۵ نسخه شرور جاستیس لیگ

جاستیس لیگ جایگاه برترین قهرمانان زمین در دنیای کمیک‌های دی‌سی به شمار می‌رود. تفاوتی ندارد در مورد کدام نسخه این گروه ابرقهرمانی سخن بگوییم؛ این ابرقهرمانان همیشه حاضرند نهایت تلاش خود را برای نجات زمین و بی‌گناهان انجام دهند… مگر این که سراغ یکی از نسخه‌های شرور جاستیس لیگ در مولتی‌ورس دی‌سی برویم. آن وقت است که با یک کابوس طرف می‌شویم.

با این که بیش‌تر نسخه‌های جاستیس لیگ در مولتی‌ورس دی‌سی ارزش‌های قهرمانانه از خود نشان می‌دهند ولی تعدادی نیز وجود دارند که مسیر شرور بودن را پیش گرفته‌اند. در این نوشتار به سراغ ۵ مورد از این نسخه‌های شرور جاستیس لیگ خواهیم رفت.


کرایم سیندیکیت (Crime Syndicate)

۵ نسخه شرور جاستیس لیگ - ویجیاتو۵ نسخه شرور جاستیس لیگ - ویجیاتو

چندین نسخه گوناگون از کرایم سیندیکیت زمین سوم دیده شده است و تمام آن‌ها جزو بهترین نمونه‌های نسخه‌های شرور جاستیس لیگ به شمار می‌آیند. آن‌ها در دنیایی کاملاً وارونه زندگی می‌کنند؛ یعنی قهرمانان معمول دی‌سی در زمین سوم ویلن هستند و ویلن‌ها نیز قهرمان.

اولترامن (Ultraman) سنگدل و نیرومند رهبر کرایم سیندیکیت است. دیگر اعضای این گروه را نسخه‌های شرور از قهرمانان کلاسیک دی‌سی تشکیل می‌دهند؛ شخصیت‌هایی همانند اُلمن (Owlman)، سوپروومن (Superwoman)، پاور رینگ (Power Ring)، جانی کوئیک (Johnny Quick) و اتومیکا (Atomica). این وارونه بودن آن‌ها همچنین گاهی باعث قوی‌تر بودنشان نسبت به همتایان قهرمان خود می‌شوند. به طور مثال اعتیاد اولترامن به کریپتونایت او را نیرومندتر می‌کند در حالی که بی‌رحمی المن نیز بی‌حد و مرز است.


مطلب پیشنهادی:۱۰ بحران بزرگ دی‌سیفجایعی که دنیاها را زیر و رو کردند
۱۰ بحران بزرگ دی‌سی۱۰ بحران بزرگ دی‌سی

جی‌ال‌اکسیس (JLAxis)

۵ نسخه شرور جاستیس لیگ - ویجیاتو۵ نسخه شرور جاستیس لیگ - ویجیاتو

در مولتی‌ورس دی‌سی می‌توان راستینگی‌هایی را پیدا کرد که در آن‌ها تاریخ نسبت به دنیای اصلی به طور متفاوتی رقم خورده است. در زمین ۱۰، متحدین پیروز جنگ جهانی دوم بودند و قوانین و ایده‌های نازیسم خود را به تمام دنیا گسترش دادند.

این تغییر بزرگ تاریخی در زمین ۱۰ باعث به وجود آمدن یک نسخه به شدت متفاوت از جاستیس لیگ شده است که با نام‌های Gerechtigkeitliga و JLAxis شناخته می‌شود. در این دنیا، سفینه کال ال در آلمان فرود آمد تا در نهایت به نقش اورمن (Overman) دست پیدا کند. دیگر اعضای نازی تیم جی‌ال‌اکسیس شامل لدروینگ (Leatherwing)، برون‌هیلد (Brünhilde)، بلیتزن (Blitzen)، مارشن (The Martian) و آندرواترمن (Underwaterman) می‌شوند.

جاستیس لردز (Justice Lords)

۵ نسخه شرور جاستیس لیگ - ویجیاتو۵ نسخه شرور جاستیس لیگ - ویجیاتو

این گروه که ابتدا در سریال انیمیشنی Justice League رونمایی شد یک نسخه تاریک از جاستیس لیگ از یک راستینگی موازی بود. در دنیای جاستیس لردز، لکس لوتر که رئیس جمهور است فلش را می‌کشد تا سوپرمن از نیروی مرگبار در برابر دشمن قدیمی‌اش بهره ببرد.

پس از این که جاستیس لردز رئیس جمهور را کشت، تصمیم گرفته می‌شود تا کنترل دولت را به دست بگیرند. آن‌ها با هر راهی که لازم باشد صلح را برقرار می‌کنند تا دیگر هیچ قهرمان دیگری همانند فلش از بین نرود. جاستیس لردز به مرور زمان به قدری به تباهی کشیده شد که برای نگه‌داری کنترل از ترس و خشونت بیش از اندازه بهره می‌برد.

دستینیز هند (Destiny’s Hand)

۵ نسخه شرور جاستیس لیگ - ویجیاتو۵ نسخه شرور جاستیس لیگ - ویجیاتو

خط داستانی Destiny’s Hand کمیک Justice League of America یکی از خطوط زمانی تاریک دی‌سی را نمایان کرد. در این دنیای تاریک یک نسخه شرور از جاستیس لیگ وجود داشت که از روش‌های بی‌رحمانه در برابر ویلن‌ها بهره می‌بردند. آن‌ها گروه‌های شرورها را با بی‌رحمی دچار نقص عضو کردند و از بین بردند.

با این وجود هنگامی که دیگر اعضای جاستیس لیگ برای متوقف کردن این گروه سر رسیدند، اتم خیلی زود فهمید که این دنیا یک مشکلی دارد. زیاد طول نکشید تا کشف شود که دستینیز هند در واقع در دنیایی زندگی می‌کردند که دکتر دستینی (Dr. Destiny) با دریمستون (Dreamstone) یا سنگ رویای خود آن را پدید آورده بود.

لیگ برادر آی (Brother Eye)

۵ نسخه شرور جاستیس لیگ - ویجیاتو۵ نسخه شرور جاستیس لیگ - ویجیاتو

ریبوت نیو ۵۲ آینده دنیای دی‌سی را دگرگون ساخت و در نتیجه آن در یک آینده تاریک اعضای جاستیس لیگ تبدیل به نسخه‌های تیره و شرور خود شدند. در رویداد Futures End، ماهواره برادر آی کنترل را به دست آورد و دنیا را تغییر داد.

با استفاده از برنامه مدرن OMAC، این ماهواره توانست ابرانسان‌ها را آلوده کند و کنترلشان را به دست بگیرد. برادر آی حتی کنترل خود را تا قهرمانانی همانند سوپرمن و واندر وومن گسترش داد تا آن‌ها تبدیل به سایبورگ‌هایی شوند که به نگه‌داری کنترل برادر آی کمک می‌کنند. از همه بیش‌تر بتمن دچار عذاب شد چرا که ماهواره برادر آی او را با بزرگ‌ترین دشمنش پیوند زد تا یک نسخه تاریک‌تر از جوکر پدید آید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.