۸ ترفند افزایش سرعت اینترنت TD-LTE

توسط

در
82585729 3120686387959523 3437793932270895104 o

هر روز بر کاربران اینترنت TD-LTE افزوده می‌شود؛ پس طبیعی است سرعت کاهش یابد و دنبال ترفندهایی برای افزایش سرعت اینترنت TD-LTE باشیم.

کاربران اینترنت به سرعت دارند سرویس نت TD-LTE را جایگزین ADSL می‌کنند.

برخی دیگر از کاربران هم قیمت بسته‌های ارزان‌تر TD-LTE را دلیلی برای مهاجرت به این نوع سرویس اینترنت بی‌سیم نسل چهارم می‌دانند.

با افزایش قیمت بسته‌های اینترنت ۴G و در دسترس نبودن بسته‌های بلندمدت و پرحجم، استقبال از اینترنت تی دی ال تی ای افزایش یافته است.

البته، در این میان نباید از تبلیغات گسترده و پدید آمدن ده‌ها اپراتور مجازی TD-LTE هم به راحتی گذشت.

به هر حال، کاربران اینترنت TD-LTE هر روز افزایش پیدا می‌کند بدون اینکه شاهد توسعه کامل شبکه پوشش سراسری این نوع سرویس اینترنت باشیم یا کیفیت خدمات اپراتور بهبود پیدا کند. 

خواننده‌های زیادی ناامیدانه و ملتمسانه دنبال روش‌ها و راه‌کارهایی برای افزایش کیفیت و سرعت TD-LTE هستند و می‌خواهند بدانند چگونه می‌توانند آنتن‌دهی و سرعت مودم‌های TD-LTE خود را افزایش دهند.

اگرچه سرعت اینترنت تی دی بستگی زیادی به میزان پوشش‌دهی و خلوتی شبکه در محل سکونت شما دارد ولی باز می‌توان با این ۸ ترفند زیر باعث افزایش سرعت اینترنت TD-LTE شد:

برای داشتن یک اینترنت TD-LTE بهتر و پر سرعت، در گام اول باید مودم TD-LTE خوبی انتخاب کنید.

در گذشته، مودم‌های TDLTE محدودی مانند ایرانسل TF-i60 H1 یا GP2101 در بازار بودند ولی اکنون ده‌ها مدل مودم ۴.۵G و ۵G با پشتیبانی از اینترنت TDD هست که آنتن‌دهی بسیار خوبی دارند.

برای مثال، می‌توان به مودم ZLT X20، سرکام LTE2122GR، مودم فضای بیرونی هواوی N5368X، مودم هواوی HWS33 L02 و حتی مودم رده پایین TF-i60 G1 اشاره کرد.

بهتر است هنگام خرید مودم TD-LTE کمی تحقیق کنید و نظرات کاربران در سایت‌های خرید، فروم‌ها و انجمن‌ها و بررسی‌ها را بخوانید.

غالبا، مودم‌هایی که همراه با طرح‌های تخفیف و رایگان به شما می‌دهند؛ سرعت و آنتن‌دهی مطلوبی ندارند و پیشنهاد ما خرید یک مودم گران‌تر ولی آنتن‌دهی بهتر است.

از هر تلاشی برای بهتر کردن وضعیت آنتن‌دهی مودم و در نتیجه افزایش سرعت اینترنت TD-LTE دریغ نکنید. 

چهار گوشه خانه را آزمایش کنید تا بفهمید کدام گوشه در جهت مستقیم آنتن‌های اپراتور است و آنتن‌دهی مودم بهتر است و چراغ‌های آنتن بیشتری روشن می‌شود.

موانع را برطرف کنید؛ به پنجره‌ها، محیط‌های باز، محیط‌های با ارتفاع بالاتر و محیط‌های بدون نویز و امواج الکترومغناطیسی نزدیک شوید.

بیشتر بخوانید: ۵+۱ ابهام درباره اینترنت TD-LTE که کاربران را به اشتباه می‌اندازد

شاید بهتر باشد مودم TD-LTE را بیرون از خانه و ساختمان نصب کنید. گاهی اوقات قرار دادن مودم روی پشت‌بام یا پنجره طبقه بالایی و بعد کابل‌کشی به داخل خانه آنتن‌دهی شما را بهتر کند.

دایما مکان مودم را برای یافتن بهترین نقطه آنتن‌دهی و فرار از نقاط کور آزمایش کنید.

اگر هنوز سرویس اینترنت TD-LTE خریداری نکردید؛ حتما به منطق پوشش‌دهی اپراتور روی سایت‌اش مراجعه و وضعیت مکان و منطقه خود را بررسی کنید.

یک اشتباه بزرگ کاربران TD-LTE که حتی مدیرعامل محترم شرکت مبین‌نت هم بدان اشاره کرد؛ کار کردن با یک مودم TD-LTE همانند یک مودم ۴G است.

مثلا، کاربران مودم TD-LTE را با خودشان این طرف و آن طرف می‌برند؛ در ماشین قرار داده و انتظار دارند در حال حرکت از اینترنت TD-LTE استفاده کنند.

فناوری اینترنت TD-LTE برخلاف اینترنت همراه و ۴G برای نقاط ثابت طراحی شده است. باید مودم را در جای ثابتی با آنتن‌دهی خوب قرار دهید و از جابه‌جایی آن جلوگیری کنید.

فناوری TD-LTE به گونه‌ای است که در اثر تغییرات زیاد نمی‌تواند سنکرون لازم با آنتن‌های موبایل را انجام داده و اینترنت با تاخیر و سرعت پایین به دست شما می‌رسد.

یافتن بهترین نقطه برای قرار دادن مودم و بعد عدم جابه‌جایی آن، تاثیر زیادی در افزایش سرعت اینترنت TD-LTE دارد.

یک مشکل بزرگ دیگر کاربران TD-LTE این است که از وای‌فای مودم TD-LTE استفاده می‌کنند در حالی‌که غالب این مودم‌ها اصلا وای‌فای خوبی ندارند.

بهتر است اینترنت TD-LTE را به طور مستقیم با کابل LAN استفاده کنید یا اینکه مودم TD-LTE را به یک روتر بی‌سیم قدرتمند نصب کرده و بعد از وای‌فای این روتر سود ببرید.

ترجیح و پیشنهاد خود من اتصال مودم TD-LTE به لپ‌تاپ و کامپیوتر شخصی و استفاده از اینترنت است.

البته، اگر بتوانید مودم TDLTE با وای فای دو بانده قوی بخرید؛ مشکل تا حدود زیادی برطرف شده است.

اینترنت TD-LTE هم مانند ADSL و ۴G یک بازه زمانی پیک و شلوغی دارد. غالبا هم ما در همان بازه سراغ مودم می‌رویم و بعد ناامید می‌شویم.

بهتر است بازه‌هایی که اینترنت TD-LTE خلوت‌تر است را پیدا و سعی کنید در این بازه دانلودها و کارهای عمده خود را انجام دهید. 

بیشتر بخوانید: مقایسه قیمت بسته‌های اینترنت TD-LTE ایرانسل و مبین نت در سال ۱۴۰۱

مثلا، ممکن است در ابتدای صبح، ظهر یا نیمه شب اینترنت TD-LTE سمت مکان شما خلوت‌تر باشد. پس، بهتر است طوری برنامه‌ریزی کنید که کارهای سنگین خود را در این بازه انجام دهید.

معمولا در بازه‌های خلوت‌تر، آنتن‌دهی مودم بهتر است؛ چراغ‌های بیشتری روشن است و سرعت اینترنت به طور محسوسی بالاتر از ساعت‌های دیگر است.

حداقل درباره مودم ایرانسل TF-i60 یا هواوی B612 خوب جواب می‌دهد.

ارتقای فریم‌ویر این مودم‌ها باعث می‌شود به تجمیع فرکانس دسترسی داشته باشید و از MIMO سود ببرید. سرعت و آنتن‌دهی چندین سطح ارتقا پیدا کرده و می‌توانید عملکرد مودم را در شرایط جدید ببینید.

درباره فریم‌ویرهای مودم هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 در این مطلب صحبت کردیم. آموزش ارتقای فریم‌ویر هواوی B612 را هم بخوانید.

یکی از مشکلات مودم‌های TD-LTE که روی سرعت اینترنت نیز تاثیرگذار است؛ بحث وای‌فای مودم‌ها است. 

غالب مودم‌های TD-LTE در ایران وای‌فای تک بانده بسیار ضعیفی دارند. این وای‌فای فقط برای استفاده یک یا دو دستگاه کافی است و نمی‌توان چندین دستگاه را به آن وصل کرد.

همین‌طور، امکان استفاده از وای‌فای در مسافت دور میسر نیست.

کافی است مودم تی‌دی‌ال‌تی در سالن پذیرایی خانه باشد و شما داخل اتاق خودتان بروید که از سالن ۲۰ الی ۳۰ متری فاصله دارد؛ مشاهده می‌کنید که اینترنت بسیار ضعیفی دریافت خواهید کرد.

یک روش حل مشکل وای‌فای مودم‌ها، استفاده از روترهای بی‌سیم است.

یک روتر بی‌سیم دو بانده بخرید و با کابل شبکه به درگاه LAN مودم وصل کنید. می‌توانید وای‌فای مودم را کاملا خاموش کرده و اینترنت را به روتر بدهید تا از این به بعد فقط به روتر بی‌سیم پر قدرت خودتان وصل شوید.

فراموش نکنید که حتما باید روتر بی‌سیم را روی مود بریج یا تقویت‌کننده بگذارید. 

ارزشش را دارد که یک روتر دو بانده خریده و به مودم وصل کنید.

البته، اگر مشکل آنتن‌دهی ندارید ولی روی وای‌فای مودم سرعت اینترنت بسیار ضعیف است یا نمی‌شود بیشتر از یک دستگاه از آن استفاده کند.

اگر در نقطه‌ای هستید که اینترنت TD-LTE ضعیف است و مشکل آنتن‌دهی دارید؛ یک راه‌حل می‌تواند استفاده از مودم‌های بیرونی باشد.

مودم‌های بیرونی به طور کلی در خارج از ساختمان نصب می‌شوند و می‌توانند گیرندگی آنتن بهتری داشته باشند. این مودم‌های ضد آب و ضد گرد و غبار بوده و از طریق PoE انرژی برق را دریافت می‌کنند.

مودم بیرونی از طریق کابل شبکه به یک روتر در داخل خانه وصل شده و اینترنت را روی وای‌فای به اشتراک می‌گذارد.

از جمله بهترین مودم‌های بیرونی برای اینترنت TD-LTE می‌توان به مودم هواوی B2368، هواوی H312-371 و هواوی N5368X اشاره کرد.

این مودم‌ها غالبا فناوری‌ها و قدرت گیرندگی آنتن بسیار بهتری نسبت به مودم‌های داخلی دارند و می‌توانند شرایط بهتری از نظر سرعت و کیفیت اینترنت به کاربر بدهند.

اگر دنبال یک اینترنت تی‌دی‌ال‌تی پرسرعت هستید؛ بهتر است فهرستی از شرکت‌های سرویس‌دهنده این اینترنت داشته باشید و اینکه کدام شرکت سریع‌ترین اینترنت TD-LTE را دارد.

در مطلب «کدام شرکت سریع‌ترین اینترنت TD-LTE را می‌دهد؟» جدولی از حداکثر سرعت دانلود شرکت‌های مختلف ارائه دادیم. توصیه می‌کنیم حتما این مطلب و جدول درون آن را نگاهی بیندازید.

اما ایرانسل با ۸۰ مگابیت سرعت، در صدر جدول سریع‌ترین سرویس‌دهنده اینترنت TD-LTE است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.