران‌ترین بسته‌های اینترنت TD LTE را ارائه می‌دهند. در برخی موارد، قیمت یک بسته این شرکت‌ها دو تا سه برابر قیمت شرکت‌های دیگر است.

مناسب‌ترین بسته‌های اینترنت TD LTE

اگر بسته‌های با حجم بالا و قیمت مناسب می‌خواهید؛ به نظر می‌رسد باید سراغ شرکت‌های آسیاتک، وینکس و پیشگامان بروید. به‌ویژه، وینکس که باز افزایش قیمت داشته ولی هنوز بسته‌هایش نسبت به دیگر ریسلرها، ارزان‌تر است.

حالا، به نظر شما، کدام بسته‌ها و اینترنت TDLTE برای خرید مناسب‌تر است؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link