۸ روش رفع خطای No Internet Connection در تیک تاک

خطای « No internet connection» در تیک تاک یکی از مشکلاتی است که شما را از تماشای ویدیو‌ها و سایر ویژگی‌های برنامه باز می‌‌دارد.

موارد زیادی وجود دارد که می‌‌تواند باعث این مشکل شود، از جمله اتصال غیرفعال اینترنت، برنامه معیوب و موارد دیگر. در اینجا، چند راه‌حل برای رفع این خطا در گوشی آیفون یا اندروید وجود دارد:

در این مطلب می‌خوانید:

حل مشکل خطای اینترنت در تیک تاک

در این قسمت چند روش موثر برای برطرف کردن خطای اینترنت در این برنامه را بررسی می‌کنیم.

اتصال اینترنت خود را بررسی کنید

از آنجایی که دلیل اصلی خطای «No internet connection» در تیک تاک اتصال اینترنت غیرفعال است: اطمینان حاصل کنید که اتصال اینترنت شما کار می‌‌کند و پایدار است. عدم اتصال شبکه مناسب باعث می‌‌شود برنامه محتوای شما را بارگیری نکند که منجر به پیام خطا می‌‌شود.

مشکل اینترنت گوشی شیائومی و مشکل اینترنت گوشی سامسونگ، می‌توانند دلیل اصلی خطای نت تیک تاک یا هر برنامه دیگری باشند.

اتصال تلفن خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که کار می‌‌کند. می‌‌توانید این کار را با باز کردن یک مرورگر وب روی گوشی خود و تلاش برای بارگذاری یک سایت انجام دهید. اگر سایت شما بارگذاری می‌‌شود، یعنی مشکل از اینترنت نیست. با این حال، اگر سایت شما بارگیری نمی شود، باید شبکه خود را عوض کنید.

با این حال، نحوه تعمیر اتصال‌تان بستگی به این دارد که چه چیزی آن را خراب کرده است. می‌‌توانید چند نکته اساسی عیب‌یابی را اعمال کنید، مانند اتصال مجدد گوشی به شبکه وای فای یا را‌ه‌اندازی مجدد روتر.

بررسی کنید آیا تیک تاک خراب است یا خیر

هنگامی که تأیید کردید اتصال اینترنت شما کار می‌‌کند، نکته بعدی که باید بررسی کنید؛ این است که آیا خود برنامه قطع است یا خیر. سرور‌های برنامه ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و قادر به ارائه محتوا به تلفن شما نباشند.

می‌توانید با مراجعه به صفحه تیک تاک در سایت Downdetector بررسی کنید که آیا پلتفرم خراب است. این سایت به شما خواهد گفت که آیا این پلتفرم از کار افتاده است و سایر کاربران نیز همین مشکل را تجربه می‌‌کنند.

اگر سایت گزارش داد که برنامه موقتا از کار افتاده است، نمی‌توانید کاری انجام دهید جز اینکه منتظر بمانید تا پلتفرم مشکل را برطرف کند و سرویس را پشتیبان‌سازی کند.

تیک تاک را ببندید و دوباره راه اندازی کنید

گاهی اوقات، مشکلاتی که تجربه می‌کنید؛ به دلیل ایرادات فنی رخ می‌دهد. سرور‌های برنامه ممکن است به خوبی کار کنند، اما برنامه نصب شده روی تلفن شما دچار مشکل باشد که شما را از تماشای ویدیو‌های مورد علاقه خود باز می‌‌دارد.

در این حالت، برنامه را مجددا راه اندازی کنید و ببینید آیا مشکل شما برطرف می‌‌شود یا خیر. شما می‌‌توانید بسیاری از مشکلات جزئی را با راه اندازی مجدد برنامه حل کنید.

برای را‌ه اندازی مجدد در تلفن Android، دکمه Recents را فشار دهید تا برنامه‌‌های باز شده خود را مشاهده کنید، تیک تاک را پیدا کنید و روی برنامه به سمت بالا بکشید. سپس، با باز کردن کشوی برنامه، ضربه زدن روی آیکون، برنامه را دوباره راه اندازی کنید.

لانچ مجدد تیک تاک

لانچ مجدد تیک تاک

اگر کاربر آیفون هستید، انگشت خود را از پایین صفحه گوشی به بالا بکشید. برای بستن برنامه، تیک تاک را پیدا کرده و به سمت بالا بکشید. سپس با ضربه زدن روی آیکون در صفحه اصلی گوشی، دوباره برنامه را باز کنید.

آیفون یا گوشی اندرویدی خود را ریستارت کنید

اگر راه اندازی مجدد برنامه مشکل شما را برطرف نکرد، ممکن است سیستم عامل تلفن شما با مشکل مواجه شده باشد. چنین مشکلات سیستمی باعث می‌‌شود برنامه‌های نصب شده شما به درستی کار نکنند.

در این صورت، می‌‌توانید آیفون یا گوشی اندرویدی خود را مجددا راه‌اندازی کنید تا به طور بالقوه مشکل برطرف شود. راه اندازی مجدد تلفن به رفع بسیاری از مشکلات جزئی کمک می‌‌کند.

برای راه اندازی مجدد اکثر تلفن‌های اندرویدی، دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید تا منویی مشابه زیر ظاهر شود. در این منو، روی «Restart» ضربه بزنید تا گوشی مجددا را اندازی شود.

ریستارت گوشی

ریستارت گوشی

برای را‌ه اندازی مجدد آیفون، یکی از Volume Up+Side یا Volume Down+Side را فشار داده و نگه دارید. نوار لغزنده را بکشید تا گوشی شما خاموش شود. سپس با فشار دادن و نگه داشتن دکمه Side گوشی خود را روشن کنید تا لوگوی اپل ظاهر شود.

خاموش کردن آیفون

خاموش کردن آیفون

وقتی تلفن شما دوباره روشن شد، برنامه را راه اندازی کنید و ببینید آیا همچنان همان خطا را دریافت می‌‌کنید.

فایل‌های کش تیک تاک را پاک کنید

گاهی اوقات، برنامه به دلیل خراب شدن محتوای حافظه پنهان، کار نمی‌کند. تیک تاک فایل‌‌های مختلفی را برای بهبود تجربه کاربری برنامه‌ در حافظه پنهان ذخیره می‌‌کند، اما گاهی اوقات، این فایل‌‌های ذخیره‌شده خراب می‌‌شوند و باعث مشکلاتی مانند عدم وجود خطا در اتصال به اینترنت در برنامه می‌‌شوند.

خوشبختانه، می‌‌توانید با پاک کردن حافظه پنهان، این مشکل را برطرف کنید. با این کار ویدیو‌ها یا سایر داده‌‌های حساب شما حذف نمی‌شود.

برای پاک کردن حافظه پنهان برنامه تیک تاک، برنامه را در تلفن خود راه اندازی کنید، به Profile > three horizontal lines > Settings and Privacy > Free Up Space بروید و روی « Clear» در کنار « Cache» ضربه بزنید.

پاک کردن کش تیک تاک

پاک کردن کش تیک تاک

وقتی کش را پاک کردید، برنامه را ببندید و دوباره راه‌اندازی کنید.

تیک تاک را در آیفون یا تلفن اندرویدی خود به‌روز کنید

اگر از نسخه قدیمی برنامه در تلفن خود استفاده می‌‌کنید؛ ممکن است به همین دلیل باشد که خطای «بدون اتصال به اینترنت» را مشاهده می‌‌کنید. نسخه‌های قدیمی برنامه اغلب مشکلات زیادی دارند که مانع از استفاده عادی از آن می‌‌شود.

برای رفع این مشکل، برنامه خود را به آخرین نسخه به روز کنید. انجام این کار، مشکلات موجود در برنامه شما را اصلاح می‌‌کند. به‌روزرسانی تیک تاک در آیفون یا تلفن اندرویدی به آسانی ضربه زدن روی چند گزینه است.

به عنوان یک کاربر اندروید، برای به‌روزرسانی، Play Store را باز کرده، «تیک تاک» را جستجو کرده و روی «Update» در کنار برنامه ضربه بزنید.

اگر کاربر آیفون هستید، از App Store دیدن می‌‌کنید، روی تب «Updates» ضربه بزنید. هنگامی که برنامه شما به روز شد، احتمالاً خطای شما برطرف خواهد شد.

آپدیت تیک تاک

آپدیت تیک تاک

از برنامه تغییردهنده IP در گوشی هوشمند خود استفاده کنید

اگر مشکل شما هنوز حل نشده است؛ ممکن است آدرس IP یا موقعیت جغرافیایی شما مشکل باشد. تیک تاک ممکن است IP شما را ممنوع کرده باشد.

در این صورت، اگر همچنان می‌‌خواهید به این سرویس دسترسی داشته باشید؛ از وی پی ان در گوشی خود استفاده کنید. این برنامه، آدرس IP عمومی واقعی شما را پنهان می‌‌کند و یک آدرس جدید به شما می‌‌دهد که به دور زدن محدودیت‌های اینترنت شما کمک می‌‌کند.

تیک تاک را در دستگاه خود حذف و دوباره نصب کنید

اگر هیچکدام از روش‌ها جواب نداد؛ آخرین راه حل شما حذف و نصب مجدد برنامه است. ممکن است فایل‌‌های اصلی برنامه‌تان خراب شده باشد و باعث خطای « No internet connection» شود و نتوانید به ویدیو‌هایتان دسترسی پیدا کنید.

وقتی برنامه را دوباره نصب می‌‌کنید؛ گوشی شما فایل‌‌های معیوب قدیمی را حذف می‌‌کند و فایل‌‌های جدید کار می‌‌کند و همه مشکلات برنامه شما را برطرف می‌‌کند. وقتی این کار را انجام می‌‌دهید، ویدیو‌های قبلی خود را از دست نمی‌دهید، اما در صورت وجود، ویدیو‌های پیش‌نویس خود را از دست خواهید داد.

برای حذف برنامه از گوشی اندرویدی، منوی کشویی برنامه خود را باز کنید، روی «TikTak » ضربه بزنید و نگه دارید، «Uninstall» را انتخاب کنید و «OK» را در فرمان انتخاب کنید. سپس با مراجعه به فروشگاه Play، یافتن «تیک تاک» و ضربه زدن روی «Install»، برنامه را دوباره دانلود کنید.

اگر کاربر آیفون هستید، برنامه را با ضربه زدن و نگه داشتن روی برنامه و انتخاب Remove App > Delete App حذف کنید. سپس با باز کردن اپ استور، یافتن برنامه و ضربه زدن روی نماد دانلود، آن را دوباره نصب کنید.

حذف نصب برنامه

حذف نصب برنامه

پس از نصب مجدد برنامه را اجرا کنید؛ خطای شما باید برطرف شده باشد.

با طی کردن گام‌هایی که در مقاله عنوان شد؛ می‌توانید خطای «No internet connection» را در برنامه تیک تاک دستگاه آیفون یا اندروید خود برطرف کنید.

حل مشکل اینترنت تیک تاک

همان‌طور که بارها در آموزش رفع مشکل اینترنت PS5 و دستگاه‌های مشابه گفتیم؛ دلایل زیادی برای قطعی نت یا خطای No internet connection وجود دارد.

شما باید گام به گام پیش بروید و احتمالات مختلف را بررسی کنید تا به مشکل اصلی رسیده و آن را رفع کنید.

گاهی مشکل در اتصال اینترنت یا خود برنامه است؛ گاهی مشکل در سیستم‌عامل موبایل گوشی شما است یا اختلالات اینترنت و سرویس شما باعث شده نرم‌افزار تیک تاک به نت وصل نشود.

در بازی‌ها، مثلا برای رفع مشکل اینترنت بازی پابجی، باید بالای ۱۰ احتمال را بررسی و هریک را مورد ارزیابی قرار دهید تا یکی، مشکل اصلی قطعی یا کندی اینترنت باشد و بعد سراغ راه‌حل بروید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.