چگونه با دوربین آیفون از سوژه‌های متحرک عکس بگیریم؟

اگر با دوربین آیفون به دنبال عکاسی از سوژه‌های متحرک هستید، بهتر است با قابلیت Burst چندین عکس را به‌صورت پی‌در‌پی ثبت کنید و با این کار احتمالا می‌توانید عکس‌های جذابی را بگیرید. خوشبختانه بهره‌گیری از این قابلیت بسیار ساده است و در ادامه به چگونگی بهره‌گیری از این مشخصه می‌پردازیم.

روش اصلی استفاده از عکاسی پی‌در‌پی با بهره‌گیری از گزینه‌های موجود در اپ دوربین صورت می‌گیرد. البته اینکه دقیقا باید چگونه این کار را انجام دهید، با توجه به مدل آیفون تفاوت‌ جزئی دارد.

اگر از آیفون XS یا مدل‌های جدیدتر استفاده می‌کنید و گوشی را در حالت عمودی در دست گرفته‌اید، برای فعال‌سازی عکاسی پیاپی کافیست دکمه‌ی شاتر را به سمت چپ بکشانید.

دوربین آیفون

اما اگر به صورت افقی گوشی را در دست گرفته‌اید، همانطور که در تصویر زیر می‌توانید با توجه به جهت قرارگیری گوشی، باید دکمه‌ی شاتر را به سمت پایین یا بالا بکشانید.

دوربین آیفون

اگر هم از آیفون ۸ یا مدل‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، باید صرفا دکمه‌ی شاتر را نگه دارید. این در حالی است که در آیفون‌های جدید چنین کاری فیلمبرداری را آغاز می‌کند.

عکاسی پیاپی با دکمه‌ی تنظیم صدا

اگر از آیفون XS یا مدل‌های جدیدتر استفاده می‌کنید، برای عکاسی پیاپی با دوربین آیفون می‌توانید از دکمه‌ی تنظیم صدا استفاده کنید که در ادامه به چگونگی انجام این کار می‌پردازیم.

اول از همه راهی Settings شوید و در بخش پایینی روی گزینه‌ی Camera کلیک کنید.

دوربین آیفون

در گام بعدی گزینه‌ی tap Use Volume Up for Burst را فعال کنید.

دوربین آیفون

حالا در اپ دوربین آیفون برای عکاسی پیاپی کافی است دکمه‌ی افزایش صدا را نگه دارید.

iPhone Burst 6

بعد از یک تاخیر کوتاه، روند ثبت عکس‌های پی‌در‌پی آغاز می‌شود و در دایره‌ی به نمایش درآمده هم می‌توانید تعداد عکس‌های ثبت شده را مشاهده کنید.

اگر می‌خواهید تمام عکس‌های ثبت شده را مشاهده کنید، ابتدا باید روی عکس موردنظر ضربه بزنید و سپس Select را انتخاب کنید. با این کار تمام عکس‌ها به نمایش درمی‌آید و به راحتی قادر به انتخاب عکس‌های مناسب و حذف عکس‌های بی‌کیفیت و نامناسب هستید.

iPhone Burst 7

منبع: Tom’s Guide

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.