۵ موردی که در سریال The Last of Us با عقل جور در نمی‌آید

آخرین قسمت از فصل اول سریال د لست آو آس (The Last of Us) مدتی است که پخش شده و فصل اول این سریال به پایان رسیده و اکنون طرفداران با دید بازتری می‌توانند به بررسی زوایای مختلف آن بپردازند. در واقع کمی از هایپ سریال کاسته شده و کاربران می‌توانند به سوالاتی که ذهن بسیاری را درگیر کرده بپردازند. از همین ابتدای مقاله باید ذکر کرد که در ادامه بخش‌هایی از سریال اسپویل می‌شود؛ پس اگر هنوز آن را به طور کامل تماشا نکرده‌اید از ادامه مطالعه خودداری کنید.


مطلب پیشنهادی:شخصیت Wednesday Addams چگونه به یکی از تاثیرگذار‌ترین نمادهای گوتیک تبدیل شد؟شخصیتی که طی سال‌ها به محبوبیت کامل رسیده است
شخصیت Wednesday Addams چگونه به یکی از تاثیرگذار‌ترین نمادهای گوتیک تبدیل شد؟شخصیت Wednesday Addams چگونه به یکی از تاثیرگذار‌ترین نمادهای گوتیک تبدیل شد؟

همانطور که ذکر شد، این فصل با وجود نقص‌ها و نقاط قوت خود سرانجام به پایان رسید و هنوز اعلام نشده فصل دوم چه زمانی به HBO می‌آید. اما در این میان، برای مخاطبان و مخصوصا طرفداران سریال و بازی لست آو آس سوالاتی و مواردی پیش آمده که بی‌صبرانه منتظر فصل دوم و رسیدن به پاسخ آن‌ هستند. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد؛ پس با ویجیاتو همراه باشید.

گروه فایرفلایز درباره عمل مغز الی و پیدا کردن درمان چقدر مطمئن بودند؟

The Last of UsThe Last of Us

اگر قسمت آخر فصل اول سریال The Last of Us را تماشا کرده باشید به یاد دارید که مارلین درباره مصونیت الی و پیدا کردن درمانی از طریق آن هیچ‌‌گاه به جوئل اطمینان کامل نداد. آن هم با علم کامل به این مسئله که قارچ کردن قارچ کوردیسپس از مغز الی بدون شک باعث مرگ او خواهد شد. او به جوئل گفت که دکتر فکر می‌کند پس از جراحی می‌تواند راه درمانی پیدا کند که قطعا این برای جوئل متقاعدکننده نبود.

اما در نهایت به این نکته می‌رسیم که فرآیند کمی عجله‌ای به نظر می‌رسد. چرا باید مستقیم به سراغ کشتن الی برویم؟ آیا دکتر آزمایش دیگری انجام داد تا مشخص شود پیام‌رسان‌های شیمیایی که از عفونت الی جلوگیری می‌کنند می‌توانند بدون استخراج مستقیم قارچ تکثیر شوند یا خیر؟ تمامی این دلایل دست به دست هم دادند تا جوئل راضی به این تصمیم نشود و الی را نجات دهد و از این تصمیم عجولانه که بدون هیچ آزمایش دیگری اتخاذ شده، شاکی بشود.

چرا وقت کافی برای به تصویر کشیدن رابطه میان الی و جوئل اختصاص داده نشد؟

The Last of UsThe Last of Us

یکی از مواردی که خیلی ذهن طرفداران را درگیر کرده این بود که زمان کمی برای به تصویر کشیدن رابطه میان الی و جوئل و گسترش آن اختصاص داده شده بود. این اتفاق تا قسمت چهارم نیفتاده بود، سرانجام در همین اپیزود بود که این دو از خانه بیل به سمت کانزاس سیتی رانندگی کردند و بیشتر به این دو پرداخته شد. در واقع تا قبل از آن احساس می‌شد که ما بیشتر از رابطه بیل و فرنک می‌دانیم تا الی و جوئل که به عنوان شخصیت‌های اصلی داستان شناخته می‌شوند.

زمانی که الی داشت در شهر دیوید او را تکه تکه می‌کرد، بقیه مردم کجا بودند؟

The Last of UsThe Last of Us

رویارویی نهایی دیوید و الی با صحنه وحشتناک ضربات متعدد الی به سر او به پایان می‌رسد. با این حال و با وجود اینکه ساختمان آتش گرفته و در حال سوختن است به طرز عجیبی هیچ‌کس از گروه دیوید به کمکش نمی‌آید و هیچ کدام سراغی از رهبرشان نمی‌گیرند. در واقع، پس از دستگیری الی، به نظر می‌رسد که همه افراد غیر از دیوید و جیمز شهر را تخلیه کرده‌بود و از همین رو جوئل در شهر با هیچ مقاومتی روبرو نشد. اگرچه دلیل آن کمی روشن است، اما عجیب است که تمام پیروان دیوید، به طرز مشکوکی ناپدید شدند.

یک مورد فشن استایلی! رایلی کجا و چگونه موهایش را بافته بود؟

The Last of UsThe Last of Us

رایلی، بهترین دوست دوران کودکی الی، پس از پیوستن به فایرفلایز، دوباره در قسمت هفتم وارد زندگی او می‌شود. او همانطور که چندین بیننده در تیک تاک اشاره کردند، یک مدل بافت مو خاص است انجام آن زمان بر است و گاهی اوقات شامل اکستنشن مو نیز می‌شود.

این موضوع تعجب‌آور است و این سوال را ایجاد می‌کند؛ اینکه رایلی موهای اضافه شده را از کجا بدست آورده، چه کسی آن را برای او انجام داد، و چند کارت سهمیه برای انجام آن در منطقه قرنطینه بوستون خرج کرده است.

چرا تس فکر کرد که بهتر است الی را سمت بیل و فرنک بفرستد؟

The Last of UsThe Last of Us

در اپیزود دوم سریال تس از آخرین لحظات خود استفاده می‌کند تا الی را به سوی بیل و فرانک ببرد و می‌گوید که آن‌ها «از اینجا به آن رسیدگی خواهند کرد». جوئل اصرار دارد که این زوج نه الی را پیش خود نگه می‌دارند و نه او را نزد فایرفلایز می‌برند – که با وجود تمام اتفاقات پیش آمده میان بیل و فرنک در قسمت سوم، این نظریه به نظر درست می‌رسد. در بازی، تس به جوئل دستور می دهد تا الی را نزد برادرش تامی بیاورد، با این استدلال که او می داند که الی باید کجا برود.

اگر بخواهیم منصفانه بگوییم در این مرحله تس لحظات بسیار کوتاهی با مرگ فاصله دارد و احتمالا نمی‌توانست به درستی فکر کند. اما این تغییر نسبت به بازی کمی عجیب و غریب است که به نظر می‌رسد در درجه اول برای تنظیم قسمت سوم طراحی شده است که بر رابطه بیل و فرانک تمرکز دارد.


Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.