۹ شرور و ابرقهرمان دی‌سی که در فیلم «بلو بیتل» به آن‌ها اشاره شد

دنیای سینمایی دی‌سی (DCU) در حال احیا شدن به دست جیمز گان است و فیلم «بلو بیتل» (Blue Beetle) با وجود اینکه از ابتدا جزء برنامه‌ریزی‌های جیمز گان برای این دنیای سینمایی جدید نبوده، اما به علت استقلالی که نسبت به باقی فیلم‌های DCEU (دنیای سینمایی قبلی) دارد، عضوی از برنامه‌های جیمز گان شد. با وجود اینکه تمرکز فیلم «بلو بیتل» بر شناساندن ابرقهرمان لاتین‌تبار و جوان خود است، اما در همین حین زمینه را برای معرفی و حضور ابرقهرمان‌ها و شرورهای دیگر آماده می‌کند.

فیلم «بلو بیتل» داستان مستقلی است که هیچ پیوند خاصی با دنیای مشترک فیلم‌های قبلی دی‌سی ندارد، اما با اشاره‌های ریز و درشت در جای جای فیلم، زمینه را برای حضور برخی ابرقهرمانان و شروران دنیای دی‌سی در پروژه‌های جیمز گان آماده می‌کند. این فیلم اکشن و ابرقهرمانی حایمه رِیِز (با بازی شولو ماریدوئنا) را به ما معرفی می‌کند. یک جوان درس‌خوان و تلاش‌گر که به تازگی در رشته حقوق فارغ‌التحصیل شده و به شهر پالمرا واقع در ایالت تگزاس، نزد خانواده‌اش برگشته.

حایمه به طور تصادفی کنترل تکنولوژی بیگانه‌ای که با نام اسکراب (خاجی-دا) شناخته می‌شود را به دست می‌گیرد. این تکنولوژی که ظاهری شبیه یک سوسک سرگین دارد، به کمر حایمه می‌چسبد و به تدریج رابطه همزیستانه‌اش با میزبان (حایمه) را گسترش می‌دهد. اکنون حایمه به واسطه اسکراب به بلو بیتل قدرتمند تبدیل شده. اما حایمه خیلی زود درمی‌یابد که میزبان اسکراب بودن، نه تنها برای خودش، که برای کل خانواده‌اش خطرناک است.

مدیر عامل شرکت صنایع کورد (Kord Industries)، ویکتوریا کورد (با بازی سوزان ساراندون) که اسکراب را برای تکمیل تکنولوژی جدید شرکتش احتیاج دارد، به تعقیب حایمه و خانواده‌‌اش می‌پردازد. او حاضر است برای دست یافتن به اسکراب هر کاری بکند. تنها چیزی که برای ویکتوریا کورد اهمیت دارد، ثروث و قدرتی است که از فروش سلاح‌های مشابه اسکراب به دست خواهد آورد.

اکشن فیگور مدل فلش سوپرمن Twin Flash Superman مجموعه 2 عددی

پس از اعلام برنامه‌های جیمز گان برای دنیای جدید دی‌سی، در ابتدا مشخص نبود که آیا جیمی رِیِز و بلو بیتل در این دنیای جدید آینده‌ای خواهند داشت یا خیر. خوشبختانه این ابهام با شفاف‌سازی جیمز گان برطرف شد. او تأیید کرد که علیرغم آغاز رسمی دنیای سینمایی دی‌سی با فیلم «سوپرمن: میراث» (Superman: Legacy) که به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۵ اکران خواهد شد، فیلم «بلو بیتل» بخشی از دنیای سینمایی دی‌سی است و این شخصیت، اولین شخصیت رسمی این دنیای سینمایی به شمار می‌آید.

با تأیید حضور بلو بیتل در آینده فیلم‌های دی‌سی، می‌توان اشاره‌ها و زمینه‌سازی‌هایی که در این فیلم به برخی از شخصیت‌های مثبت و منفی دی‌سی شد را جدی گرفت و انتظار داشت که در آینده آن‌ها را در پروژه‌های سینمایی یا تلویزیونی مشاهده کنیم. در فهرست پیش رو تمام ابرقهرمانان و شرورانی که در فیلم «بلو بیتل» به آن‌ها اشاره شد را برای شما گرد هم آورده‌ایم.

۱.‌ تد کورد در هیبت بلو بیتل

تد کورد

خود شخص تد کورد را در فیلم «بلو بیتل» نمی‌بینیم، اما دختر او، جنی کورد (با بازی برونا مارکزینی) یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم است که بارها به پدرش و میراثی که از خود به جا گذاشته اشاره می‌کند. پس از درگذشت مؤسس شرکت صنایع کورد که در زمینه ساخت تسلیحات نظامی فعالیت داشت، پدر تد و ویکتوریا، مدیریت شرکت را به تد واگذار می‌کند. این تصمیم پدر، باعث خشم ویکتوریا شد، چرا که از نظر او تد مسئولیت‌ناپذیر بود و چیزی از مدیرعاملی این شرکت نمی‌دانست.

تد کورد در کمیک‌ها به عنوان دومین بلو بیتل شناخته می‌شود و به نوعی، مرشد و خیرخواه حایمه رِیِز است که در کشف قدرت‌های اسکراب به او کمک می‌کند. به همین دلیل این حقیقت که سازندگان فیلم «بلو بیتل» تصمیم گرفته‌اند تد کورد در فیلم حضور نداشته باشد، تصمیم جالبی است. قطعاً حاضر نبودن یک راهنما برای حایمه، باعث شد او در این فیلم فضای بیشتری برای کشف هویت خود در مقام یک ابرقهرمان داشته باشد. شخصیت‌هایی مانند جنی و ویکتوریا نیز بدون حضور تد استقلال بیشتری پیدا کردند و به شخصیت‌های کلیدی داستان «بلو بیتل» تبدیل شدند.

تد کورد برای اولین بار در سال ۱۹۶۶ در کمیک‌ها ظاهر شد. او اسکراب را از مرشد خود، دن گرت، به ارث برد اما هرگز نتوانست آن را فعال کند، یا درواقع، اسکراب هرگز او را انتخاب نکرد. در عوض تد کورد با ثروت و دانشی که در اختیار داشت تجهیزات و لباس پیشرفته‌ای برای خود ساخت تا با استفاده از تکنولوژی به یک ابرقهرمان تبدیل شود و با جرم و جنایت مبارزه کند.

در نسخه کمیک بوکی، پس از سال‌ها فعالیت ابرقهرمانانه تد کورد در هیبت بلو بیتل، حایمه رِیِز که حالا بلو بیتل جدید شده، نزد او می‌آید. به این ترتیب تد دوباره به دنیای ابرقهرمانی بازمی‌گردد و یک مرکز فرماندهی سیار برای بلو بیتل به وجود می‌آورد تا در شرایط مختلف بتواند پشتیبان حایمه باشد. با توجه به صحنه پس از تیتراژ فیلم «بلو بیتل»، می‌دانیم که او در دنیای سینمایی دی‌سی همچنان زنده است. به احتمال زیاد تد کورد در قسمت دوم فیلم «بلو بیتل» نزد دخترش جنی برمی‌گردد و در مقام مرشد حایمه ظاهر خواهد شد.

مجله BATMAN FLASH دسامبر 2017

۲. سوپرمن

سوپرمن

پیش‌تر کارگردان فیلم «بلو بیتل»، آنخل مانوئل سوتو، اعلام کرده بود که فیلم شامل ارجاعات متعددی برای تجلیل از سوپرمن خواهد بود، اما حالا که فیلم اکران شده به نظر می‌رسد تنها یکی دو تا از آن ارجاع‌ها، آن‌ هم بدون هیچ تجلیلی، در نسخه نهایی فیلم وجود دارند. یکی از این ارجاع‌ها مربوط به زمانی می‌شود که حایمه درحال تبدیل شدن به بلو بیتل است و ناگهان قابلیت پرواز کردن خود را کشف می‌کند، آنجاست که با سوپرمن مقایسه می‌شود. در نقطه‌ای دیگر از فیلم شخصیت رودی (با بازی جورج لوپز) در حالی که دارد شهرهایی که به دست یک ابرقهرمان محافظت می‌شوند را نام می‌برد، به سوپرمن و شهر متروپولیس اشاره می‌کند.

 سرویس روتختی ازدیلک مدل Superman تک نفره 3 تکه

در پایان فیلم «بلو بیتل» می‌بینیم که حایمه دیگر به دنبال قطع کردن ارتباط خود با اسکراب نیست و بالأخره نقش جدید خود را به عنوان بلو بیتل پذیرفته است. در همین حین این فیلم زمینه را برای سوپرمن جدید دنیای سینمایی دی‌سی آماده می‌کند. فیلم «فلش» (The Flash) مقدمه‌ای بود برای تغییر دنیای سینمایی دی‌سی، بنابراین ما نمی‌دانیم سوپرمنی که در فیلم «بلو بیتل» به آن اشاره می‌شود، کدام سوپرمن است. به هر حال این ارجاع به برداشت جدید جیمز گان از مرد پولادین کمک و مسیر روشنی را برای آن مشخص می‌کند.

در سال ۲۰۲۵ دیوید کورنسوت، بازیگر ۳۰ ساله، نقش سوپرمن را به جای هنری کویل بازی خواهد کرد و در فیلم «سوپرمن: میراث» به همراه تعداد دیگری از ابرقهرمانان دی‌سی ظاهر خواهد شد.

۳. بتمن

بتمن

در طول فیلم «بلو بیتل» سه بار به بتمن اشاره می‌شود. بار اول مربوط به زمانی می‌شود که حایمه برای اولین بار به بلو بیتل تبدیل شده و پس از بازگشت به خانه، تازه کم کم هوشیاری خود را به دست می‌آورد که در پس‌زمینه می‌بینیم یک شبکه رادیویی اسپانیایی‌زبان از بروس وین نام می‌برد. دو دفعه بعدی اما آن‌ها در مخفیگاه تد کورد حضور دارند؛ وقتی که کمربند بلو بیتلِ تد کورد را می‌بینند، به این موضوع اشاره می‌شود که تجهیزات او به تجهیزات بتمن شباهت دارد. در ادامه رودی بتمن را فاشیست خطاب می‌کند و می‌گوید بلو بیتل هیچ شباهتی به بتمن نداشته است.

کتاب بتمن پیش از بتمن اثر دیوید لیومن نشر باژ

۴. فلش

فلش

آخرین ارجاع به یکی از اعضای لیگ عدالت، مربوط به فلش می‌شود. در یک اظهار نظر گذرا اشاره می‌شود که فلش محافظ سنترال سیتی است. این اظهار نظر در گفت‌وگویی بیان می‌شود که درباره هویت حایمه به عنوان یک لاتین‌تبار و همچنین هویت تازه‌اش به عنوان بلو بیتل است. در این صحنه رودی به حایمه می‌گوید که وقت آن رسیده مردم ما (لاتین‌تبارها) هم یک ابرقهرمان محافظ داشته باشند. به طور کلی مفاهیم خانواده و میراث در فیلم «بلو بیتل» اهمیت بالایی دارند که این صحنه به خوبی آن را به نمایش گذاشته.

فیلم «فلش» از منظر فروش در باکس آفیس برای دی‌سی به یک فاجعه تمام عیار تبدیل شد، این فیلم نقطه پایانی دنیای توسعه‌یافته دی‌سی (DCEU) و یک شکست عظیم برای کل فرنچایز بود. مشخص نیست که ارجاع «بلو بیتل» به فلش دقیقاً چه معنایی دارد. دو احتمال وجود دارد؛ اول اینکه ممکن است ارجاع «بلو بیتل» به این موضوع اشاره داشته باشد که برای مدت‌ها قرار نیست شاهد حضور ازرا میلر در نقش فلش در هیچ یک از فیلم‌های آینده دی‌سی باشیم. دوم اینکه می‌تواند اشاره‌ای باشد بر حضور دوباره این شخصیت در آینده نزدیک.

با توجه به مسائل حقوقی پیرامون ازرا میلر شایعات زیادی مبنی بر انتخاب یک بازیگر جدید برای فلش وجود داشته، که با توجه به احیای دنیای سینمایی دی‌سی و انتخاب بازیگر جدید برای نقش سوپرمن، امکان تکرار این اتفاق برای فلش هم وجود دارد. اما جیمز گان و عوامل دی‌سی استودیو هنوز در این باره اظهار نظر خاصی نکرده‌اند.

۵. دث‌استروک

دث‌استروک

در طول فیلم ویکتوریا کورد، مغز متفکر علمی و مخترع تشنه قدرتی که پس از تد کورد مدیرعامل صنایع کورد شده است، درباره کارهایی که کرده چند بار سخنرانی می‌کند. یکی از این موارد به پرومتیوم اشاره دارد. پرومتیوم یک عنصر واقعی و بسیار نایاب است، اما در کمیک‌های دی‌سی پرومتیوم یک آلیاژ مصنوعی ساخته صنایع دیتون است که براساس اسطوره یونانی، پرومتئوس، توسعه یافته.

در ابتدا استفاده از این آلیاژ برای ایجاد وسایل نقلیه تخریب‌ناپذیر بود تا مرگ و میر ناشی از تصادف‌ کاهش پیدا کند. سپس تلاش شد با استفاده از پرومتیوم روی بازسازی بیولوژیکی کامل تأثیر بگذارند. در کمیک‌ها می‌بینیم که این آلیاژ می‌تواند انرژی بی‌نهایت تولید کند که یکی از کاربردهای آن ترمیم فیزیکی بافت‌های آلی آسیب‌دیده است. با این حال، طولی نکشید که پرومتیوم به ابزاری برای ساخت برخی از شیطانی‌ترین سلاح‌های دنیای دی‌سی تبدیل شد.

اسلید ویلسون، مشهور به دث‌استروک، یک قاتل بی‌رحم است که اغلب با لیگ عدالت و تایتان‌های نوجوان درگیر می‌شود. او در سریال‌های «تایتان‌ها» (Titans)، «ارو» (Arrow)، و چندی از سریال‌های انیمیشنی مانند «لیگ عدالت» (Justice League) حضور داشته است. اما دث‌استروک در تمام آثار دی‌سی، چه بازی‌های کامپیوتری، چه انیمیشن و سریال و… حضور فعالانه‌ای دارد و یکی از شناخته‌شده‌ترین شرورهای دی‌سی به حساب می‌آید.

گردنبند برانت مدل پیکان سریال ارو

زره و شمشیر خوفناک دث‌استروک هر دو از پرومتیوم سبک ساخته شده‌اند که در حقیقت نسخه اغراق‌شده اورانیوم واقعی است. حالا که وجود آلیاژ پرومتیوم در دنیای سینمایی دی‌سی به لطف فیلم «بلو بیتل» قطعی شده و خود شخص جیمز گان هم کمابیش صحت این موضوع را تأیید کرده، هیچ بعید نیست در پروژه‌های آینده شاهد حضور دث‌استروک باشیم.

۶. سایبورگ

سایبورگ

پرومتیوم همچنین پشت خلق شدن سایبورگ است، یکی از اعضای اصلی لیگ عدالت. نسخه‌های متفاوتی از سایبورگ وجود دارد، اما معمولاً داستان خاستگاه او تفاوت چندانی ندارد. ویکتور استون در دبیرستان فوتبال آمریکایی بازی می‌کند و قصد دارد این ورزش را به طور حرفه‌ای ادامه بدهد. او با پدرش، که یک دانشمند سرشناس است، مشکلات زیادی دارد، اما درنهایت وقتی که یک سانحه جبران‌ناپذیر برای او رخ می‌دهد و تقریباً جانش را از دست می‌دهد، پدرش او را نجات می‌دهد. با وجود اینکه ویکتور زنده می‌ماند، اما بدنش آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری دیده که ادامه زندگی را برای او به شدت سخت می‌کند. پدرش هم دست روی دست نمی‌گذارد و به وسیله پرومتیوم یک سری پروتزهای آزمایشی را به بدن ویکتور پیوند می‌زند. به این ترتیب ویکتور استون به سایبورگ تبدیل می‌شود.

ری فیشر،‌ بازیگر نقش سایبورگ در فیلم « لیگ عدالت»، پس از اتمام فیلم‌برداری کارگردان این فیلم را به رفتار خصمانه متهم کرد و گفت دیگر هرگز با والتر هامادا، رئیس فیلم‌های دی‌سی همکاری نخواهد کرد. از آنجایی که جیمز گان با هامادا جایگزین شده، شاید فیشر به دنیای سینمایی دی‌سی برگردد و نقش سایبورگ را دوباره ایفا کند. پس از ارجاع «بلو بیتل» به پرومتیوم، احتمال دیدن دوباره سایبورگ در دنیای سینمایی دی‌سی افزایش یافته است.

تابلو شاسی گالری استاربوی مدل Justice League 10

۷. نژاد بیگانه ریچ

نژاد بیگانه ریچ

سوتو، کارگردان «بلو بیتل»، در یک مصاحبه تأیید کرد که نقش این ابرقهرمان در آینده دنیای سینمایی دی‌سی کمرنگ نخواهد بود و او در پروژه‌های دیگری نیز حضور پیدا خواهد کرد. او همچنین اشاره‌ای به مبارزه با نژاد ریچ کرد. ریچ‌ها نژادی از فاتحان بین ستاره‌ای هستند  که به سیاره‌ها حمله می‌کنند و ساکنان بومی آن‌ها را به بردگی می‌کشند.

از آنجایی که در حال حاضر سریال «فانوس‌ها» (Lanterns) در حال توسعه است و دو تن از برترین و محبوب‌ترین فانوس‌های سبز دنیای دی‌سی یعنی هل جوردن و جان استورات، در آن حضور خواهند داشت، بعید نیست در آینده شاهد اتحاد بلو بیتل با فانوس‌های سبز برای شکست دادن ریچ‌ها باشیم.

در کمیک‌ها هم بلو بیتل و هم فانوس‌های سبز با نژاد ریچ تعامل دارند. نژاد ریچ پس از به پایان رسیدن یک جنگ باستانی با فانوس‌های سبز، اسکراب‌های موذی خود را به وجود آوردند. همان‌طور که در فیلم «بلو بیتل» می‌بینیم، اسکراب با میزبان خود کاملاً هماهنگ می‌شود و حتی در شرایط خاص می‌تواند کنترل بدن او را به دست بگیرد. در کمیک‌ها دیده‌ایم که نژاد ریچ به وسیله اسکراب‌ها، کاری می‌کنند میزبان‌ها به سیاره خود خیانت کنند و ناخواسته پای نژاد استعمارگر ریچ را به خانه خود باز کنند. مطمئناً در آینده شاهد کراس‌اور بین بلو بیتل و فانوس‌های سبز در رابطه با نژاد ریچ خواهیم بود.

مجله DC COMICS A VISUAL HISTORY YEAR BY YEAR دسامبر 2017 مجموعه کامل ۸ جلدی

۸. لکس لوتر

لکس لوتر

در فیلم دو بار به لکس لوتر اشاره می‌شود که یکی از آن‌ها به شدت هوشمندانه است. اولین و واضح‌ترین ارجاع به لکس لوتر، در نمایی از شهر پالمرا است که به وضوح می‌توان برجی با علامت لکس‌کورپ را در آن مشاهده کرد؛ ساختمان و شرکتی که به دشمن خونین سوپرمن، لکس لوتر، تعلق دارد.

دومین ارجاع به این شخصیت بسیار ظریف‌تر از قبلی است و تنها هواداران دوآتشه و پی‌گیر دی‌سی آن را متوجه می‌شوند. جعبه همبرگری که حایمه از شرکت صنایع کورد بیرون می‌آورد و در حقیقت اسکراب در آن مخفی شده، مربوط به فست‌فودهای زنجیره‌ای Big Belly Burger می‌شود که تا به حال در سریال‌ها و فیلم‌های متعددی از دی‌سی مشاهده شده. جالب‌تر اینکه این فست‌فود زنجیره‌ای در حقیقت یکی از شرکت‌های تابعه لکس‌کورپ است و به لکس لوتر تعلق دارد.

۹. جوکر

جوکر

در همان نمایی که می‌توان ساختمان لکس‌کورپ را مشاهده کرد، اگر دقت کنید ساختمان Ace Chemicals را هم خواهید دید. یک کارخانه که مواد شیمیایی بسیار سمی تولید می‌کند. دفتر مرکزی این کارخانه در شهر گاتهام قرار دارد، اما این شرکت به وضوح شعبه‌های دیگری هم دارد که در شهرهای دیگر ایالات متحده واقع شده‌اند. براساس فیلم «بلو بیتل»، یکی از آن‌ها در شهر پالمرا است.

در کمیک‌ها جوکر درون یکی از خمره‌های مواد شیمیایی همین کارخانه سقوط می‌کند و پس از آن با پوست سفید و موهای سبز از نو متولد می‌شود، اما این بار با لبخندی که همه را به وحشت می‌اندازد. بعدها پس از اینکه روان‌پزشکی به نام هارلین کوینزل او را از آسایشگاه آرکهام بیرون می‌کشد، جوکر او را به همان کارخانه برمی‌گرداند و او را هم درون یکی از خمره‌ها می‌اندازد تا روان‌پزشک آرکهام به هارلی کویین مشهور تبدیل شود، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین ضدقهرمان‌های دی‌سی.

چوب بیسبال مدل هارلی کوئین کد 01

منبع: SCREENRANT

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.