۵ نیروی قوی در کلش رویال که گیم‌پلی این بازی را خراب کردند

استودیوی سوپرسل یکی از بزرگ‌ترین بازی‌سازهای پلتفرم موبایل است که کارنامه بسیار خوبی در ساخت بازی‌های موبایلی دارد. این استودیوی فنلاندی نسل جدیدی از بازی‌های موبایلی را شروع کرد. کلش آف کلنز اولین قدم آن‌ها برای روایت اتفاقاتی جذاب و دوست داشتنی بود. این بازی در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و طولی نکشید که به موفقیت بزرگ رسید. پس از آن استودیوی سوپرسل به دنبال دنباله‌ای دوست داشتنی برای کلش آف کلنز بود. نهایتا درست در سال ۲۰۱۶ بازی کلش رویال معرفی شد که با اقتباس بسیار زیادی از جهان کلش آف کلنز ساخته شده بود. بازی موبایلی کلش رویال یک بازی کارتی – استراتژیک با چاشنی المان‌های اکشن بود که سعی می‌کرد تا نمایشی دوست داشتنی داشته باشد. این بازی نیز یک عنوان آنلاین بود که جهانی سرگرم‌کننده را در کالبد یک بازی موبایلی به تصویر می‌کشید.

<!–

–>

بازی کلش رویال امروزه یکی از پرطرفدارترین عناوین پلتفرم موبایل است. منتهی این بازی برای تبدیل شدن به آن‌چیزی که باید، مجبور به طی کردن مسیری پرفراز و نشیب بود. بنابراین طبیعی است که در طول تاریخ کلش رویال؛ سوپرسل یکسری از نیروهایی را به بازی اضافه کرده باشد که باعث خراب شدن گیم‌پلی کلش رویال شده‌اند. پس اگر شما نیز طرفدار بازی موبایلی کلش رویال هستید، در این مطلب همراه ویجیاتو باشید تا باهم سفری دوست داشتنی به دنیای کلش رویال داشته باشیم و ۵ مورد از بدترین کارت‌هایی که دنیای این بازی را خراب کردند را به شما معرفی کنیم.

الایت بربرها


الایت بربرها یا همان Elite Barbarians یکی از قوی‌ترین نیروهای بازی بودند که گیم‌پلی بازی را خراب کردند. درواقع وقتی برای اولین‌بار این نیروها به دنیای کلش رویال اضافه شدند، عملکرد خوبی داشتند و شما در ازای پرداخت ۶ الکسیر، نیروی خوبی را می‌گرفتید. اما سوپرسل علی‌رغم این موضوع؛ تصمیم گرفت تا الایت بربرها قوی‌تر کند. آن‌ها در طی آپدیتی که برای بازی منتشر کردند، دمیج الایت بربرها تا ۱۹ درصد و میزان آسیبی که وارد می‌کردند را تا ۱۴ درصد و نهایتا سرعت آن‌ها را تا ۵ درصد بیشتر کردند. این موضوع باعث شد تا الایت بربرها فورا تبدیل به یکی از قوی‌ترین نیروهای بازی شوند که هرچیزی را از بین می‌بردند.


مطلب پیشنهادی:راهنمای جامع دانلود بازی پلی استیشن ۵ با موبایلکه بر خلاف انتظارتان غیرممکن نیست!
راهنمای جامع دانلود بازی پلی استیشن ۵ با موبایلراهنمای جامع دانلود بازی پلی استیشن ۵ با موبایل

منتهی طولی نکشید که اعتراضات بیشتر شد. الایت بربرها به معنای واقعی کلمه قوی بودند و سوپرسل باید کاری درباره‌شان می‌کرد. در نهایت در سال ۲۰۱۷ و با فاصله یک‌ ماه، مجددا آپدیتی منتشر شد که در آن الایت بربرها به طرز قابل توجهی ضعیف‌تر شده بودند. اما این آپدیت کافی نبود و آن‌ها در طی بروزرسانی‌های متعدد بعدی؛ الایت بربرها را ضعیف‌تر کردند.

نایت ویچ


نایت ویچ دقیقا یکی دیگر از نیروهای به شدت قوی در بازی کلش رویال بود. این نیرو قابلیت ویژه‌ای داشت که به آن کمک می‌کرد تا خفاش‌ها یا همان بت‌ها را اسپاون کند. اما این امر هر ۵ ثانیه اتفاق میوفتاد. این درحالی بود که ویچ معمولی هر ۷ ثانیه اسکلت‌هایش را اسپاون می‌کرد. از طرفی نایت ویچ به تنهایی قدرت بسیار زیادی داشت. حتی اگر او را از بین می‌بردید، او پس از مرگش ۴ خفاش دیگر را نیز اسپاون می‌کرد که با توجه به میزان آسیب بالایی که داشتند، برایتان تبدیل به دردسری بزرگ می‌شدند.

نهایتا استودیوی سوپرسل این کارت را در تاریخ ۱۲ ژوئن سال ۲۰۱۷ نرف کرد. آن‌ها تعداد خفاش‌های اسپاون شده بعد از مرگ نایت ویچ را از ۴ به ۳ تغییر دادند و از طرفی نایت ویچ حالا به جای هر ۵ ثانیه، هر ۶ ثانیه یک‌بار از نیرویش استفاده می‌کرد. منتهی این تغییرات ابدا کافی نبوند. نهایتا یک ماه بعد نایت ویچ مجددا نرف شد و دمیج آن تا ۹ درصد کاهش پیدا کرد. از طرفی در این آپدیت، نایت ویچ هر ۷ ثانیه یک‌بار خفاش‌هایش را اسپاون می‌کرد و پس از مرگش نیز؛ تنها ۲ خفاش اسپاون می‌شدند.

ققنوس


ققنوس – Phoenix – یکی از جدیدترین کارت‌های بازی کلش رویال است که در سال ۲۰۲۲ به دنیای این بازی اضافه شده. ققنوس مکانیزمی مشابه کارت مگا مینینون داشت؛ اما با این تفاوت که ققنوس یک کارت لجندری بود و ۴ الکسیر نیاز داشت. از طرفی اگرچه ققنوس مشابه مگا مینیون بود؛ اما به شدت قوی‌تر از آن بود و تعادل بازی را از بین برده بود. کارت ققنوس بقدری قوی بود که تنها کافی بود تا شما چند ققنوس را در بازی استفاده کنید. در این صورت شما تنها در عرض چند ثانیه، برنده بازی می‌شدید.


مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید گوشی گیمینگ ارزان قیمت | تابستان  ۱۴۰۲بهترین گوشی‌های گیمینگ زیر ۱۰ میلیون تومان
راهنمای خرید گوشی گیمینگ ارزان قیمت | تابستان  ۱۴۰۲راهنمای خرید گوشی گیمینگ ارزان قیمت | تابستان  ۱۴۰۲

همچنین یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این کارت، دمیجی بود که ققنوس وارد می‌کرد. به همین دلیل استودیوی سوپرسل این کارت را در نوامبر سال ۲۰۲۲ فورا نرف کرد. در آپدیتی که سوپرسل منتشر کرده بود، ققنوس تا ۱۰ درصد از میزان دمیجی که داشت را از دست داده بود. اما این آپدیت‌ها و نرف‌ها کافی نبودند و سوپرسل هر هفته یک‌بار مجبور بود تا آپدیتی بزرگ برای بازی منتشر کند و ققنوس را نرف کند. در نهایت اکنون دیگر می‌توان گفت که ایرادات این کارت دیگر کاملا برطرف شده‌اند.

رویال جاینت


وقتی کارت رویال جاینت در سال ۲۰۱۶ به دنیای کلش رویال اضافه شد، ابدا کارت خوبی نبود و هیچکسی از آن استفاده نمی‌کرد. اما این شرایط تنها یک ماه بعد به طرز قابل توجهی تغییر کرد و رویال جاینت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین نیروهای بازی شد. سوپرسل برای کارآمدتر کردن این کارت، میزان دمیجی که رویال کارت وارد می‌کرد را تا ۲۰ درصد افزایش داد. اما این پایان کار نبود، تنها چند هفته بعد، رنج رویال جاینت ۵ درصد بیشتر شد. این به آن معنا بود که ساختما‌ن‌هایی مانند اینفرنو تاور دیگر نمی‌توانستند رویال جاینت را هدف قرار دهند.

همین موضوع کافی بود که رویال جاینت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین کارت‌های بازی شود. نهایتا سوپرسل برای حل کردن این موضوع؛ رویال جاینت را تا حد امکان نرف کرد و از دمیج تا سرعت این کارت را کاملا تغییر داد و این کارت مجددا به حال قبل برگشت.

کارت X-Bow


نهایتا در این لیست، به کارت X-Bow می‌رسیم که همزمان با عرضه بازی در کلش رویال حضور داشت. این کارت یکی از قوی‌ترین کارت‌های بازی کلش رویال بود که عملا گیم‌پلی بازی را خراب کرده بود. کارت X-Bow تنها در عرض ۳ ثانیه فعال می‌شد و دمیج بسیار زیادی را وارد می‌کرد. همچنین این کارت به صورت همزمان هم به نیروهای زمینی و هم به نیروهای هوایی حمله می‌کرد.


مطلب پیشنهادی:معرفی بازی های بتل رویال برای گوشی های ضعیفپول ندارم، دل که دارم!
معرفی بازی های بتل رویال برای گوشی های ضعیفمعرفی بازی های بتل رویال برای گوشی های ضعیف

همچنین نهایتا سوپرسل مجبور شد تا این کارت را مجددا طراحی کند و یکسری از المان‌های X-Bow را نرف کرد. در فوریه سال ۲۰۱۶ این کارت نرف شد و این‌بار نیاز به ۵ ثانیه زمان داشت تا فعال شود. نهایتا این نرف‌ها تا زمانی ادامه داشتند که X-Bow تبدیل به کارتی معمولی شد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.