۴ ویژگی خاص بدن کیبل

از همان روزهای نخستش به عنوان یک نوزاد به همراه ایکس-من تا جایگاهش به عنوان پایه‌گذار و رهبر ایکس-فورس، ناتان سامرز (Nathan Summers) نشان داده است که یکی از پیچیده‌ترین تاریخچه‌ها را در بین شخصیت‌های مدرن دنیای کمیک‌ها دارد. در کنار تاریخچه‌اش ولی بدن کیبل (Cable) نیز یکی از بخش‌های شگفت‌انگیز این شخصیت به شمار می‌آید. در واقع بهتر است بگوییم که بدن ناتان سامرز باعث به وجود آمدن داستان پس‌زمینه‌ی پیچیده‌ی او شده است.

<!–

–>

شاید بدن کیبل جزو زبان‌زدترین بدن‌ها در دنیای مارول نباشد ولی نیرویی که درون او و ویروس تکنو-ارگانیکی که درون رگ‌هایش جریان دارد، باعث شده‌اند تا مسیر جهان مارول دگرگونی‌هایی را به خود ببیند.


ویروس تکنو-ارگانیک

۴ ویژگی خاص بدن کیبل - ویجیاتو۴ ویژگی خاص بدن کیبل - ویجیاتو

از هنگامی که آپوکالیپس در دوران نوزادی به ناتان سامرز حمله کرد، کیبل آلوده به ویروس تکنو-ارگانیک (یا تی. اُ.) شده که بیش از نیمی از بدنش را درنوردیده است. در شرایط عادی، این ویروس به آرامی یک میزبان ارگانیک را به حالتی فلزی و در پایان بی‌جان تبدیل می‌کند. سامرز برای این که جلوی تبدیل بقیه‌ی بدنش را بگیرد از سنین پایین مجبور شده بود تا از بخش فراوانی از توانایی‌های تلکنسیس خود بهره ببرد و با تمرکزش، ویروس را کنترل کند. به این ترتیب، او هیچگاه نمی‌تواند از توانایی‌های ذهنی نیرومند شگفت‌انگیزش به طور کامل استفاده کند.

بخش چپ بدن کیبل به طور نمایانی تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته است تا ظاهری سایبروگ-گونه داشته باشد. البته که ناتان سامرز عملاً به گونه‌ای یک سایبورگ به شمار می‌آید؛ چرا که آن بخش از بدنش فلز جامد نیست بلکه از یک سری سایبرنتیک‌های پیچیده تشکیل شده است که نیاز به نگه‌داری دقیق و تعمیر در صورت آسیب دارند. در کنار همه‌ی نکات منفی این وضعیت ولی این تکنولوژی به سامرز اجازه می‌دهد تا به اینترنت متصل شود، برنامه‌های مورد نیازش را دانلود یا آپلود کند و حتی از میکروکامپیوترها و هوشواره‌ها بهره ببرد.

با این که به نظر می‌رسد تنها سمت چپ بدن کیبل آلوده شده ولی ویروس در واقع خیلی بیش‌تر از چیزی که به چشم می‌آید گسترش یافته است. اسکلت، سیستم عصبی و چندین عضو اساسی او دست کم به میزانی توسط تی. اُ. دگرگون شده و به شکل سایبرنتیک‌ بهبود یافته‌اند. به همین دلیل ناتان سامرز نیرومندتر و پایدارتر از همتایان خود عمل می‌کند و همچنین به حواس و رفلکس‌های بهبودیافته نیز دسترسی دارد.

اگر شرایط وخیم باشد، کیبل حتی می‌تواند به میزانی با تلکنسیس خود روی تی. اُ. اعمال تغییر کند تا بخش‌های فلزی بدنش دگرگون شوند و برای لحظاتی اندازه‌ی خود را عوض کند، بخش‌های برنده و تیز پدیدار کند یا توانایی‌های سخت‌افزار درونی خود را دگرگون سازد.


مطلب پیشنهادی:۱۰ شخصیت نیرومند اسپایدر-ورسقوی ترین شخصیت‌های عنکبوتی در مولتی‌ورس مارول
۱۰ شخصیت نیرومند اسپایدر-ورس۱۰ شخصیت نیرومند اسپایدر-ورس

چشم درخشان

۴ ویژگی خاص بدن کیبل - ویجیاتو۴ ویژگی خاص بدن کیبل - ویجیاتو

همیشه هنگامی که کیبل از توانایی‌های روانی و ذهنی خود بهره می‌برد و گاهی زمان‌هایی که احساساتش اوج می‌گیرند، یکی از چشمانش می‌درخشد. این چشم معمولاً همان چشمی است که آلوده به ویروس تکنو-ارگانیک شده است.

در نگاه نخست این طور به چشم می‌آید که این درخشندگی بخشی از اثرگذاری ویروس تی. اُ. باشد ولی این پدیده بیش‌تر به خاطر جهش‌یافتگی طبیعی اوست تا تجلی دیداری توانایی‌های تلپاتیک سامرز باشد.

نیت گری (Nate Grey) که یک نسخه‌ی متفاوت از کیبل در جهان مارول به شمار می‌آید، با این که در دوران رشدش به ویروس تکنو-ارگانیک آلوده نشده است نیز معمولاً هنگام استفاده از قابلیت‌های خود این چشم درخشان را به نمایش می‌گذارد.

زخم چشم

۴ ویژگی خاص بدن کیبل - ویجیاتو۴ ویژگی خاص بدن کیبل - ویجیاتو

یکی دیگر از نشانگرهای دیداری کیبل، چشم زخمی اوست. البته در این باره داستان‌های پس‌زمینه‌ی گوناگونی روایت شده است. هنگامی که او نخستین بار به عنوان یک مزدور مرموز پا به دنیای کمیک‌ها داشت، تنها یک زخم از بالا تا پایین چشم راستش دیده می‌شد. در طول زمان، این زخم تغییر پیدا کرد تا تبدیل به الگویی شبیه به یک ستاره شود که به عنوان طرح استانداردش پذیرفته شد. از آن وقت به پیش، داستان پشت این زخم این طور بازگو شد که هنگامی که ناتان سامرز برای نخستین بار دچار ویروس تکنو-ارگانیک شد پدید آمد.

نکته‌ی جالب درباره‌ی چشم زخمی و چشم درخشان ناتان سامرز این است که هنرمندان و نگارگرانی که روی کمیک‌های مارول کار می‌کنند، جای آن‌ها را تغییر می‌دهند. به طور عادی چشم راست او باید زخمی باشد و چشم چپش بدرخشد. ولی تصویرگران کمیک‌ها گاهی جای آن‌ها را با هم عوض می‌کنند و حتی هر دوی این ویژگی‌ها را روی یک چشم قرار می‌دهند.


مطلب پیشنهادی:۲۲ نکته مهم برای کسانی که سریال‌های مارول را تماشا نکردندنکته‌هایی که برای دنبال کردن دنیای سینمایی مارول نیاز دارید
۲۲ نکته مهم برای کسانی که سریال‌های مارول را تماشا نکردند۲۲ نکته مهم برای کسانی که سریال‌های مارول را تماشا نکردند

موی خاکستری

۴ ویژگی خاص بدن کیبل - ویجیاتو۴ ویژگی خاص بدن کیبل - ویجیاتو

عملاً ناتان سامرز در همه‌ی طول دوران حضور خود در داستان‌های مارول با موهایی به رنگ سفید، نقره‌ای یا خاکستری به نمایش درآمده است. در حالی که شاید در نگاه نخست این رنگ مو به خاطر این باشد که به چهل یا پنجاه سالگی رسیده است ولی او حتی در جوانی‌اش نیز با موهای روشن دیده می‌شود. در واقع رنگ موهای کیبل از دوران نوجوانی‌اش آغاز به تغییر کردند.

اگر فرض بگیریم که خاستگاه این خاکستری بودن موها به خاطر فیزیولوژی طبیعی او نباشد پس شاید به خاطر استرس بزرگ شدن به عنوان یک شورشی و مسیح آینده در برهوتی پادآرمان‌شهر باشد. البته می‌توان تصور کرد که این تغییر رنگ از فشار فراوانی سرچشمه گرفته است که توانایی‌هایش روی بدن کیبل وارد کرده‌اند؛ چرا که نیت گری نیز رنگ مویی شبیه به خود کیبل دارد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.