۷ گجت مقرون به صرفه که منزل شما را به یک خانه هوشمند تبدیل می‌کنند

در حال حاضر، افراد زیادی دلشان می‌خواهد تا از طریق خریداری گجت‌های مدرن و متنوع، یک خانه هوشمند داشته باشند. هر ساله، صدها دستگاه هوشمند در سطح بازار عرضه می‌شود و بسیاری از افراد تا جایی که فضای خانه گنجایش داشته باشد، دستگاه‌ و گجت‌های الکترونیکی متعددی را می‌خرند. با این حال، در این یادداشت قصد نداریم تمامی گجت‌های ممکن را برای خرید معرفی کنیم. صرفا به معرفی هفت گجت مقرون به صرفه برای تبدیل منزل به یک خانه هوشمند بسنده می‌کنیم.

احتمالا در فیلم و سریال‌ها به خصوص در ژانر علمی-تخیلی بارها تماشا کرده‌اید که کاراکترهای درون دنیای داستان، از یک خانه هوشمند و فوق‌العاده مدرن بهره می‌برند. شاید این تصور در ذهن‌تان شکل گرفته که برای داشتن یک منزل مدرن باید گجت‌های بسیار گران قیمتی را تهیه کنید اما در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که می‌توان با گجت‌های ساده هم یک خانه هوشمند داشت. بنابراین اگر بودجه‌‌ی زیاد برای خرج کردن ندارید، به هیچ عنوان نا امید نشوید چون حق انتخاب‌های زیادی پیش روی خود دارید.

گجت ردیاب اشیاء مدل P1

۱۰۷,۰۰۰

تومان

گجت ردیاب اشیاء سامسونگ مدل Smart Tag

۸۹۷,۰۰۰

تومان

۱. اسپیکر هوشمند

خانه هوشمند - اسپیکر هوشمند

ابتدایی‌ترین چیزی که باید برای یک منزل هوشمند تهیه کنید، یک اسپیکر هوشمند است تا دستیار صوتی خوبی برای اجرای فرامین شما باشد. به همین دلیل، خرید یک اسپیکر هوشمند باید در بالاترین اولویت گزینه‌های پیشِ روی شما باشد.

یک اسپیکر هوشمند مقرون به صرفه در واقع مغزِ منزل هوشمند شما خواهد بود. این وسیله به شما کمک می‌کند تا سایر دستگاه‌های هوشمند را تنها از طریق صدا یا گوشی هوشمندتان کنترل کنید. از طرفی دیگر، معمولا این ویژگی در اکثر اسپیکرهای هوشمند وجود دارد تا برای مثال شما به ایستگاه رادیویی مورد علاقه‌تان گوش دهید، یک تایمر برای پخت خوراک مثل پاستا تنظیم کنید یا حتی اسپیکر، جشن تولدِ یکی از بستگان را به شما در موعد مقرر گوشزد کند. از متداول‌ترین محصولات درون بازار می‌توان به محصولاتی مثل آمازون اکو (Amazon Echo) و گوگل هوم (Google Home) اشاره کرد.

اسپیکر بلوتوثی هوشمند شیاومی مدل MI AI Pro LX06

۲,۱۰۰,۰۰۰

تومان

اسپیکر بلوتوثی و گلدان هوشمند تی او کی کیو آی مدل K3

۱,۸۹۹,۰۰۰

تومان

۲. پریز هوشمند

پریز هوشمند - خانه هوشمند

اگر بودجه‌ی محدودی دارید اما همچنان در تلاش هستید تا منزل‌تان یک فضای زنده‌ی آینده‌نگرانه باشد، خرید پریزهای هوشمند یک ایده‌ی عاقلانه محسوب می‌شود. پریزهای هوشمند دقیقا شبیه به پریزهای معمولی است اما این وسیله قابلیت اتصال به اینترنت منزل را دارد. اما این قابلیت چه فایده و کاربردی دارد؟ این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا دستگاه را از طریق اپلیکیشن‌های همراهی که دارد در هر زمان و مکان بتوانید کنترل کنید.

از نمونه‌های قابل فهم درباره‌ی کاربردهای پریزهای هوشمند می‌توان به این مورد اشاره کرد که برای مثال شما می‌توانید به طور خودکار توستر خود را هر روز در یک زمان مقرر روشن کنید. بنابراین، شما به محض بیدار شدن از خواب در صبح می‌توانید نان تست گرم و خوشمزه‌ای را بدون معطلی و فوت وقت میل کنید. کاربردی‌ترین فایده‌ی پریزهای هوشمند در این مسئله خلاصه می‌شود که برخی از دستگاه‌ها که شما به راحتی یادتان می‌رود تا آنها را از برق بیرون بکشید مثل اتوی لباس یا فن‌های برقی، پریز هوشمند می‌تواند برق این دستگاه‌ها را از پریز قطع کند. حتی اگر شما خارج از منزل باشید، شما از طریق گوشی هوشمند خود می‌توانید با خیال راحت دستگاه‌های مورد نظرتان را خاموش کنید.

پریز هوشمند مدل Wifi

۴۶۰,۰۰۰

تومان

پریز هوشمند شیائومی مدل ZNCZ05CM

۵۱۰,۰۰۰

تومان

۳. لامپ هوشمند

لامپ هوشمند

نورپردازی در یک منزل هوشمند، فراتر از صرفا تامین روشنایی برای یک محیط است. نورپردازی می‌تواند به عنوان یک عامل مثبت برای تنظیم روحیات شما باشد و از طرفی دیگر، به منظور برپایی جشن‌ و مراسم‌های مختلف هم می‌توان از این گجت ارزان قیمت استفاده کرد. به همین دلیل، به جای استفاده از لامپ‌های معمولی، می‌توانید از لامپ‌های هوشمند برای کاربردهای بیشتر بهره‌برداری کنید.

لامپ‌های هوشمند ارزان قیمت متعددی در سطح بازار موجود است و از آنجایی که تنها ارزشی به اندازه ی ۱۰ دلار دارند، می‌توان به راحتی این گجت را خریداری کرد. با این اوصاف، مزیت اصلی لامپ‌های هوشمند نسبت به لامپ‌های LED معمولی قیمت نیست، بلکه توانایی‌شان برای جفت‌سازی آسان با اسپیکرهای هوشمند مثل آمازون اکو و گوگل نست (Google Nest) است. این مسئله موجب می‌شود تا لامپ‌ها را به سیستم خانه‌ی هوشمندِ فعلی خود اضافه کنید. با این حال، اگر شما متوجه شده‌اید که لامپ هوشمندی که خریداری کرده‌اید با اسپیکر هوشمند سازگار نیست، نیاز به نگرانی نیست چون این گجت‌ها هر کدام نرم‌افزارهای خاص خود را دارند. شما همچنان می‌توانید به طور از راه دور آنها را کنترل کنید.

لامپ LED هوشمند شیائومی مدل Yeelight

۶۹۰,۰۰۰

۴۵۹,۰۰۰

تومان

لامپ هوشمند آن‌اسمارت مدل RGB

۴۲۰,۰۰۰

تومان

۴. دوربین امنیتی هوشمند

دوربین هوشمند

اگر قرار باشد تنها روی یک گجت الکترونیکی برای هوشمندسازی منزل‌تان سرمایه‌گذاری کنید، دوربین‌های امنیتی هوشمند باید مهم‌ترین گزینه‌ی شما باشد. با این حال همه می‌دانیم که خرید دوربین‌های امنیتی هوشمند تضمین نمی‌کند تا خانه‌ی شما از گزند سارقین کاملا در امان باشد اما حداقل خیالتان به نسبت جمع است که هر فردی نمی‌تواند به راحتی وارد منزل‌تان شود. از طرفی دیگر، اگر حیوان خانگی در منزلتان نگه می‌دارید، شما می‌توانید با خیال راحت حیوان خانگی خود را از راه دور از طریق دوربین‌های امنیتی هوشمندی که نصب کرده‌اید رصد کنید.

شبیه به سایر دستگاه‌های خانه هوشمند، دوربین‌های امنیتی هوشمند هم توانایی اتصال به اینترنت را دارا هستند. این وسایل می‌توانند به طور زنده ویدیوهایی را به گوشی هوشمند یا فضای ابری مد نظرتان ارسال کنند. برخی از دوربین‌های امنیتی هوشمند با کیفیت و مرغوب‌تر حتی توان شناسایی تحرک را هم دارند و می‌توانند هر گونه حرکت در اطراف منزل شما را شناسایی کنند. بنابراین، شما نسبت به اتفاقاتی که در خانه‌تان می‌افتد آگاهی به نسبت خوبی را پیدا می‌کنید.

دوربین تحت شبکه بلورمز مدل A31

۱,۳۳۰,۰۰۰

۹۹۹,۰۰۰

تومان

دوربین تحت شبکه شیائومی وای آی مدل 1080pگلوبال

۲,۲۰۰,۰۰۰

تومان

۵. دستگاه پخش استریم (Streaming Stick)

دستگاه پخش استریم (Streaming Stick)

محتواهای تلویزیونی در یک دهه‌ی گذشته متحمل تغییرات قابل توجهی شده است. در حقیقت آن دوران که تنها تلویزیون‌های کابلی تنها منبع سرگرمی بود گذشته است؛ چراکه امروزه، شما ده‌ها گزینه‌ برای سرگرمی مثل دیزنی پلاس و نتفلیکس در اختیار دارید. متاسفانه، این سرویس‌ها تنها برای تلویزیون‌هایی موجود هستند که اتصال اینترنتی دارند و شما احتمالا به خوبی می‌دانید که تلویزیون‌های هوشمند، محصولاتی نیستند که بتوان آنها را خیلی ارزان قیمت تهیه کرد. بر همین اساس، دستگاه‌هایی به اسم استریم استیک یا دستگاه پخش استریم مثل Amazon Fire TV Stick و گوگل کروم‌کست (Google Chromecast) طراحی و توسعه پیدا کرده است.

دستگاه‌های پخش استریم، دستگاه‌هایی به عنوان واسطه به شمار می‌روند تا تلویزیون‌ها را از حالت معمولی به هوشمند تبدیل کند. این گجت‌ها به آسانی به داخل پورت HDMI تلویزیون شما وصل شده و تلویزیون را به شبکه‌ی اینترنت منزل متصل می‌کند. در نهایت شما قادر خواهید بود تا به طور خودکار به سرویس‌های استریم متنوعی اتصال پیدا کنید. بهترین دستگاه‌های پخش استریم حتی با یک پیشتیبانی صوتی عرضه می‌شوند. بنابراین، شما دیگر نیازی نیست تا به دنبال کنترل ریموت برای تغییر برنامه‌ها باشید. تنها کافی است از طریق دستیار صوتی به تلویزیون دستور دهید تا فرمان شما را انجام دهد.

اندروید باکس فیلیمو مدل Filimo Stick FS-101

۱,۳۹۰,۰۰۰

۱,۰۹۹,۰۰۰

تومان

اندروید باکس تسکو مدل TAB ECO

۱,۶۱۷,۰۰۰

تومان

۶. بازکننده‌ی هوشمند در گاراژ

بازکننده‌ی هوشمند در گاراژ

درِ گاراژ احتمالا یکی از بیشترین درهایی است که از آن به طور روزمره استفاده می‌شود. بنابراین، کاملا عقلانی است که در بازکن‌های گاراژ هوشمندی ساخته شده تا روند باز و بسته کردن درِ منزل به طور خودکار انجام گردد. خوشبختانه، این گجت کاربردی گران قیمت نیست و شما می‌توانید با یک بودجه‌ی معقول، دربازکن هوشمند گاراژ با کیفیتی را پیدا کنید.

این دستگاه‌های هوشمند شبیه به در بازکن‌های معمولی است. تنها تفاوت بین این دو محصول در این مسئله نهفته که در بازکن‌های هوشمند می‌توانند به اینترنت وصل شده و با یک نرم‌افزار موبایل عرضه می‌شوند. بر همین اساس است که شما می‌توانید به طور از راه دور در گاراژ خود را کنترل کنید.

جدا از این‌که در بازکن‌های هوشمند به شما اجازه می‌دهند تا از هر نقطه‌‌ای قدرت کنترل در را داشته باشید، شما همچنین می‌توانید طوری دستگاه را تنظیم کنید تا اگر در گاراژ‌ باز باقی ماند، به شما اطلاع‌رسانی شود. از طرفی دیگر، یادداشت‌هایی در درون برنامه‌ی نرم‌افزاری وجود خواهد داشت که شما می‌توانید باز و بسته بودن درها را در گذشته بررسی کنید.

برخی از در بازکن‌های گاراژ هوشمند با دستیارهای مشهور صوتی سازگار هستند و شما می‌توانید این گجت را به سیستم خانه هوشمند فعلی خود متصل کنید.

ریموت درب ورودی سایلکس مدل Unix 433

۷. موتور پرده برقی هوشمند (Smart Curtain Motor)

موتور پرده برقی هوشمند (Smart Curtain Motor)

وقتی می‌توانید روی کاناپه نشسته و با گوشی هوشمند خود پرده‌ی منزل را جلو و عقب کنید، چرا باید پرده را به صورت دستی باز و بسته کنید؟ موتور پرده‌های هوشمند یا برقی دقیقا همین کار را برای آسودگی شما انجام می‌دهند.

این دستگاه‌های جذاب و کاربردی، نصب به شدت آسانی دارند و شما در حد پنج دقیقه می‌توانید کل پروسه‌ی نصب و اجرای آن را انجام دهید. شما برای کنترل این گجت می‌توانید از طریق نرم‌افزار موبایل یا از طریق آمازون الکسا، سیری اپل یا دستیار صوتی گوگل به طور از راه دور استفاده کنید. موتورهای پرده‌ی هوشمند همچنین این قابلیت را هم دارند تا شما در زمان‌های خاصی در طول شبانه روز، پرده‌ها را باز و بسته کنید.

موتور هوشمند پرده برانت مدل V2

خانه هوشمند؛ یک رویای دست یافتنی

خریداری و تهیه‌ی هفت گجت گفته شده کاری می‌کند تا منزل شما، به یک خانه هوشمند جذاب تبدیل شود. همان‌طور که مشخص است، نیازی نیست تا حتما پول هنگفتی را برای این کار خرج کنید. البته ناگفته نماند که علاوه بر محصولات موجود در لیست این یادداشت، محصولات مقرون به صرفه‌ی متعددی در سطح بازار موجود است تا شما با خرید آنها، منزل خود را هوشمندتر کنید. به طور معمول، هر ابزاری که باعث شود تا شما به طور خودکار و از راه دور یک فعالیت روتین را انجام دهید، به هوشمندسازی منزل و محل زندگی‌تان کمک حائز اهمیتی می‌کند.

گجت ردیاب اشیاء مدل P1

۱۰۷,۰۰۰

تومان

گجت ردیاب اشیاء سامسونگ مدل Smart Tag

۸۹۷,۰۰۰

تومان

منبع: makeuseof

سوال و جواب‌های رایج درباره‌ی خانه هوشمند

آیا برای داشتن یک خانه هوشمند باید خیلی هزینه کرد؟

خیر. شما با خرید چند گجت مقرون به صرفه می‌توانید خانه‌ی خود را هوشمند کنید.

برای کنترل خانه هوشمند از چه دستگاهی می‌توان استفاده کرد؟

با استفاده از نرم‌افزارهای مختلفی که روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود می‌توان از راه دور دستگاه‌های داخل منزل را کنترل کرد.

آیا تمامی گجت‌های هوشمند به اینترنت نیاز دارند؟

طبیعتا برای کنترل از راه دور دستگاه‌ها باید بستر اینترنت فراهم باشد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.