۵ مرورگر امن جایگزین گوگل کروم برای اندروید

2022 7 honor 50 lite zoomit 638bb7f31d67bb742b22bfc6

استفاده از مرورگر مایکروسافت اج برای کاربران ویندوز منطقی است؛ چرا که این مرورگر به تبادل اطلاعات و همگام‌سازی آسان‌تر بین دستگاه‌های اندرویدی و ویندوزی کمک می‌کند. تنظیمات پیش‌فرض حریم شخصی در مرورگر اج هم مانند کروم باعث اشتراک‌گذاری فعالیت‌های وب‌گردی کاربران برای وب‌سایت‌ها می‌شود. کاربران در مایکروسافت اج می‌توانند تنظیمات حریم شخصی را به‌صورت دستی تغییر بدهند.

در صفحه‌‌ی اصلی مرورگر اج، وب‌سایت‌ها، اخبار، مقاله‌ها و تصاویر پیشنهادی مایکروسافت دیده می‌شود که نسبتاً شلوغ به نظر می‌رسند.

حالت مطالعه

حالت مطالعه‌ی مرورگر مایکروسافت اج با حذف المان‌های گرافیکی و متن‌های اضافی در طرح‌بندی صفحه‌ی وب، به خواندن آسان‌تر مقاله‌ها کمک می‌کند. این حالت همیشه در دسترس نیست و در اکثر مواقع برای مقاله‌های طولانی فعال می‌شود؛ فعال شدن نماد کتاب در گوشه‌ی وب‌سایت بدین معنی است که حالت مطالعه برای این وب‌سایت در دسترس قرار دارد.

تبدیل متن به گفتار

یکی از بهترین ویژگی‌های مرورگر مایکروسافت اج، قابلیت خواندن متن موقع وب‌گردی است. این قابلیت از متن‌های فارسی هم پشتیبانی می‌کند. با ضربه‌زدن روی نوار سمت راست صفحه و انتخاب گزینه‌ی Read aloud، قابلیت تبدیل متن به گفتار فعال می‌شود.

در نظر داشته باشید که با فعال کردن تبدیل متن به گفتار در مایکروسافت اج، کلمه‌ها از اول صفحه خوانده می‌شوند و ممکن است محتوای اضافی مثل اسم سایت و محتوای منو هم خوانده شوند. برای خواندن متن مقاله، باید گزینه Reader Mode را (در صورت پشتیبانی وب‌سایت) از نوار سمت راست و ضربه‌زدن روی نماد A فعال کرد.

کاربران می‌توانند سرعت، زبان و نوع گفتار را از قسمت Voice options در قابلیت تبدیل متن به گفتار مرورگر اج تنظیم کنند.

ارسال محتوا از گوشی به کامپیوتر

کاربران ویندوز ۱۰ و ۱۱ با وارد شدن به حساب مایکروسافت وان‌درایو، می‌توانند محتوا را از مرورگر اج در اندروید به پوشه‌ی وان‌درایو ویندوز منتقل کنند.

برای ارسال محتوای گوشی اندروید به ویندوز، روی نماد سه‌نقطه ضربه بزنید و با کشیدن صفحه به سمت راست، گزینه‌ی Drop را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که ظاهر می‌شود، روی نماد + بزنید و محتوای موردنظر را بارگذاری کنید.

محتوای بارگذاری‌شده توسط مرورگر مایکروسافت اج اندروید در پوشه‌ی Microsoft Edge Drop Files وا‌ن‌درایو ذخیره می‌شوند.

فایرفاکس و فایرفاکس فوکوس

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.