آشنایی با کینگ شارک – کوسه‌ی انسان‌گونه‌ی آدم‌خوار جنایتکار دی‌سی

هنگامی که سخن از وحشت درون آب‌ها می‌شود، احتمالاً کوسه‌ها نخستین موجوداتی باشند که به ذهن می‌رسند. کوسه‌ها گونه‌های فراوانی دارند که کم و بیش همه‌ی آن‌ها هم به طور کلی موجودات ترسناکی به شمار می‌آیند. پس جای شگفتی ندارد که دی‌سی با شخصیتی همچون کینگ شارک بخواهد روایت‌های دریایی خود را نیز جذاب‌تر و تا حدودی ترسناک‌تر کند.

<!–

–>

با وجود این که کینگ شارک در آثار دی‌سی نسبتاً مورد استفاده‌ی فراوانی قرار گرفته است اما این شخصیت تا حدودی ناشناس، مرموز و در عین حال مخوف باقی مانده است؛ به طوری که شاید حتی ندانید این کاراکتر در ابتدا اصلاً به عنوان آنتاگونیست یک قهرمان دریایی آفریده نشده بود!

شناسنامه‌ی کینگ شارک (King Shark)

– رونمایی
کوتاه: شماره‌ی ۰ کمیک Superboy (ماه اکتبر سال ۱۹۹۴)
کامل: شماره‌ی ۹ کمیک Superboy (ماه نوامبر سال ۱۹۹۴)
– ناشر: دی‌سی
– پدیدآورندگان: کارل کسل (Karl Kesel) و تام گرومت (Tom Grummett)
– نام راستین: نانائوی (Nanaue)
– کمیک‌های پیشنهادی برای خواندن:
شماره‌ی ۴۰ تا ۵۷ کمیک Aquaman: Sword of Atlantis (از ماه می سال ۲۰۰۶ تا ماه دسامبر سال ۲۰۰۷)
Suicide Squad (از ماه نوامبر سال ۲۰۱۱ تا ماه جولای سال ۲۰۱۴)
شماره‌ی ۳۲ تا ۳۴ کمیک Birds of Prey (از ماه آگوست تا اکتبر سال ۲۰۱۴)
شماره‌ی ۳۰ تا ۴۰ کمیک Aquaman (از ماه ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۱۸)
Suicide Squad: King Shark (از ماه آگوست سال ۲۰۲۱ تا ماه مارس سال ۲۰۲۲)


کینگ شارک کیست؟

کینگ شارک در کمیک‌های دی‌سیکینگ شارک در کمیک‌های دی‌سی

همان گونه که از ظاهرش می‌توان برداشت کرد، کینگ شارک در واقع یک کوسه‌ی با ویژگی‌های انسانی‌ست که بیش‌تر به عنوان یک ویلن در دنیای دی‌سی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید در ابتدا گمان کنید که کینگ شارک به عنوان یکی از آنتاگونیست‌های آکوامن پدید آمده باشد.

با این حال، این شخصیت نه به عنوان یکی از ویلن‌های پادشاه آتلانتیس، بلکه به عنوان یکی از ویلن‌های سوپربوی پا به دنیای کمیک‌ها دی‌سی گذاشت. هر چند با توجه به ماهیتش، چندان هم دور از انتظار نبود که نانائوی به عنوان یکی از ویلن‌های آکوامن نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این شخصیت در روایت‌های گروهی ویلن‌ها همانند سیکرت سیکس و جوخه‌ی خودکشی هم بارها حضور داشته است.

خون بود. برای من همیشه خونه.

کینگ شارک در Aquaman: Sword of Atlantis


مطلب پیشنهادی:نگاهی به تمامی انیمیشن‌های بتمنشوالیه گاتهام کارتونی
نگاهی به تمامی انیمیشن‌های بتمننگاهی به تمامی انیمیشن‌های بتمن

اوریجین نانائوی

کینگ شارک روی کاور شماره‌ی ۹ کمیک Superboy (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)کینگ شارک روی کاور شماره‌ی ۹ کمیک Superboy (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
کینگ شارک روی کاور شماره‌ی ۹ کمیک Superboy (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)

کینگ شارک اولین بار در شماره‌ی ۰ کمیک Superboy در سال ۱۹۹۴ به عنوان موجودی با نام نانائوی رونمایی شد که در هاوایی گیر افتاده بود. همه‌ی چیزی که از داستان او در نخسیتن حضورش نمایان شد این بود که به وسیله یک اتحادیه‌ی جنایی از زندان فراری داده شده بود ولی کینگ شارک در پایان به آن‌ها پشت کرد و به از بین بردشان. به مرور زمان و استفاده‌ی بیش‌تر از نانائوی در مورد این که او کیست یا در واقع چیست به خوانندگان داده‌های بیش‌تری داده شد.

هر چند داستان‌های اوریجین مختلفی برای نگارش‌های متفاوت پادشاه کوسه روایت شد ولی بنیادی‌ترین روایت اوریجین نانائوی این بود که او در واقع فرزند یک انسان زن و خدای کوسه‌ای اقیانوس آرام با نام کندراکا (Chondrakha) است. بدین گونه، می‌توان کینگ شارک را یک نیمه‌خدا به شمار آورد. با این حال، نانائوی بیش از این که همچون یک خدا باشد، همانند یک شیطان است.

دلیل زندانی شدن پادشاه کوسه این بود که او با همکاری مادرش بسیاری را ناپدید می‌کرد و می‌کشت. مادر نانائوی به میزانی خودش را وقف فرزندش کرده بود که در دوره‌ای حتی حاضر شد یکی از دست‌هایش را برای تغذیه پسرش به او هدیه کند.

برخی اوریجین‌های دیگر هم از این شخصیت وجود دارند؛ مثل این که کینگ شارک در واقع یک انسان است که به نوعی جهش‌یافته. با این حال، دی‌سی در بیش‌تر مواقع به این اوریجین پابند است که او یک نیمه‌خدایِ نیمه کوسه/نیمه انسان است که توانایی‌های فراوانی دارد. در شماری از خطوط داستانی به ویژه آن‌هایی که مربوط به آکوامن می‌شوند، علاقه کینگ شارک را در جنگیدن برای نام پدرش به تصویر کشیده‌ شده است و هر از چند گاهی نیز نشان داده می‌شود که نانائوی می‌تواند از برخی از توانایی‌های پدرش استفاده کند.


مطلب پیشنهادی:۸ شخصیت فراموش شده از ماجراهای شزماز عمو مارول تا خانواده سیوانا
۸ شخصیت فراموش شده از ماجراهای شزم۸ شخصیت فراموش شده از ماجراهای شزم

ویژگی‌ها و توانایی‌های کینگ شارک

آشنایی با کینگ شارک - کوسه‌ی انسان‌گونه‌ی آدم‌خوار جنایتکار دی‌سی - ویجیاتوآشنایی با کینگ شارک - کوسه‌ی انسان‌گونه‌ی آدم‌خوار جنایتکار دی‌سی - ویجیاتو

با توجه به این که کینگ شارک یک نیمه‌خدا و یک نیمه کوسه است، جای شگفتی ندارد که او از برخی توانایی‌ها و قابلیت‌های ویژه بهره ببرد. به جز برخی ویژگی‌های پایه‌ای فراانسانی همانند نیروی فیزیکی و شتاب، کینگ شارک چند ترفند دیگر هم در آستین دارد.

نیمه‌ی کوسه‌ای نانائوی باعث می‌شود تا او چنگال‌ها و دندان‌های تیز داشته باشد تا با کمک آن‌ها بتواند از هر کسی زهر چشم بگیرد. در کنار این‌ها، کینگ شارک می‌تواند از ردیابی آوایی استفاده کند که باعث می‌شود حواسش نسبت به میانگینِ انسان‌ها خیلی بهبود یافته‌تر باشد.

نانائوی توانایی ترمیم خود را نیز دارد، حتی در موارد بسیار شدید. برای نمونه زمانی که آماندا والر در پروژه‌ی جوخه خودکشی یک کمربند انفجاری به او بست و آن را منفجر کرد، پادشاه کوسه از این انفجار جان سالم به در برد. البته نیاز به اشاره نیست که نانائوی درون آب هم به راحتی می‌تواند کارهای همیشگی‌اش را انجام دهد، حتی شاید بهتر از خشکی.


مطلب پیشنهادی:۱۰ بلایی که فلشپوینت سر دنیای دی‌سی آوردندو، بری، ندو!
۱۰ بلایی که فلشپوینت سر دنیای دی‌سی آورد۱۰ بلایی که فلشپوینت سر دنیای دی‌سی آورد

نانائوی بیرون از دنیای کمیک‌ها

کینگ شارکِ سیلوستر استالونه و استیو ایجی
در فیلم The Suicide Squad به کارگردانی جیمز گانکینگ شارکِ سیلوستر استالونه و استیو ایجی
در فیلم The Suicide Squad به کارگردانی جیمز گان

پادشاه کوسه با وجود این که یکی از شخصیت‌های دی‌سی است که به تازگی پدید آمده است ولی به لطف ویژگی‌های خاصش، نسبتاً زیاد مورد توجه سازندگان آثار اقتباسی از کمیک‌های دی‌سی قرار گرفته است.

از این شخصیت در آثار انیمیشنی سینمایی، تلویزیونی، خانگی و اینترنتی همانند DC Super Hero Girls، Harley Quinn، Superman/Batman: Public Enemies، Batman: Assault on Arkham و Justice League Dark: Apokolips War استفاده شده است. در هر کدام از این ساخته‌ها، با نگارش متفاوتی از کینگ شارک طرف هستیم، از نسخه‌های خشن و ترسناک گرفته تا نگارش‌های بامزه و دوست‌داشتنی و حتی نسخه‌هایی که از نظر اوریجین و توانایی‌ها، از نانائویِ کمیک‌ها متفاوت هستند.

کینگ شارک در دنیای بازی‌های ویدیویی نیز از شانس خوبی برخوردار بوده و حضورهای کم و بیش فراوانی را تجربه کرده است. این شخصیت در DC Universe Online و دی‌ال‌سی The Squad بازی Lego Batman 3: Beyond Gotham حضور دارد. همچنین پلیرها می‌توانند در عناوین Lego DC Super-Villains و Suicide Squad: Kill the Justice League کنترل کینگ شارک را به دست بگیرند.

نخستین استفاده‌ی لایو اکشنِ کینگ شارک مربوط به دنیای اروورس و سریال The Flash است. در دنیای سینما هم یک کینگ شارک بامزه اما شکمو و گرسنه را در فیلم The Suicide Squad به کارگردانی جیمز گان داریم که صداگذاری‌اش بر دوش سیلوستر استالونه است و اجرای موشن کپچرش توسط استیو ایجی ایفا می‌شود.


به خواندن درباره‌ی جوخه‌ی خودکشی ادامه دهید


پرسش‌های فراگیر درباره‌ی کینگ شارک

آیا کینگ شارک دشمن آکوامن است؟

هر چند نانائوی در نخستین حضورش در دنیای کمیک‌ها به عنوان یک آنتاگونیست در برابر سوپربوی قرار گرفت ولی ماهیتش به گونه‌ای بود که در جایگاه یکی از دشمنان آکوامن قرار بگیرد.

کینگ شارک در چه گروه‌هایی عضو است؟

بیش‌تر نانائوی را در حالی می‌بینیم که به عنوان یکی از اعضای گروه‌های سیکرت سیکس و جوخه‌ی خودکشی فعالیت می‌کند.

چه کسی کینگ شارک را پدید آورد؟

از کارل کسل و تام گرومت به عنوان آفرینندگان جوخه‌ی برای کمیک‌های دی‌سی یاد می‌شود.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.