۴۶ سایت پربازدید دنیا کدام‌ها هستند؟

فکر می‌کنید که سایت‌های پربازدید دنیا چقدر بازدید دارند و کدام‌ها هستند؟

گرچه مسلما هیچ آمار کاملا دقیقی وجود ندارد، اما سایت‌های پربازدید آنقدر کاربر جذب می‌کنند که فاصله‌شان با دیگران زیاد می‌شود و دست‌کم می‌شود تا حدی زیادی به رتبه‌بندی SimilarWeb اعتماد کرد.

البته این سایت آمار ۵۰ سایت پربازدید را اعلام کرده بود که چنان که افتد و دانی نام ۴ از مجموعه این سایت‌ها را نمی‌شود و نمی‌توان در سایت عمومی نام برد و راستش برای خیلی‌ها نام آنها در پس ذهنشان قابل حدس است.

سه وب سایت برتر (بازدید ماهانه):

گوگل: ۹۲.۵ میلیارد

یوتیوب: ۳۴.۶ میلیارد

فیس بوک: ۲۵.۵ میلیارد

در مجموع، سه وب‌سایت برتر با ۱۵۲ میلیارد بازدید ماهانه، از مجموع ۴۷ وب‌سایت بعدی پیشی می‌گیرند.

26 02 1402 05 06 47 ب ظ 1

 

26 02 1402 05 06 47 ب ظ 1


نکته جالب این است که در بین این ۲۰ سایت برتر هیچ سایت خبری خالصی راه ندارد و این تاییدکننده این است که مردم در درجه نخست به دنبال خدمات یا سرگرمی هستند و از شبکه‌های اجتماعی خوششان می‌آید. تازه در رده ۳۴ یک سایت خبری آن هم از چین می‌بینیم که کیفیت خبری و تحلیلی آن مسلما به پای سایت‌های تخصصی خبری نمی‌رسد.

نکته بعدی این است که از هر دیدگاه اخلاقی و ایدیولوژیک که باشید باید بدانید که مجموع بازدید آن سایت‌های «مگو» حدود ۹.۸ میلیارد بازدید در ماه است که روی هم از ویکی پدیا و حتی اینستاگرام هم بیشتر است. البته باید توجه داشت که مسلما اگر آمار ساعات استفاده در ماه را در نظر بگیریم، رتبه‌بندی‌ها کلا دگرگون می‌شود.

موضوع دیگر این است که متاسفانه ما ضایعه‌ای به نام عدم دسترسی به یوتیوب سر و کار داریم. بسیاری از محتواسازان با توجه به وقت‌گیری و هزینه زیاد سخت‌افزاری و آمادگی‌های پیچیده نرم‌افزاری هنوز مردد هستند که در ایران چگونه در یوتیوب حضور یابند. از سوی دیگر یوتیوب یک دانشگاه تمام عیار است و مشخص نیست که چطور می‌شود از این اقیانوس اطلاعات صرف‌نظر کرد.

ترافیک گوگل و یوتیوب (زیرمجموعه آن) واقعا بسیار زیاد است. اما به نظر می‌رسد حتی در پنج سال آینده هوش مصنوعی و نیز یک شبکه اجتماعی نوظهور ترکیب سایت‌های برتر را تغییر بدهد.

نوشتم «برتر»، اما شاید این اصطلاح درستی نباشد و سهوی در جمله قبلی این را نوشته باشم. کوچک زیباست! بنویسید حتی اگر فقط بازدیدتان در ماه زیر هزار نفر باشد!

26 02 1402 09 22 05 ق ظ

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.