۴۵۰ کشته و ۲۰۰ زخمی در آتش سوزی مرگبار مراسم عروسی در عراق + ویدیو

طبق گزارش رسانه‌های دولتی عراق در بامداد روز چهارشنبه، آتش سوزی مراسم عروسی در منطقه حمدانیه استان نینوا، دستکم ۴۵۰ کشته و ۲۰۰ نفر زخمی به جای گذاشته است. رسانه‌های محلی می گویند که عروس و داماد در میان قربانیان هستند.

این آتش سوزی مرگبار، در نتیجه آتش بازی در طول جشن ایجاد شده است. نمای بیرونی تالار عروسی، با روکش شدیداً قابل اشتعال تزئین شده بوده که استفاده از آن غیرقانونی است.

image 361

بنابر گفته نجیم الجبوری، استاندار نینوا، تعدادی از مجروحان به بیمارستان‌های منطقه منتقل شده‌اند. وی تصریح کرده که هنوز آمار نهایی تلفات ناشی از آتش سوزی در دسترس نبوده و احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

بر اساس بیانیه‌های رسمی، آمبولانس‌ها و کادر پزشکی توسط مقامات فدرال و مقامات منطقه نیمه خودمختار کردستان عراق به محل حادثه اعزام شده‌اند.

image 362

سیف البدر، سخنگوی وزارت بهداشت، آمار قربانیان را از طریق یک خبرگزاری دولتی عراق اعلام کرده و گفته است: «تمام تلاشمان را برای امداد‌رسانی به آسیب دیدگان این حادثه ناگوار خواهیم کرد.»

هنوز مشخص نیست که چرا مقامات عراقی اجازه استفاده از روکش اشتعال‌پذیر روی سالن را داده‌اند.

image 364

بنابر نظر کارشناسان، روکش‌هایی که در تالار عروسی و جا‌های دیگر آتش گرفته‌اند، با رعایت استاندارد‌های ایمنی طراحی نشده‌اند و می‌توانند احتمال آتش سوزی را افزایش دهند.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.