آمار فصل آخر ۲۰۲۳: هواوی در جایگاه پنجم بازار گوشی‌‌های هوشمند چین

شرکت تحقیقاتی Canalys اخیرا آخرین آمار بازار تلفن همراه چین برای فصل آخر سال ۲۰۲۳ را به اشتراک گذاشته است. این گزارش نشان می‌دهد که وضعیت در بازار تلفن همراه چین در سه ماهه چهارم بهتر شده است. در این مدت، مجموع فروش گوشی‌های هوشمند به ۷۳.۹ میلیون دستگاه رسید که تنها ۱ درصد کمتر از زمان مشابه سال قبل است.

وضعیت بازار گوشی هوشمند چین در فصل آخر سال ۲۰۲۳

پنج برند برتر از نظر فروش اپل، آنر ، ویوو ، هواوی و شیائومی بودند. شایان ذکر است که فروش هواوی نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد افزایش یافته است و همین امر آن را در رتبه چهارم قرار داده است.

آمار  فصل آخر 2023: هواوی در جایگاه پنجم بازار  گوشی‌‌های هوشمند چین

اپل با فروش ۱۷.۵ میلیون دستگاه در فصل چهارم و پیشرفت ۶ درصدی نسبت به سال گذشته، پیشتاز این گروه بود.

آنر با ۱۶ درصد سهم بازار و فروش ۱۱.۷ میلیون دستگاه در جایگاه دوم قرار گرفت. ویوو نیز با فروش ۱۱.۳ میلیون دستگاه جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.

هواوی با افزایش ۴۷ درصدی در فروش، ۱۰.۴ میلیون دستگاه را به فروش رساند و جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد. به گفته لوکاس ژونگ، تحلیلگر تحقیقاتی Canalys، بازگشت هواوی عمدتاً به دلیل میت ۶۰ پرو است که از تراشه‌های کیرین خودتوسعه‌یافته و ویژگی‌های نوآورانه مانند تماس ماهواره‌ای استفاده می‌کند. شیائومی با فروش ۹.۵ میلیون دستگاه در رتبه پنجم قرار گرفت.

در همین حال، برای کل سال ۲۰۲۳، فروش گوشی‌های هوشمند در چین با ۵ درصد کاهش به ۲۷۳ میلیون دستگاه رسید. اپل با قرارگرفتن در جدول حمل‌ونقل سالانه در سرزمین اصلی چین برای اولین‌بار به نقطه عطفی دست یافت و با افزایش جزئی ۱ درصدی در فروش، سهم بازار آن به ۱۹ درصد ارتقا یافت.

ویوو، اوپو و آنر هر کدام سهم بازار ثابت ۱۶ درصدی را به خود اختصاص دادند و به ترتیب سالانه ۴۴.۵ میلیون، ۴۳.۹ میلیون و ۴۳.۶ میلیون دستگاه عرضه کردند.

شیائومی با سهم ۱۳ درصدی جایگاه پنجم خود را در بازار حفظ کرد. هوآوی که در رتبه ششم قرار دارد، با افزایش سهم بازار از ۸ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۱۲ درصد در سال ۲۰۲۳ و افزایش ۴۸ درصدی در فروش، شاهد رشد قابل‌توجهی بوده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.