آخرین شانس FTC برای جلوگیری از خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت از دست رفت

چند روز پیش بالاخره رای دادگاه در خصوص پرونده خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) به نفع مایکروسافت (Microsoft) اعلام شد که پس از آن FTC به این تصمیم اعتراض کرد. اما حالا آخرین تلاش این سازمان هم تغییری در تصمیم نهایی به وجود نیاورده است. در ادامه این خبر با تکنولایف همراه باشید.

کمیسیون فدرال تجارت آخرین شانس‌اش برای ایجاد وقفه در پیشرفت قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را نیز از دست داد. این دومین شکست FTC پس از اعلام رای دادگاه در هفته گذشته است. قاضی فدرال آمریکا با توقف موقتی فرآیند خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت مخالفت کرد. FTC سعی داشت کاری کند پروسه انتقال مالکیت تا زمانی که پرونده اداری خاص خود را پیگیری می‌کند، به تعویق بیفتد که در نهایت موفق به جلب نظر مثبت دادگاه نشد.

FTC پس از اعلام حکم قاضی حکلین اسکات کورلی (Jacqueline Scott Corley) نسبت به این تصمیم اعتراض کرد و حالا مشخص شده که دادگاه استیناف حوزه نهم ایالات متحده آمریکا درخواست تجدید نظر را رد کرده است. در نتیجه FTC دیگر نمی‌تواند بخواهد که تا زمان پایان تحقیقات‌اش مایکروسافت از پیش‌برد قرارداد با اکتیویژن بلیزارد منع شود.

مایکروسافت از این اتفاق خوشحال شده و برد اسمیت (Brad Smith)، رئیس این شرکت، در بیانیه‌ای در رسانه The Verge اعلام کرد: «ما از این که دادگاه استیناف حوزه نهم به سرعت درخواست FTC را برای ایجاد تاخیر بیشتر در قرارداد رد کرده، تشکر می‌کنیم. این اتفاق ما را یک قدم دیگر به خط پایان در این ماراتن بررسی‌های نظارتی جهانی نزدیک‌تر می‌کند.»

آخرین شانس FTC برای جلوگیری از خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت از دست رفت

این یعنی مایکروسافت حالا پس از منقضی شدن دستور وقفه موقت توسط قاضی کورلی در ساعت ۱۰:۲۹ دقیقه روز یکشنبه ۲۵ تیر ماه، می‌تواند با اکتیویژن بلیزارد قرارداد ببندد. مایکروسافت تا ۲۷ تیر ماه (۱۸ جولای) زمان دارد تا قرارداد خرید را نهایی کند. اگر تا این زمان موفق به این کار نشود، ممکن است مجبور به شروع مذاکرات مجدد با اکتیویژن بلیزارد شده و ۳ میلیارد دلار غرامت بپردازد. البته دو طرف در صورت توافق می‌توانند ضرب‌الاجل نهایی شدن قرارداد را هم تمدید کنند.

با تمام این‌ها احتمالا دارد مایکروسافت نتواند به سرعت قرارداد را کامل کند. سازمان رقابت و بازار بریتانیا یا همان CMA نیز یکی دیگر از مانع‌های پیش روی این قرارداد به حساب می‌آید. این سازمان نگرانی زیادی نسبت به بازار بازی‌های ابری دارد. اگر چه هر دو طرف اعلام کرده‌اند که دعوی قانونی آن‌ها فعلا متوقف شده تا مایکروسافت نگرانی‌های CMA را در خصوص بازار بازی‌های ابری برطرف کند.

رگولاتوری بریتانیا پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که ممکن است قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد وارد فاز جدیدی از تحقیقات شود. همچنین CMA اشاره کرده که جهت تحقیقات بیشتر، تاریخ اعلام تصمیم نهایی از ۲۷ تیر ماه (۱۸ جولای) به ۷ شهریور ماه (۲۹ آگوست) موکول می‌شود.

این تصمیم چند ساعت پس از این اعلام شد که Bloomberg گزارشی منتشر کرد در این باره که مایکروسافت در نظر دارد حق بازی‌های ابری در بریتانیا را به یک شرکت در حوزه اینترنت، بازی و مخابرات بفروشد تا راه را برای بستن قرارداد اکتیویژن در بریتانیا هموار کند.

این بود جدیدترین خبرها درباره قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره این اتفاق چیست؟ فکر می‌کنید مایکروسافت با خرید اکتیویژن بلیزارد می‌تواند در رقابت با سونی (Sony) عملکرد بهتری داشته باشد؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ads

اگر به دنبال یک ایرپاد جدید و متفاوت هستید، بررسی فری بادز ۵i از هواوی را بخوانید.

بررسی هندزفری هواوی Freebuds 5i

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.