۵ قابلیت One UI 6.1 که سامسونگ در مراسم آنپکد به آن‌ها اشاره نکرد

سامسونگ گوشی‌های سری گلکسی S24 را به‌همراه انبوهی از قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI در رویداد آنپکد رونمایی کرد و چند ویژگی نرم‌افزاری One UI 6.1 در اندروید ۱۴ را مورد بررسی قرار داد.

به‌دلیل اینکه عمده‌ی وقت مراسم به توضیح امکانات Galaxy AI و مشخصات سخت‌افزاری گوشی‌ها صرف شد، زمان کافی برای ذکر همه‌ی ویژگی‌های مهم One UI 6.1 وجود نداشت. بنابراین در ادامه به پنج ویژگی قابل توجه جدید در آخرین نسخه‌ی رابط کاربری گوشی سامسونگ که جزئیات آن‌ها توسط Android Authority منتشر شده است، خواهیم پرداخت.

پس‌زمینه‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی مولد

گوشی گلکسی S24 اولترا با پس زمینه هوش مصنوعی مولد

قابلیت ساخت تصویر پس‌زمینه به‌وسیله‌ی هوش مصنوعی مولد این امکان را به شما می‌دهد که عکس دلخواه را با درخواست متنی ایجاد و سپس آن را به‌عنوان پس‌زمینه‌ی صفحه‌ی اصلی خود استفاده کنید.

گوگل در سری پیکسل ۸ از ابزار مشابهی برای ساخت عکس پس‌زمینه استفاده می‌کند. سامسونگ صرفاً آن را مطابق سلیقه‌ی طرفداران خودش اقتباس کرده است و به‌جز شکل ظاهری، بقیه‌ی موارد یکسان هستند.

ابزارهای والپیپر هوش مصنوعی در مدل‌های جدید گوشی‌ گوگل و سامسونگ، برای پردازش درخواست کاربر به اتصال اینترنت نیاز دارند تا تصویر را در سرور جداگانه‌ای تولید کنند.

گوشی ایسوس مدل راگ فون ۸ نیز قادر به ایجاد تصاویر پس‌زمینه توسط هوش مصنوعی است و این کار را در خود دستگاه انجام می‌دهد.

ممکن است سامسونگ نیز در آینده به‌روزرسانی‌ای منتشر کند تا پردازش درخواست‌ها در داخل موبایل امکان‌پذیر شود، زیرا مانعی از نظر سخت‌افزاری وجود ندارد.

تطبیق پس‌زمینه با آب‌وهوا

گوشی گلکسی S24 دردست تصویر پس زمینه کوه ویژگی هوش مصنوعی one ui 6.1

ویژگی دیگر مرتبط با پس‌زمینه در One UI 6.1 این است که داده‌های هواشناسی را روی هر تصویر پس‌زمینه‌ی ثابتی که انتخاب می‌کنید، قرار می‌دهد. در این صورت با نگاه به پس‌زمینه متوجه می‌شوید که در منطقه‌ی مورد نظر شما برف می‌آید، باران می‌بارد یا آفتابی یا ابری است. اگر تصویر پس‌زمینه مربوط به محیط یا طبیعت باشد، ظاهر بهتری ارائه می‌دهد.

میان‌برهای صفحه‌ی قفل

گوشی گلکسی s24 در دست با نمایش میان‌برهای قفل صفحه

در One UI 6 و نسخه‌های قبلی این امکان وجود داشت که ویجت‌های مورد نظر را به صفحه‌ی قفل اضافه کنیم، اما باید روی آیکون ساعت می‌زدیم تا آن‌ها را ببینیم. در به‌روزرسانی One UI 6.1 وقتی که صفحه‌ی قفل را بالا می‌کشیم، ویجت‌ها به‌طور خودکار در آن ظاهر می‌شوند.

ویجت‌هایی مانند وضعیت‌ باتری، Samsung Health و رویدادهای تقویم در کادر مستطیلی زیر ساعت قرار می‌گیرند و کاربر می‌تواند با یک نگاه و بدون نیاز به لمس یا باز کردن قفل گوشی، اطلاعات مفیدی را مشاهده کند. این طراحی بسیار شبیه ویجت‌های صفحه‌ی قفل گوشی آیفون است.

پس‌زمینه‌ در نمایشگرِ همیشه‌روشن

گوشی گلکشی S24  اولترا سامسونگ پس زمینه صفحه همیشه روشن

با به‌روزرسانی جدید One UI 6.1، صفحه‌ی همیشه روشن می‌تواند از تصویر پس‌زمینه‌ی صفحه‌ی قفل با شدت روشنایی و نرخ نوسازی بسیار کمتری استفاده کند. این ویژگی می‌تواند باعث شود که مصرف باتری نسبت‌ به صفحه‌ی کاملاً مشکی بیشتر شود. در گوشی S24 اولترا این ویژگی به‌صورت پیش‌فرض فعال است و چنانچه دغدغه‌ی تمام‌ شدن شارژ باتری را ندارید، می‌تواند گزینه‌ی جذابی باشد.

Samsung Find

گوشی گلکسی S24 در دست با نمایش اپلیکیشن Samsung Find

سامسونگ Find اپلیکیشن کاملاً جدیدی در مجموعه‌ی گلکسی S24 محسوب می‌شود که تا الان در هیچ دستگاه گلکسی دیگری دیده نشده و وظیفه‌ی آن همچون Find My اپل و Find My Device گوگل، پیدا کردن دستگاه‌ها است.

سامسونگ فایند برخی از ویژگی‌هایی را که به‌طور معمول در اپلیکیشن SmartThings وجود دارند، به‌همراه ویژگی‌هایی جدید در خود گنجانده است.

در اپلیکیشن سامسونگ فایند سه بخش وجود دارد: افراد، دستگاه‌ها و اشیاء. بخش افراد به شما امکان می‌دهد موقعیت خود را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید.

در بخش دستگاه‌ها می‌توانید گوشی‌، تبلت‌، لپ‌تاپ‌ یا ساعت هوشمند سامسونگ خودتان یا دستگاه‌هایی را که بر آن‌ها کنترل دارید، مانند گوشی فرزندتان، ردیابی کنید. در قسمت اشیاء نیز می‌توانید چیزهایی را که به آن‌ها Galaxy SmartTag متصل شده باشد، مکان‌یابی کنید.

مقالات مرتبط

سامسونگ فایند به‌طور پیش‌فرض در سری S24 وجود دارد و در صورت نصب به‌روزرسانی One UI 6.1 روی مدل‌های دیگر گوشی سامسونگ می‌توانید این اپلیکیشن را از گلکسی استور دانلود و نصب کنید.

غول فناوری کره‌ای قول داده است که One UI 6.1 را تا پایان نیمه‌ی اول ۲۰۲۴ برای بعضی مدل‌ها، شامل سری گلکسی S23، گلکسی S23 FE، گلکسی تب S9، گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ منتشر کند. کاربران مدل‌های دیگر باید بیشتر منتظر باشند تا به‌روزرسانی جدید را دریافت کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.