۸ بازی انحصاری جذاب که باید برای سایر پلتفرم‌ها نیز منتشر شوند

به لطف بازی‌های انحصاری، رقابت میان مایکروسافت و سونی به قوت خودش باقیست! جنگ کنسولی میان پلی‌استیشن و ایکس‌ باکس در طول چندین سال اخیر به اوج خودش رسیده و گیمرها نیز با سیلی از بازی‌های انحصاری رو به رو شده‌اند که بی‌نهایت دوست داشتنی و جذاب‌اند. بازی‌هایی که به سبب روایت اتفاقات مختلف و همچنین داستان شاهکاری که داشتند، موفق شدند تا نمایشی عالی از دنیای بازی‌های ویدئویی داشته باشند و موفق شدند تا گیمرها را به آن‌چیزی که به دنبالش بودند، برسانند.

<!–

–>

از همین رو؛ اگر شما نیز طرفدار کنسول‌های مایکروسافت سونی و حتی نینتندو هستید، در این مقاله از ویجیاتو همراه ما باشید تا سفری دوست داشتنی به دنیای کنسول‌های هیجان‌انگیزی بزنیم که نمایشی عالی از دنیای بازی‌های انحصاری داشتند. بازی‌هایی که بقدری فوق‌العاده‌اند، که باید برای سایر پلتفرم‌ها نیز منتشر شوند تا گیمرهای مختلف نیز بتوانند این بازی‌ها را تجربه کنند. بنابراین این شما و این ۸ مورد از بهترین بازی‌های انحصاری که باید برای سایر پلتفرم‌ها نیز منتشر شوند.

فهرست محتوا
نمایش

فرنچایز Mario + Rabbids 


فرقی نمی‌کند که تا چه اندازه با دنیای بازی‌های نینتندو آشنایی دارید. راستش را بخواهید، سری ماریو و ماجراهای این کاراکتر دوست داشتنی؛ جزو آن دسته از بازی‌هایی به شما می‌روند که ظاهرا برای همیشه در انحصار نینتندو باقی خواهند ماند و صرفا برای کنسول‌های این کمپانی منتشر می‌شوند. اما این چیزی نیست که بتوان درباره سری Mario + Rabbids گفت. این سری برخلاف سایر بازی‌های ماریو، توسط استودیوی یوبیسافت ساخته شده و عملا دلیلی برای انحصاری بودنش وجود ندارد.


مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Starfieldجایی میان ستاره‌ها
بررسی بازی Starfieldبررسی بازی Starfield

تاکنون نسخه‌های مختلفی از فرنچایز Mario + Rabbids منتشر شده که اکثرا بازی‌هایی دوست داشتنی بودند. اما اصل ماجرا اینجاست که اگر این سری برای سایر پلتفرم‌ها نیز منتشر شود و دیگر انحصار کنسول‌های نینتندو نباشد، می‌تواند باعث شود تا بسیاری از گیمرها با دنیای بازی‌های نینتندو آشنا شوند و حتی می‌تواند سایر گیمرها را نیز متقاعد کند تا برای تجربه بازی‌های سری ماریو، نینتندو بخرند.

Quantum Break


بازی Quantum Break جزو بهترین بازی‌های کنسول ایکس باکس است که متاسفانه آن‌طوری که باید دیده نشده. جالب است بدانید که این بازی توسط استودیوی رمدی ساخته شده. استودیویی که پیش‌تر سری مکس پین و از همه مهم‌تر؛ الن ویک را نیز ساخته بود. اما این‌بار همه‌چیز درباره بازی Quantum Break متفاوت است، زیرا که این بازی برخلاف سایر بازی‌های استودیوی Remedy Entertainment؛ یک بازی انحصاری برای کنسول‌های مایکروسافت و ایکس باکس است.

منتهی این بازی نیز درست مانند مورد اول لیست‌مان؛ دلیلی برای انحصاری بودنش وجود ندارد. استودیوی رمدی متعلق به مایکروسافت نیست و یک استودیوی مستقل است. بنابراین چرا باید بازی آن‌ها صرفا در انحصار کنسول‌های مایکروسافت باشد؟ جالب‌تر این‌که رمدی از زمان ساخت Quantum Break؛ کارنامه خوبش را در ساخت بازی‌های مولتی‌پلتفرم حفظ کرده! برای مثال می‌توان به بازی Control اشاره کرد که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. پس؛ رمدی خیلی خوب می‌داند که چگونه باید یک بازی مولتی‌پلتفرم بسازد و انحصاری بودن Quantum Break صرفا به ضررش تمام خواهد شد.

Sunset Overdrive


راستش را بخواهید، بسیاری از گیمرها نمی‌دانند که استودیوی اینسامنیاک گیمز که بازی‌های انحصاری اسپایدرمن را برای سونی می‌سازد، زمانی برای مایکروسافت انحصاری‌های دوست داشتنی را می‌ساخت که بازی Sunset Overdrive از سال ۲۰۱۴ یکی از بهترین آن‌هاست. اما این باز‌ی هم درست مانند Quantum Break از استودیوی رمدی؛ توسط یک بازی‌ساز مستقل به نام اینسامنیاک گیمز ساخته شده. Sunset Overdrive یک بازی دوست داشتنی بود که هرچند پتانسیل‌های بالایی داشت، اما مورد کم لطفی گیمرها و منتقدان قرار گرفت و آن‌طوری باید و شاید دیده نشد.


مطلب پیشنهادی:۵ مکان‌ مهم کره زمین در استارفیلد و نحوه پیدا کردنشانزمین کاملا هم یک بیابون بی آب و علف نیست
۵ مکان‌ مهم کره زمین در استارفیلد و نحوه پیدا کردنشان۵ مکان‌ مهم کره زمین در استارفیلد و نحوه پیدا کردنشان

با این‌حال؛ امروزه به سبب محبوبیت استودیوی اینسامنیاک گیمز به دلیل ساخت بازی‌های سری اسپایدرمن برای سونی؛ فرصت خوبی فراهم شده تا آن‌ها نیم‌نگاهی به بازی‌های قدیمی‌شان و به ویژه بازی Sunset Overdrive داشته باشند. انتشار این بازی برای سایر پلتفرم‌ها می‌تواند باعث شود تا Sunset Overdrive روحی تازه پیدا کند و گیمرهای بیشتری با این ‌شاهکار دوست داشتنی آشنا شوند.

نسخه ریمیک بازی Final Fantasy 7


سری فاینال فانتزی جزو آن دسته از بازی‌های دوست داشتنی‌ و جذابی‌اند که طرفداران خاص خودشان را دارند. منتهی راستش را بخواهید، هرگز قرار نبود که نسخه ریمیک بازی فاینال فانتزی ۷؛ یک انحصاری برای کنسول‌های سونی باشد. همچنین وقتی این بازی در مرحله ساخت قرار داشت، اسکوئر انیکس؛ سازنده این بازی؛ هرگز به صورت علنی از انحصاری بودن نسخه ریمیک بازی Final Fantasy 7؛ سخن نگفته بود و درست در زمانی که این بازی عرضه شد، همه ما با یک عنوان انحصاری برای پلی‌استیشن رو به رو بودیم!

اما ایراد ماجرا اینجاست که شما می‌توانید سری فاینال فانتزی را روی سایر پلتفرم‌ها نیز تجربه کنید! پس چرا باید ریمیک نسخه هفتم انحصاری پلی‌استیشن باشد؟ سوالی که نه سونی و نه اسکوئر انیکس؛ جوابی به آن نداده‌اند و باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا بالاخره این بازی مولتی‌پلتفرم خواهد شد، یا نه!

Demon’s Souls


بازی‌های سولزلایک جزو آن دسته از بازی‌هایی‌اند که ابدا نمی‌توان به همین سادگی از کنارشان عبور کرد. بازی‌هایی که حس هیجان را در گیمرها بیدار می‌کنند و باعث می‌شوند تا آن‌ها یک تجربه بی‌نظیر از دنیای بازی‌های ویدئویی داشته باشند. خوشبختانه بازی Demon’s Souls نیز یکی از همین عناوین ویدئویی است که برای اولین‌بار درست در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و در همان سال نیز؛ صرفا یک بازی انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۳ بود. بازی Demon’s Souls روحی تازه به دنیای بازی‌های سولزلایک دمید و باعث شد تا بازی‌های بزرگ بسیاری با الهام از Demon’s Souls مانند سری دارک سولز و الدن رینگ متولد شوند.


مطلب پیشنهادی:۱۵ بازی دست کم گرفته شده پلی استیشن ۴ که باید تجربه کنیدالماس‌های نامحسوس
۱۵ بازی دست کم گرفته شده پلی استیشن ۴ که باید تجربه کنید۱۵ بازی دست کم گرفته شده پلی استیشن ۴ که باید تجربه کنید

اما علی‌رغم تمامی محبوبیتی که بازی Demon’s Souls کسب کرد، این بازی صرفا یک انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۳ باقی ماند. حتی در زمانی که استودیوی فرام‌سافتور در سال ۲۰۲۰ نسخه ریمیک این بازی را نیز عرضه کرد، بازهم یک بازی انحصاری برای پلی‌استیشن بود. این درحالیست که اگر Demon’s Souls برای سایر پلتفرم‌ها نیز منتشر شود، می‌تواند گیمرهای بیشتری را عاشق بازی‌های سولز بورن کند.

فرنچایز Uncharted


فرنچایز و سری دوست داشتنی آنچارتد یکی از بهترین مجموعه‌های ویدئوگیمی است که به محض صحبت از بازی‌های انحصاری؛ به ذهن‌مان می‌رسد. همچنین این بازی شاهکاری وصف‌نشدنی از استودیوی ناتی‌داگ و سونی است که تاکنون نسخه‌های مختلفی از آن برای پلی‌استیشن ویتا و پی‌سی منتشر شده! اما هیچ خبری از انتشار این بازی برای ایکس باکس و یا حتی نینتندو نیست و همین موضوع باعث شد تا ما بخواهیم در لیست ۸تایی خودمان جایی را برای سری Uncharted در نظر بگیریم.

همچنین راستش را بخواهید، این بازی سال‌هاست که دنباله‌ای دریافت نکرده و ظاهرا ناتی‌داگ قصدی جهت ساخت دنباله برای این بازی را ندارد. همین موضوع می‌تواند دلیل خوبی برای استودیوی ناتی‌داگ باشد تا بخواهد این سری را برای سایر پلتفرم‌ها نیز منتشر کند تا گیمرهای بیشتری بخوانند آنچارتد را بازی کنند.

Halo Infinite


بازی هیلو اینفینیت یک بازی شوتر اول شخص شاهکار روی کنسول‌های ایکس باکس است که سال‌هاست در میان گیمرها حضور دارند. هیلو اینفینیت به محض انتشارش موفق شد تا با نقدها و دیدگاه‌های بسیار خوبی رو به رو شود و همین موضوع نیز کافی بود تا شما بخواهید مهمان یکی از بهترین بازی‌های شوتری شوید که در ۲ نسخه مختلف عرضه شده بود. نسخه اول این بازی شامل کمپین هیلو اینفینیت بود و نسخه دیگر؛ صرفا بخش مولتی‌پلیر این بازی بود که این نسخه به صورت کاملا رایگان در دسترس گیمرها قرار گرفت.


مطلب پیشنهادی:آموزش تنظیم DNS برای کنسول‌های ایکس باکس
آموزش تنظیم DNS برای کنسول‌های ایکس باکسآموزش تنظیم DNS برای کنسول‌های ایکس باکس

منتهی با تمام پتانسیل‌هایی که بازی جذاب و دوست داشتنی هیلو اینفینیت داشت، این بازی در گذر زمان به تدریج فراموش‌ شد و از تعداد گیمرهای آن کاسته شد. بنابراین حالا فرصت خوبی فراهم شده تا استودیوی مایکروسافت بخواهد این بازی را برای سایر پلتفرم‌ها نیز عرضه کند تا با کمک این راه، بتواند گیمرهای بیشتری را مهمان بازی هیلو اینفینیت کند و آن را مجددا محبوب سازد.

Super Smash Bros Ultimate


در نهایت اجازه دهید که لیست‌مان را با بازی Super Smash Bros Ultimate یه پایان برسانیم. Super Smash Bros Ultimate یک بازی انحصاری برای کنسول نیننتندو است که طرفداران بسیاری دارد. اما به همین دلیل انحصاری بودن؛ افراد کمی موفق به تجربه Super Smash Bros Ultimate شده‌اند و اگر این بازی به صورت مولتی‌پلتفرم منتشر شود، می‌تواند گیمرهای بیشتری را مجذوب خودش کند.

Super Smash Bros Ultimate درست در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. این بازی در سبک عناوین اکشن – مبارزه‌ای روایت می‌شد و جالب است بدانید که Super Smash Bros Ultimate برنده بهترین بازی مبارزه‌ای سال ۲۰۱۸ نیز شد و یکی از بهترین بازی‌ها در این ژانر است.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.