۵ سایت رایگان برای تغییر اندازه فایل GIF؛ بی‌دردسرترین روش‌ ممکن

برای تغییر اندازه فایل GIF راه و روش‌های مختلفی وجود دارد. در این مقاله قصد داریم پنج وب‌سایت برتر را برای تغییر دادن اندازه فایل‌های GIF معرفی کنیم.

فایل‌های GIF به وفور در شبکه‌های مجازی و سراسر دنیای مجازی دیده می‌شوند. این نوع تصاویر متحرک، منعکس کننده‌ی احساسات و واکنش به مسائل و مفاهیم مختلف محسوب می‌شوند که اغلب بامزه و خنده‌دار هستند. در هر صورت، در حال حاضر اکثر کاربرها دلشان می‌خواهد احساسات و عواطف خود را با فایل‌های گیف در فضای مجازی منعکس کنند. با این حال، برخی اوقات ممکن است با فایل‌هایی مواجه شوید که به دلیل اندازه نامناسب به درد کارتان نمی‌خورد. در این وضعیت شما به دنبال تغییر اندازه فایل GIF خواهید بود.

یکی از راه حل‌ها، بهره‌برداری از وب‌سایت‌های رایگان در سطح اینترنت است که این کار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدون کاهش قابل توجه کیفیت فایل GIF انجام می‌دهند. در ادامه پنج وب‌سایت مشهور برای تغییر اندازه فایل GIF را معرفی می‌کنیم.

لپ تاپ 13.6 اینچی اپل مدل MacBook Air M2 2022-16GB 256SSD

۷۹,۰۰۰,۰۰۰

۷۵,۹۸۹,۰۰۰

تومان

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Dash F15 FX517ZC-HN123-i7 16GB 1SSD RTX3050 - کاستوم شده

۵۲,۸۰۰,۰۰۰

تومان

۱. وب‌سایت ILoveIMG

تغییر اندازه فایل GIF

وب‌سایت ILoveIMG یک سایت رایگان است که به شما اجازه می‌دهد به طور رایگان اندازه فایل‌های مختلف با پسوند GIF، SVG، PNG و JPG را تغییر دهید. شما می‌توانید یک تصویر را روی سایت آپلود کرده یا از تصاویر موجود روی دستگاه خود، گوگل درایو یا دراپ‌باکس استفاده کنید.

در هنگام تغییر اندازه فایل GIF روی این سایت، شما این قابلیت را دارید تا پیکسل یا درصدی را برای تغییر دلخواهتان تعیین کنید. اگر شما اندازه را بر اساس پیکسل تغییر دهید، امکان وارد کردن مقادیر برای ارتفاع و عرض عکس مورد نظر وجود دارد. اگر شما از جنبه‌ی درصد بخواهید تغییر اندازه را انجام دهید، تنها سه گزینه برای شما موجود است: ۲۵، ۵۰ و ۷۵ درصد.

شما می‌توانید پس از انجام فرایند، روی تصویر متحرک واترمارک زده، آن را کراپ کرده یا حتی تصویر را پیش از دانلود فشرده کنید. وب‌سایت ILoveIMG یک انتخاب عالی برای تغییر اندازه فایل گیف به شمار می‌رود؛ به خصوص اگر قصد داشته باشید به طور همزمان اندازه چند فایل گیف را تغییر دهید. این وب‌سایت تنها سایت در این مقاله محسوب می‌شود که قابلیت آپلود و تغییر سایز فایل‌های گیف را به طور همزمان دارد.

۲. وب سایت Gifgit

gif website 002

اگر شما به دنبال یک سایت تغییر اندازه ساده‌تری هستید، سایت Gifgit به شما کمک می‌کند میزان ارتفاع و عرض فایل گیف را تغییر داده یا حتی مقیاس اندازه را به طور نسبتی تعیین کنید. به طور پیش‌فرض، تغییر اندازه فایل گیف به طور حتم روی پهنا موثر واقع می‌شود و بالعکس. با این حال شما می‌تواند این قابلیت را با حذف تیک Proportional غیر فعال کنید.

وب سایت Gifgit همچنین به شما اجازه می‌دهد تا فایل گیف خود را ویرایش یا کراپ کنید. همچنین امکان اضافه کردن افکت‌ها و متون مختلف به فایل گیف هم در این سایت وجود دارد. اگر در نگاه اول سایت به نظر پیچیده است، شما می‌توانید دستور العمل سایت را برای دریافت راهنمایی مطالعه کنید.

۳. وب سایت Ezgif

gif website 003

وب‌سایت Ezgif یک ابزار آنلاین به حساب می‌آید که با هدف ساخت و ویرایش فایل‌های گیف ساخته شده است. برخلاف سایر سایت‌های موجود در این مقاله، وب‌سایت Ezgif به شما اجازه می‌دهد با کپی و پیست کردن آدرس صفحه‌ی گیف مورد نظر، فایل مورد نظر را روی سایت آپلود کنید. این قابلیت بیشتر زمانی سودمند است که شما دلتان نمی‌خواهد یا این توانایی را ندارید تا یک فایل گیف را دانلود کنید.

با سایت Ezgif شما می‌توانید مقدار ارتفاع و عرض یا از طرفی دیگر درصد مورد نیازتان را تعیین کرده و سپس از روش‌های مختلف تغییر اندازه، یک مورد را انتخاب کنید. در هر صورت انتخاب گزینه‌های مذکور کاملا به اندازه یا کیفیت فایل ارتباط دارد. همچنین یک بخش هم روی سایت وجود دارد که گزینه‌هایی را برای اصلاح نسبت تصویر ارائه می‌دهد.

سایت Ezgif همچنین از سایر فرمت‌های تصویر نظیر WebP، PNG، JPG و APNG پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید از این ویژگی به منظور تبدیل تصاویر خود به یک فایل گیف متحرک استفاده کنید. همچنین ویدیوهای خودتان را هم می‌توانید به گیف تبدیل کنید. تمام این فرایندها روی سایت مذکور رایگان است.

۴. وب سایت RedKetchup

gif website 004

سایت RedKetchup به عنوان یک ابزار ویرایشگر تصویر، توانمندی بسیار بالایی دارد. تمام فرایندهای ویرایشی در این سایت به طور رایگان انجام می‌شود. نحوه‌ی کار با سایت هم آسان بوده و شما صرفا با درگ کردن تصاویر از سیستم خود به داخل فضای وب‌سایت می‌توانید پروسه‌های ویرایشی را بدون دردسر انجام دهید.

شما می‌توانید اندازه فایل گیف خود را با تغییر اندازه ارتفاع و عرض یا همچنین درصد آن تغییر دهید. شما می‌توانید اندازه گیف را توسط مقادیر ۲۵، ۵۰ و ۷۵ درصد کمتر و حتی بیشتر کنید.

سایت مذکور همچنین ابزاری را برای کراپ فایل گیف یا ساخت یک فایل جدید ارائه می‌کند. این وب‌سایت همچنین توانایی تبدیل یا کانورت عکس‌ها را هم داراست.

۵. وب سایت Onlineconvertfree

تغییر اندازه فایل GIF

سایت Onlineconvertfree یک سایت تبدیل فایل‌های مختلف است که توانایی تغییر اندازه تصاویر گیف را هم دارد. شما می‌توانید فایل گیف خود را روی سایت آپلود کرده و سپس مقدار ارتفاع و عرض تصاویر را تغییر دهید. شما همچنین می‌توانید تصویر را چرخانده و حتی آنها را فشرده‌تر کنید.

اگر شما فشرده‌سازی فایل گیف را انتخاب کنید، هفت گزینه بر اساس کیفیت و فضای مورد نیاز از بالاترین تا پایین‌ترین کیفیت در اختیار شما قرار می‌گیرد. زمانی که فرایند به اتمام رسید، روی گزینه‌ی Save & Download کلیک کرده تا فایل گیف روی دستگاه شما ذخیره شود.

گیف‌هایی که حالتان را نشان می‌دهند

در زمان حاضر که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جزء تجربه‌های روزمره تمام افراد محسوب می‌شوند، فایل‌های گیف به شدت محبوب بوده و بسیاری از کاربرها برای واکنش به محتواهای مختلف اینترنتی، احساسات خود را با گیف‌های متنوع نشان می‌دهند.

لپ تاپ 13.6 اینچی اپل مدل MacBook Air M2 2022-16GB 256SSD

۷۹,۰۰۰,۰۰۰

۷۵,۹۸۹,۰۰۰

تومان

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل TUF Dash F15 FX517ZC-HN123-i7 16GB 1SSD RTX3050 - کاستوم شده

۵۲,۸۰۰,۰۰۰

تومان

اگر شما با یک فایل گیف روبه‌رو شده‌اید که اندازه‌اش به شدت کوچک یا زیاد است، شما بر اساس پنج وب‌سایتی که در این مقاله با آنها آشنا شده‌اید می‌توانید اندازه فایل‌ها را تغییر دهید. در نهایت، شما می‌توانید از فایل‌های گیف، در شبکه‌های مجازی مثل اینستاگرام و حتی بلاگ و وب‌سایت‌های خود استفاده کنید.

منبع: makeuseof

سوال و جواب‌های رایج

فایل گیف چیست؟

فایل GIF به تصاویر متحرک گفته می‌شود.

بهترین سایت برای تغییر اندازه فایل گیف چیست؟

سایت Onlineconvertfree یک سایت تبدیل فایل‌های مختلف است که توانایی تغییر اندازه تصاویر گیف را هم دارد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.