۵ بازی از سری رزیدنت اویل که در حال ساخت هستند

اگر ادعا کنیم سری رزیدنت اویل هم‌اکنون یک دوران طلایی را سپری می‌کند، خیلی دروغ نگفته‌ایم. این فرنچایز که پس از تقریبا سی سال هنوز یک نام بزرگ و مطرح در صنعت بازی‌های ویدیویی محبوب باقی مانده، افت و خیزهای متعددی از لحاظ محبوبیت سپری کرده است. اما از زمان عرضه قسمت هفتم در سال ۲۰۱۷ میلادی این سری بازی بدون هیچ توقف و با قدرت تمام به پیشروی ادامه می‌دهد.

<!–

–>

ظاهرا سری رزیدنت اویل با عرضه یکی در میان یک نسخه اصلی و یک ریمیک و تکرار همین چرخه، فرمول طلایی موفقیت را یافته است. اما چیزی که بیشتر از همه تاثیرگذار به نظر می‌رسد، استقبالی است که از این عناوین به عمل می‌آید. تمام نسخه‌های اخیر طی این دوره به جز ریمیک رزیدنت اویل ۳ به میانگین ۸۴ یا بالاتر در متاکریتیک دست پیدا کرده‌اند. نیازی به دانش زیادی از این صنعت ندارید تا پیش‌بینی کنید کپکام تا جایی که می‌تواند، این چرخه را طی چند سال آینده تکرار می‌کند. حالا هم طبق اطلاعاتی که توسط DuskGolem یکی از معتبرترین اینسایدرهای مرتبط با آثار این ناشر ژاپنی مطرح شده است، هم‌اکنون پنج نسخه مختلف از سری رزیدنت اویل در دست ساخت قرار دارد.

داسک گولم اعتبار و سابقه بسیار خوبی در لو دادن اطلاعات از این سری دارد و اولین کسی بود که جزئیات مهمی از نسخه Village را در اختیار عموم قرار داد. همچنین با وضعیت درخشانی که این سری سپری می‌کند، تمرکز روی بازی‌های بیشتر بعید نبود. حال سوال این است که جزئیات دقیق این پنج بازی چیست؟

رزیدنت اویل ۹

تصویر بازی Resident Evil VIllageتصویر بازی Resident Evil VIllage

اثری که همگی‌مان مطمئن هستیم ساخته خواهد شد، نسخه بعدی از سری اصلی است که قسمت نهم خواهد بود. اگر چه ریمیک‌ها برجسته‌ترین بخش چرخه فعلی این سری به حساب می‌آیند، اما نسخه‌های اصلی هم درآمد بسیار خوبی نصیب سازنده و ناشر خود کرده‌اند. برای مثال ریمیک قسمت دوم آمار شگفت‌انگیز ۱۳.۶ میلیون نسخه فروش را ثبت کرده است. قسمت هفتم و هشتم اما به ترتیب ۱۲.۷ و ۹.۴۹ میلیون نسخه فروخته‌اند که با توجه به طراحی متفاوت از دیگر نسخه‌ها و تمرکز بیشتر روی مخاطب‌های جدید، آمار بسیار خوبی محسوب می‌شود. حال با وجود این آمار و ارقام موفق، کاملا طبیعی خواهد بود که کپکام بخواهد سراغ ساخت نسخه‌های بیشتری از این فرنچایز برود و این شامل یک نسخه اصلی جدید هم می‌شود.

داسک‌گولم اواسط بهمن ماه سال قبل، کامنتی در کانال دیسکورد خود ثبت و ادعا کرد که کپکام مشغول ساخت پنج نسخه مختلف از رزیدنت اویل است و تنها موردی که با اسم ذکر شد، قسمت نهم یا همان Resident Evil 9 بود. ساخته شدن این اثر دیگر خیلی یک راز نیست و همه از آن اطلاع دارند؛ آن هم به لطف شایعات و اطلاعات لو رفته که به موارد مختلف از جمله نقش پررنگ و مهم شخصیت «کریس ردفیلد» در بازی اشاره می‌کردند. داسک‌گولم اوایل فروردین ماه امسال هم در قالب یک رشته توییت گفت که پس از گسترش قابلیت‌های موتور بازی‌سازی RE Engine برای عناوین جهان باز به لطف بازی Dragon’s Dogma 2، قسمت نهم رزیدنت اویل هم بر مبنای همین تکنولوژی ساخته خواهد شد. این یعنی احتمالا با اثری طرف خواهیم بود که طراحی گسترده‌تر و بازتری نسبت به عناوین قبلی خواهد داشت. البته داسک‌گولم این را هم ذکر کرد که RE9 همچنان هویت و دی‌ان‌ای این سری را حفظ خواهد کرد. حالا با تمام این تفاسیر، دیگر از ساخت رزیدنت اویل ۹ اطمینان کافی داریم و بیشتر باید منتظر اعلام تاریخ انتشارش باشیم.

ریمیک رزیدنت اویل ۵

تصویر بازی Resident Evil 5تصویر بازی Resident Evil 5

اگر چه ساخت این اثر احتمال کمتری از قسمت نهم دارد، اما به نظر می‌رسد ساخت یک ریمیک از قسمت پنجم تقریبا تضمین شده باشد. همان‌طور که چند بار در این مطلب اشاره کردیم، کپکام با ساخت ریمیک‌های متعدد دارد پول پارو می‌کند و امکان ندارد این روند متوقف شود. قدم منطقی بعدی هم یک ریمیک برای Resident Evil 5 خواهد بود و کپکام هم قبلا برای آن به خوبی زمینه‌سازی کرده است. ریمیک قسمت چهار و محتوای اضافی آن یعنی Separate Ways با نمایش حضور آلبرت وسکر به طور مستقیم به ادامه داستان اشاره می‌کنند، مخصوصا کات‌سینی که پس از فهرست سازندگان در پایان بازی اصلی به نمایش در‌می‌آید. وسکر در این صحنه مشغول مشاهده تصویری از گل‌های حاوی ویروس Progenitor است؛ ویروسی که زمینه‌ساز اتفاقات رزیدنت اویل ۵ می‌شود.

سه نسخه دیگر چه بازی‌هایی هستند؟

فن آرت از بازی Resident Evil: Code Veronicaفن آرت از بازی Resident Evil: Code Veronica

جواب این سوال در حال حاضر کاملا در هاله‌ای از ابهام است. گزینه‌های مختلفی وجود دارند که طرفداران رزیدنت اویل برای آنها لحظه‌شماری می‌کنند. مثلا ریمیک Resident Evil: Code Veronica چیزی است که طرفداران سال‌ها درخواست ساخت آن را داشته‌اند و بدون شک ساخته شدنش، بیشتر از ساخته نشدن برای کپکام سود دارد. طی سال گذشته کپکام نظرسنجی‌ای از طرفداران این مجموعه به عمل آورد تا بببیند آنها بیشتر منتظر ریمیک شدن کدام نسخه هستند که «کد ورونیکا» بیشترین رای را آورد. بنابراین خیلی بعید است که روزی این بازسازی را نبینیم.

ریمیک قسمت اول مجموعه هم مورد دیگری است که طرفداران درباره‌اش بحث کرده‌اند و احتمال دارد سورپرایز کپکام برای تولد سی سالگی این فرنچایز در سال ۲۰۲۶ میلادی باشد. شایعات دیگری هم در حال دست به دست شدن هستند که شاید کپکام روی یک نسخه فرعی کاملا جدید از این فرنچایز کار کند. نسخه‌ای که شخصیت Hunk سوژه اصلی آن خواهد بود. البته به هر حال طرفداران باید برای یک اعلام رسمی از سوی کپکام درباره این پروژه‌های مرموز صبر کنند.

بیشتر بخوانید:

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.