۸ نیروی قوی در کلش آف کلنز که گیم‌پلی این بازی را خراب کردند

بازی کلش آف کلنز جزو آن دسته از بازی‌های دوست داشتنی است که اکثر ما آن را تجربه کرده‌ایم. از طرفی نیز چندان فرقی نمی‌کند که آیا شما طرفدار بازی‌های موبایلی هستید، یا کنسول گیمرید؛ کلش آف کلنز همیشه برای ما یک بازی دوست داشتنی و قابل احترام است که می‌تواند تجربه‌ای جذاب برایمان باشد. این بازی در سال ۲۰۱۲ و توسط استودیوی سوپرسل برای پلتفرم موبایل منتشر شد. کلش آف کلنز راه صد ساله را یک‌ شبه طی کرد و فورا تبدیل به یکی از دوست داشتنی‌ترین و تاثیرگذارترین بازی‌های موبایلی شد. این بازی؛ یک عنوان استراتژی بود که در ایران به محبوبیت بسیار زیادی رسید و حتی پس از گذشت چیزی بیش از ۱۰ سال از انتشار بازی موبایلی کلش آف کلنز؛ این بازی همچنان طرفداران خاص خودش را دارد.

<!–

–>

این بازی در طول ماجراجویی‌های خودش؛ دچار تغییرات بسیاری شد. برخی از این تغییرات، باعث بهتر شدن گیم‌پلی بازی شدند و برخی دیگر نیز، کلش آف کلنز را از حالت تعادل خارج کردند. بنابراین اگر شما نیز طرفدار این بازی دوست داشتنی موبایلی هستید، در این مطلب همراه ویجیاتو باشید تا باهم نگاهی به ۸ مورد از قوی‌ترین نیروهای بازی کلش آف کلنز بیندازیم که به سبب تاثیری که بر بازی داشتند؛ باعث شدند تا گیم‌پلی بازی کلش آف کلنز به طور کامل دست‌خوش تغییرات بسیاری شود و آن را از حالت تعادل خارج کردند.

Royal Ghost


Royal Ghost یکی از نیروهای محبوب کلش آف کلنز است که در مدت زمان محدودی در بازی حضور داشت. این نیرو تاکنون در طی ایونت هالووین سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ و همچین ۲۰۲۲ به بازی اضافه شده است. این نیرو در کلش آف کلنز درواقع ترکیبی از پکا و گابلین‌ها بود. Royal Ghost قابلیتی داشت که می‌توانست از طریق آن به مدت ۱۲ دقیقه نامرئی شود. این به آن معنا بود که عملا نیروها و ساختمان‌های دفاعی حریف نمی‌توانستند Royal Ghost‌های شما را ببینند و شما می‌توانستید در یک چشم به هم زدن؛ برنده بازی شوید. همچنین این نیرو قدرتی به اندازه پکا داشت! منتهی پکا نیاز به ۲۵ ظرفیت داشت و Royal Ghost تنها ۸ ظرفیت را اشغال می‌کرد که عددی قابل توجه بود.


مطلب پیشنهادی:با مهم‌ترین کاراکترهای فورتنایت آشنا شویدبازیگران صحنه تقابل IO و The Seven
با مهم‌ترین کاراکترهای فورتنایت آشنا شویدبا مهم‌ترین کاراکترهای فورتنایت آشنا شوید

اما این تمام ماجرا نبود. Royal Ghost حتی می‌توانست به راحتی از دیوارهای حریف عبور کند و قوی‌تر از همیشه بود. منتهی این قدرت بیش از حد این نیرو، باعث شده بود تا Royal Ghost تبدیل به یکی از قوی‌ترین نیروهای بازی شود و گیم‌پلی بازی را خراب کرده بود. در آن دوران همه شروع به استفاده از این نیرو کرده بودند و شما می‌توانستید Royal Ghost‌ها را در هر جایی پیدا کنید. اما به هرحال نمی‌توان ایراد چندانی به این نیرو گرفت. Royal Ghost تنها در مدت زمان خاصی در بازی حضور داشت و باید منتظر باشیم و ببینم که آیا این نیرو در هالووین ۲۰۲۳ تغییری خواهد کرد، یا نه!

The Witch


The Witch یکی از دوست داشتنی‌ترین نیروهای بازی کلش آف کلنز است که در آگوست سال ۲۰۱۳ به این بازی اضافه شد. این نیرو بقدری قوی بود که فورا تنها در فاصله چند هفته پس از اضافه شدنش به بازی؛ سوپرسل تصمیم گرفت تا این نیرو را نرف کند. اما این باف‌ها باعث نشدند تا The Witch محبوبیت خودش را از دست بدهد و در حدفاصل‌ سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶؛ این نیرو یکی از قوی‌ترین نیروهای بازی کلش آف کلنز بود. همچنین با اضافه شدن ساختمان جدیدی با نام Dark Barracks به بازی و اضافه شدن نیروهای جدیدی مانند گولم – Golem – استراتژی‌های جدیدی با محوریت The Witch ساخته شدند.

همچنین جالب است بدانید که یکی از همین استراتژی‌ها، GoWiWi نام داشت. این استراتژی ترکیبی از ویرازد، گولم و ‌The Witch بود. نکته جالب توجه دیگر این است که این استراتژی بقدری قوی بود که بسیاری از بازیکنان با اضافه کردن یکسری از نیروهای جدید، GoWiWi را تبدیل به یک استراتژی شکست‌ ناپذیر کردند. متاسفانه این شرایط تا اواسط سال ۲۰۱۶ ادامه داشت، تا این‌که سوپرسل این نیروها را به شدت نرف کرد و به امپراطوری GoWiWi پایان داد.

The Bat Spell


اگر شما کلش آف کلنز بازی کرده باشید، خیلی خوب می‌دانید که اسپل‌ها تا چه اندازه می‌توانند بر گیم‌پلی بازی تاثیرگذار باشند. منتهی در این بین The Bat Spell که در سال ۲۰۱۸ به بازی اضافه شده بود؛ فورا تبدیل به یکی از قوی‌ترین اسپل‌های بازی شد. این اسپل تنها پس از گذشت ۲ روز از اضافه شدنش به بازی؛ به شدت نرف شد. اما این مورد تنها کافی نبود و سوپرل مجبور بود تا ۳ هفته بعد، The Bat Spell را مجددا نرف کند تا تعادل بازی را به هم نریزد. مشکل اصلی این اسپل این بود که خفاش‌های بسیار زیادی را اسپاون می‌کرد. این خفاش‌ها می‌توانستند ساختمان‌ها دفاعی حریف را در یک چشم به هم زدن نابود کنند و این چیزی نبود که سوپرسل از دیدنش راضی باشد.


مطلب پیشنهادی:بهترین چیت‌های ماینکرفت که هر بازیکنی باید آن‌ها را بدانداین چیت‌ها بازی را برایتان ساده‌تر خواهند کرد
بهترین چیت‌های ماینکرفت که هر بازیکنی باید آن‌ها را بداندبهترین چیت‌های ماینکرفت که هر بازیکنی باید آن‌ها را بداند

قدرت بسیار زیاد The Bat Spell باعث شد تا این اسپل تبدیل به چاشنی کارآمد در کنار دیگر استراتژی‌ها مانند لاوالون شود! تنها با استفاده از چندین لاوا و بالون در کلش آف کلنز به همراه این اسپل، شما می‌توانستید هرچیزی را نابود کنید. بالاخره نهایتا این اسپل مجددا در سال ۲۰۱۹ به خصوص در لول‌های پایین‌تر، نرف شد. برای درک بهتر از قدرت The Bat Spell تنها بهتر است که بدانید، لول ۱ این اسپل پیش از نرف شدن، ۱۵ خفاش را اسپاون می‌کرد و این عدد پس از نرف شدن، به ۷ رسیده بود.

El Primo


El Primo یکی دیگر از نیروهای بازی کلش آف کلنز بود که تنها برای یک‌بار آن هم در دسامبر سال ۲۰۱۸ به بازی اضاف شد. El Primo درواقع یک نیرو از دنیای بازی براول استارز – Brawl Stars – بود که به سبب لانچ جهانی این بازی؛ به مدت کوتاهی به کلش آف کلنز اضافه شد. این نیرو مکانیزمی بسیار مشابه جاینت داشت. اما El Primo چندین برابر سریع‌تر از جاینت‌ها بود و این موضوع نکته قوت خیلی خوبی برای El Primo محسوب می‌شد. تنها ایرادی که این نیرو داشت، میزان فضایی بود که اشغال می‌کرد. El Primo نیاز به ۱۲ ظرفیت خالی داشت که عددی قابل توجه بود.

همچنین این موضوع باعث نشد که این نیرو محبوبیتش را از دست بدهید. بسیاری از بازیکنان فورا با ترکیب این نیرو به همراه Rage Spell و همچنین Heal Spell؛ توانستند که استراتژی بسیار خوبی را بسازند. استراتژی که عملا هیچ چیزی جلودارش نبود. متاسفانه این نیرو تنها ۲۰ بازی در بازی قرار داشت و فورا از بازی حدف شد. اما با این‌حال؛ استودیوی سوپرسل با الهام از El Primo؛ نسخه ارتقا یافته جاینت را معرفی کردند که در بازی با نام Super Giant شناخته می‌شود.

Hog Rider


اگر کلش آف کلنز بازی کرده باشید، قطعا هوگ رایدرها – Hog Rider – را به یاد دارید. این نیرو در سال ۲۰۱۳ به بازی کلش آف کلنز اضافه شد. اما دوران طلایی هوگ رایدرها مربوط به سال ۲۰۱۴ می‌شود که کابوسی برای هر کلش آف کلنز گیمری بودند. هوگ رایدر تقریبا هر آن‌چیزی که شما نیاز داشتید را در اختیارتان قرار می‌دادند. این نیروها در آن زمان برای آماده شدن نیاز به ۶ ظرفیت خالی داشتند و شما در ازادی پرداخت این ظرفیت، نیروهای خوبی می‌گرفتید.


مطلب پیشنهادی:‌۱۰ مورد از لذت‌بخش‌ترین لحظاتی که در دنیای بازی کلش آف کلنز می‌توانید تجربه کنیدلذت‌هایی ساده، اما دوست داشتنی
‌۱۰ مورد از لذت‌بخش‌ترین لحظاتی که در دنیای بازی کلش آف کلنز می‌توانید تجربه کنید‌۱۰ مورد از لذت‌بخش‌ترین لحظاتی که در دنیای بازی کلش آف کلنز می‌توانید تجربه کنید

همچنین از طرفی نیز این نیروها در زمان معرفی بسیار قوی بودند، اما با این‌حال سوپرسل تصمیم گرفت تا هوگ رایدرها را قوی‌تر نیز کند. منتهی همین موضوع کافی بود تا هوگ رایدر در سال ۲۰۱۴ تبدیل به قوی‌ترین نیروی بازی شود. هوگ رایدرها دمیج بسیار زیادی داشتند. اما این پایان مسیر نبود سرعت آن‌ها سرسام‌آور بود و میزان سلامتی قابل توجه آن‌ها نیز، باعث قوی‌تر شدن هوگ رایدرها شده بود. نهایتا سوپرسل این نیرو را در اواخر سال ۲۰۱۴ نرف کرد و به این کابوس جهنمی پایان داد.

The  Bowler 


The Bowler درست در سال ۲۰۱۶ به بازی اضافه شد. پس بنابراین چندان جای تعجبی ندارد که ما این نیرو را در میان قوی‌ترین سربازهای بازی کلش آف کلنز ببینیم. The Bowler درست همانند دیگر نیروهای این لیست، قدرت بی‌نظیری داشت. قدرتی که باعث محبوبیت این نیرو در آن دوران شده بود. اما در ماه می سال ۲۰۱۶ بود که آپدیت بزرگی برای کلش آف کلنز منتشر و در این آپدیت، The Bowler به طرز عجیبی باف شد. در این آپدیت، ظرفیت مورد نیاز برای ساخت این نیرو از ۸ به ۶ کاهش پیدا کرده بود و شما می‌توانستید تعداد بسیار زیادی از این نیرو را بسازید.

همچنین ترکیب این نیرو با هیلرها در کلش آف کلنز، باعث تولد یکی از تاثیرگذارترین استراتژی‌های بازی شد. ترکیب The Bowler و هیلرها در این بازی بقدری کار ساز بود که دیگر ۳ ستاره کردن حریف در آن دوران؛ عملا کار سختی نبود. نهایتا این شرایط تا ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ ادامه داشت و سوپرسل در طی آپدیتی که در این تاریخ به بازی اضافه کرد، The Bowler را تا حد قابل توجهی ضعیف کرد.

The Healer


همانطور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم؛ هیلرها یکی از دوست داشتنی‌ترین نیروهای بازی کلش آف کلنز هستند که همیشه تاثیر بسزایی در روند این بازی داشتند. همانطور که درباره The Bowler‌ها گفتیم، یکی از دلایلی که سبب قوی‌تر شدن این نیروها شده بود، درواقع هیلرها بودند. در فوریه سال ۲۰۱۵ هیلرها آپدیتی را دریافت کردند که در آن؛ این نیروها به طرز عجیبی باف شده بودند. این آپدیت هیلرها را در مقابل تله‌های هوایی کاملا بی‌آسیب می‌کرد و تنها چیزی‌که هیلرها را تهدید می‌کرد، ساختمان‌هایی مانند آرچر تاور و یا ویزارد تاور بودند که آن‌ها نیز معمولا درگیر دیگر سربازها می‌شدند و دیگر چیزی نبود که هیلرها را تهدید کند.


مطلب پیشنهادی: هرآنچه که باید پیش از خرید گوشی گیمینگ بدانیدگوشی مناسب بازی کردن کدام است؟
 هرآنچه که باید پیش از خرید گوشی گیمینگ بدانید هرآنچه که باید پیش از خرید گوشی گیمینگ بدانید

پس از این آپدیت بود که استراتژی‌هایی مانند Queen Walk و یا حتی استفاده از The Bowler‌ها به همراه هیلرها در کلش آف کلنز؛ محبوب شدند. تنها مشکل شما این بود که از هیلرها در مقابل ساختمان‌هایی مانند Air Defense محافظت کنید که کاری ساده بود. اما نهایتا در آگوست سال ۲۰۱۶ سوپرسل مجددا هیلرها را نرف کرد تا این کابوس به پایان برسد.

Miner


نهایتا در این لیست به ماینرها – Miner‌ – می‌رسیم. این نیروها قدرت بسیار زیادی داشتند. ماینرها به شدت سریع بودند و از آن‌جایی که عمده تایم اتک را در زیر زمین سپری می‌کردند، آسیب کمی نیز می‌دیدند. به خصوص وقتی ماینرها با اسپل‌هایی مانند Rage Spell و Heal Spell ترکیب می‌شدند، دیگر کسی نمی‌توانست جلودار آن‌ها باشد.

بنظر می‌رسید که ماینرها غیرقابل کنترل باشند و طولی نکشید اعتراض بازیکنان بلند شد. نهایتا سوپرسل مجبور شد تا در آگوست همان سال؛ ماینرها را تا حد قابل توجهی ضعیف کند و اولین چیزی که آن‌ها نرف کردند، سرعت بالای ماینرها بود. این آپدیت کافی بود تا این کابوس به پایان برسد و ماینرها دیگر به اندازه قدیم؛ قوی نبودند.

بیشتر بخوانید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.