آیا بازی Helldivers 2 ترند بعدی دنیای بازی را تعیین می‌کند؟

ویدیوگیم درست مانند هر بخش دیگری از دنیای سرگرمی طی سال‌ها ترندهای بسیاری را به خود دیده است. این ترندها تاثیر خود را بر عناوین بسیاری گذاشته‌اند و مدتی بعد از صفحه روزگار محو شدند. البته که اگر ترند خاصی در این صنعت نشان دهد که با خود موفقیت به همراه دارد، مدت بیشتری هم بر صندلی حکومت خواهد نشست و البته دست‌خوش تغییرات عمده‌ای نیز خواهد شد. بهترین مثال برای این قضیه ظهور سبک بتل رویال بود که توسط فورتنایت و PUBG محبوب شد، اما از وقتی Call of Duty: Warzone و Apex Legends به این جمع اضافه شدند، میل ساخت عناوین بتل رویال به کلی از بین رفت. در حال حاضر بازی Helldivers 2 در شرف شروع کردن یک ترند جدید است و در این مطلب از ویجیاتو قصد پرداختن به این مطلب را داریم. پس با ما همراه باشید.

<!–

–>


Helldivers 2 اوایل ژانویه امسال راهی بازار شد و طی ماه گذشته تسلطی کامل بر دنیای ویدیوگیم داشته است. این بازی لایو سرویس شوتر مولتی‌پلیر بازیکنان را در یک سیاره رها می‌کند و از شما می‌خواهد تا می‌توانید حشرات و ربات‌های بازی را ریشه‌کن کنید، چند ماموریت انجام دهید و تا حد ممکن در بازی لوت جمع کنید. همچنین چرخه گیم‌پلی مرکزی این اثر بسیار اعتیادآور است که ممکن است به‌زودی به ترندی جذاب برای این صنعت تبدیل شود.

موفقیتی پر سر و صدا

آیا بازی Helldivers 2 ترند بعدی دنیای بازی را تعیین می‌کند؟ - ویجیاتوآیا بازی Helldivers 2 ترند بعدی دنیای بازی را تعیین می‌کند؟ - ویجیاتو

Helldivers 2 فقط ۳ روز بعد از عرضه توانست یک میلیون نسخه بفروشد که آماری بسیار خیره‌کننده است. با اینکه این اثر دنباله‌ای بر نسخه قبلی‌ست که برای PS4 و PS Vita در سال ۲۰۱۵ عرضه شد، تا به اینجا نشان داده که فراتر از یک IP عادی است و مقدار فروشی که تا به الان تجربه کرده نشان از کیفیت و پتانسیل بسیار بالای خود می‌دهد. اما این موارد تنها شروع کار بود و Helldivers 2 توانست در ماه فوریه نیز به رشد اقتصادی خود ادامه دهد و در رسانه مین استریم محبوب‌تر شود. حتی خبری نیز توسط استودیو Arrowhead منتشر شد که این بازی توانسته در سه هفته اول خود حدود ۳ میلیون نسخه به فروش برود.

موفقیت شوکه‌کننده Helldivers 2 چند فاکتور اصلی دارد و اولین فاکتور آن بنیاد اصلی و چرخه گیم‌پلی آن بود. Helldivers 2 برداشتی طنز از دنیایی مدرن است که درگیر جنگ‌های میان ستاره‌ای علمی تخیلی است. اثری که الهام‌گیری زیادی از فیلم Starship Troopers داشته اما در این بین هویت خود را نیز حفظ کرده است. جو بازی تنها عنصر سازنده آن نیست که چنین مسیری را طی کرده و گیم‌پلی آن المان‌های متعددی را از عناوینی مانند Escape From Tarkov برداشته و پیچ و خم‌های خوب و متنوعی را در آن ایجاد کرده است.

فاکتور دیگری که موفقیت این بازی مدیون آن است و خوب بدون کیفیت بالای آن چنین چیزی ممکن نمی‌شد ماهیت آنلاین آن است. هر چند بازاریابی تاثیرگذار سونی در این قضیه بسیار مهم بود، بیشتر موفقیت بازاریابی این اثر مدیون بازیکنان است، چون آنان ویدیوهای بسیاری از عملکرد خود در بازی در فضای مجازی به اشتراک گذاشتند و روز به روز این بازی محبوب‌تر شد.

فرمولی موفق برای دیگر فرانچایزها

آیا بازی Helldivers 2 ترند بعدی دنیای بازی را تعیین می‌کند؟ - ویجیاتوآیا بازی Helldivers 2 ترند بعدی دنیای بازی را تعیین می‌کند؟ - ویجیاتو

مشخص است که Helldivers 2 از الان یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۴ است و چنین موفقیتی باعث می‌شود تعداد زیادی از ناشران ویدیوگیم بخواهند در این موفقیت سهم داشته باشند. احتمال اینکه چرخه گیم‌پلی فضایی و لایو سرویس بودن آن توسط توسعه‌دهندگان دیگری مورد استفاده قرار بگیرد بالاست و این لزوما مورد بدی نیست.

فرانچایزهای فراوانی در صنعت ویدیوگیم وجود دارند که می‌توانند با فرمول Helldivers 2 عالی عمل کنند. سری هیلو اولین موردی است که به ذهن ما می‌رسد، چون نیروهای ODST حاضر در آن شباهتی زیاد با سربازان علمی تخیلی Helldivers دارند. اخیرا حتی طراح ارشد سابق استودیو ۳۴۳ گفت که یکی از سربازانی که در Helldivers وجود دارد شباهت زیادی با یکی از نیروهای ODST است که سال‌ها پیش طراحی شده است. فرانچایزهای علمی تخیلی دیگری مانند تایتان فال و حتی دووم مواردی هستند که میزبانی بسیار مناسب برای فرمول Helldivers 2 خواهند بود. حتی می‌شود به نوعی این فرمول را در Call of Duty: Warzone نیز قرار داد مانند کاری که این بازی با حالت اکسترکشن شوتر DMZ انجام داد.

خب دوستان نظر شما چیست؟ آیا بازی Helldivers 2 می‌تواند مسیری که تا به اینجا با موفقیت آمده است ادامه دهد؟ به نظر شما این بازی چقدر می‌تواند در بازی‌های آینده لایو سرویس ویدیوگیم تاثیر بگذارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.