۱۷ مورد از وسایل بهداشتی ضروری که باید در مدرسه همراهتان باشد

رعایت بهداشت فردی و مراقبت از سلامتی مساله‌ای است که در زمان حضور در مدرسه و دانشگاه هم نباید فراموش شود. به همین دلیل باید وسایل بهداشتی ضروری مثل دستمال کاغذی، کرم یا نوار بهداشتی را حتما با خودتان به همراه داشته باشید. حالا که فصل خرید مدرسه رسیده و همه‌ی محصلین در حال آماده شدن برای ورود به مدرسه هستند بد نیست که با وسایل بهداشتی ضروری که باید با خود به همراه داشته باشند هم آشنا شوند.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب از دیجی‌کالا مگ لیستی از این وسایل بهداشتی آماده کنیم تا راحت‌تر بتوانید لیست خرید مدرسه و دانشگاه خود را آماده کنید.

۱. کرم ضدآفتاب

اشعه‌ی فرابنفش خورشید حتی در روزهای نیمه‌ ابری هم به پوست ما می‌رسد، پس باید همیشه پوست را با یک لایه کرم ضدآفتاب مناسب بپوشانیم. کرم ضدآفتاب مناسب یعنی کرمی که SPF50 به بالا داشته باشد و از پوست در برابر هر دو نوع اشعه‌ی فرابنفش A و B محافظت کند. نکته‌ی بعدی رنگ کرم است. کرم‌های ضدآفتاب بدون رنگ بهترین نوع این کرم‌ها هستند چون باعث بسته شدن منافذ پوست نمی‌شوند.

فلوئید ضد آفتاب مای مدل Hyaluronic Acid حجم 50 میلی لیتر

۱۸۷,۶۰۰

۱۴۵,۰۰۰

تومان

کرم ضدآفتاب و ضد لک بی رنگ لافارر مدل SPF 50 مناسب پوست های چرب حجم 40 میلی لیتر

۴۵۹,۸۵۰

۲۹۰,۰۰۰

تومان

۲. کرم مرطوب کننده

پوست ما برای مقاومت در برابر گرما و سرما نیاز به رطوبت دارد. یکی از مشکلاتی که در فصل پاییز و زمستان با آن درگیر می‌شویم خشکی پوست است. برای جلوگیری از این عارضه بهتر است بعد از هر بار شست‌وشوی دست و صورت یا هر یک ساعت یک بار از کرم مرطوب‌کننده و آبرسان با کیفیت استفاده کنید تا جلوی خشکی پوست گرفته شود. اگر در نقاطی مثل آرنج یا قوزک پا دچار خشکی شده‌اید استفاده از کرم مرطوب‌کننده و چرب می‌تواند مشکل را برطرف کند.

کرم مرطوب کننده و آبرسان ایباگ مدل شیر گاو وزن 80 گرم

۵۱,۱۴۰

تومان

کرم آبرسان راکوتن مدل Prebiotic مناسب پوست های چرب و مختلط

۱۴۷,۳۰۰

۱۰۹,۰۰۰

تومان

۳. دستمال مرطوب

برای تمیز کردن دست‌ها بعد از خوردن تنقلات، پاک کردن جوهر خودکار از روی دست یا تمیز کردن صورت بعد از نوشیدن آبمیوه نیاز به یک دستمال مرطوب دارند. علاوه بر این دستمال‌های مرطوب غیرآرایشی در زمانی که به آب تازه و صابون یا ژل ضدعفونی کننده‌ دسترسی ندارید می‌توانند دست‌ها را به خوبی تمیز کنند و مانع از اتنقال میکروب محیط به مواد غذایی که می‌خورید بشوند.

دستمال مرطوب پاک کننده آرایش دلفین مدل 001 بسته 60 عددی

۳۵,۷۵۰

۲۶,۸۰۰

تومان

دستمال مرطوب بانیو مدل آنتی باکتریال بسته 96 عددی

۴۸,۵۰۰

تومان

۴. دستمال کاغذی جیبی

همه از اهمیت به همراه داشتن دستمال کاغذی اطلاع دارید. از خشک کردن دست تا پوشاندن دهان و بینی در زمان عطسه کردن کاربرد دارد. پس می‌توان گفت پس می‌توان گفت این مورد در لیست وسایل بهداشتی مورد نیاز برای مدرسه و دانشگاه یکی از واجبات است.

دستمال کاغذی و دستمال توالت تنو مدل 6+2 مجموعه 8 عددی

۲۲۵,۰۰۰

تومان

دستمال کاغذی جیبی 10 برگ گلریز مدل Pick One دوازده بسته 12 عددی

۶۳۰,۰۰۰

تومان

۵. ناخن‌گیر

حتما برای شما هم پیش آمده که گوشه‌ی ناخنتان کمی تیز شود، بشکند یا ناخنی که کمی بلند شده دستتان را اذیت کند. به همراه داشتن یک ناخن‌گیر کوچک می‌تواند در چنین زمانی مشکل‌گشای شما باشد و خیلی سریع قسمت آسیب‌دیده‌ی ناخن را جدا کند. همچنین ناخن‌گیرهایی که یک سوهان ناخن کوچک هم در خود دارند می‌توانند به شما کمک کنند همیشه آلودگی‌های زیر ناخن را از بین ببرید تا از تمیز بودن دست‌هایتان مطمئن باشید. بهتر است برای مدرسه و دانشگاه از یک ناخن‌گیر محافظ دار استفاده کنید تا وقتی در کیفتان است گوشه‌ی تیز آن به دست شما گیر نکند.

ناخن گیر بیول کد 3032

۶۲,۰۰۰

تومان

ناخن گیر مدل BET-QRT603

۲۴,۰۰۰

تومان

۶. چسب زخم

بریدن دست با کاغذ کتاب و دفتر از عمده زخم‌هایی است که همیشه در طول دوران تحصیل با آن درگیر هستید. این زخم‌های کوچک بسیار عمیق هستند و خیلی زیاد هم می‌سوزند، همچنین به راحتی می‌توانند آلودگی‌های محیط را به خود جذب کنند. برای جلوگیری از ورود آلودگی به زخم، باید بلافاصله بعد از شست‌وشو با آب تازه، روی آن یک چسب زخم بزنید تا پوست در محیطی سالم خود را ترمیم کند.

چسب ضد حساسیت تری ام مدل micropore بسته 12 عددی

۹۸۵,۰۰۰

تومان

 چسب زخم پاندا مدل a300 مجموعه 10 عددی

۸۰۰,۰۰۰

تومان

۷. نوار بهداشتی

تمام دخترها بعد از رسیدن به سن بلوغ باید چند نوار بهداشتی در کیف خود داشته باشند؛ مخصوصا اگر در اوایل دوران بلوغ هستند. در این دوران چرخه‌های قاعدگی کمی نامنظم است و گاهی خارج از برنامه شروع می‌شوند. پس برای آسودگی خاطر و اطمینان از تمیز و بهداشتی طی کردن این دوره، حتما یک بسته‌ی کوچک یا چند عدد نوار بهداشتی در کیف مدرسه و دانشگاهتان داشته باشید.

نوار بهداشتی پنبه ریز مدل لطیف سایز L ضخیم مجموعه 50 عددی

۱,۲۳۹,۰۰۰

تومان

پد بهداشتی روزانه کرولی مدل Bodyform بسته 45 عددی

۷۵۵,۰۰۰

تومان

۸. ژل ضدعفونی کننده‌ی دست

خوردن خوراکی در زنگ‌های تفریح یا در ساعت‌های استراحت بین کلاس‌های دانشگاه می‌تواند انرژی لازم برای گذراندن ساعت‌های درسی بعدی را برایتان تامین کند. اما باید از تمیز بودن دست‌ها در زمان مصرف خوراکی مطمئن باشید. ژل ضدعفونی کننده‌ی دست از آن وسایل بهداشتی کاربردی است که به راحتی و در زمان کمی دست‌ها را تمیز و ضدعفونی می‌کند. همچنین لازم است بعد از استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی یا لمس نرده‌های مدرسه و دانشگاه در زمان پایین آمدن از پله حتما دست‌های خود را ضدعفونی کنید تا مطمئن شوید ویروس و میکروب از این محیط‌ها به بدن شما منتقل نمی‌شود.

ژل پاک کننده و ضدعفونی کننده دست گلرنگ مدل 01 وزن 160 گرم

۱۹,۵۰۰

۱۴,۷۸۰

تومان

 ژل ضد عفونی کننده دست مای فارما کد k13 حجم 200 میلی لیتر

۴۸,۶۲۰

تومان

۹. دهان‌شویه

لوازم بهداشتی ضروری برای مدرسه و دانشگاه

اگر ساعت‌های حضور شما در مدرسه یا دانشگاه به شکلی است که وعده‌ی غذایی ناهار را در کنار هم‌کلاسی‌هایتان می‌خورید، بهتر است یک بطری دهان‌شویه به همراه داشته باشید. گاهی زمان کافی برای مسواک زدن بعد از غذا وجود ندارد، اینجاست که استفاده از دهان‌شویه به شما کمک می‌کند فضای دهان را تمیز نگه دارید و خیالتان از بابت سلامت دندان‌هایتان آسوده باشد. البته بعد از رسیدن به خانه حتما باید مسواک بزنید تا تمام آثار مواد غذایی از دهان و دندان‌ها پاک شود.

دهان شویه وی وان مدل General Cool Mint حجم 330 میلی لیتر

۶۵,۲۸۰

۶۴,۰۰۰

تومان

دهان شویه اورال بی سری Complete مدل Lasting Freshness حجم 250 میلی لیتر

۶۱,۰۰۰

تومان

۱۰. مسواک

اگر زمان کافی برای مسواک زدن بعد از مصرف غذا در مدرسه یا دانشگاه را دارید، پس حتما یک مسواک همراه خود داشته باشید. مسواکی را بخرید که سر نرم دارد. همچنین باید یک محافظ برس مسواک هم بخرید تا از تمیز ماندن آن در کیف خیالتان آسوده باشد.

مسواک اورال-بی مدل Pulsar Anti Bacterial با برس نرم

۶۱۹,۵۰۰

تومان

مسواک اورال-بی مدل BACTERIA FIGHTER با برس نرم بسته 6 عددی

۳۳۰,۰۰۰

۲۳۵,۰۰۰

تومان

۱۱. خمیر دندان

خمیردندان‌هایی که ترکیبات محافظ دندان بیشتری دارند برای استفاده در مدرسه و دانشگاه مناسب‌تر است. شما قرار است چند وعده تنقلات و مواد غذایی را در ساعت‌های استراحت بین کلاس‌ها مصرف کنید. پس اگر از بعد از مصرف ناهار یا میان‌وعده‌های شیرین و ساندویچی با یک خمیردندان همه فن حریف مسواک بزنید، از دندان‌های خود محافظت بیشتری می‌کنید.

خمیر دندان جی سی توس موس مدل Strawberry حجم 35 میلی لیتر

۱,۸۱۰,۰۰۰

تومان

خمیر دندان فوراور لیوینگ پروداکتس مدل آلوئه ورا وزن 130 گرم بسته 2 عددی

۷۴۹,۰۰۰

تومان

۱۲. نخ دندان

نخ دندان از آن وسایل بهداشتی است که اگر در کیف مدرسه نداشته باشید مشکلی پیش نمی‌آید، اما اگر همراهتان باشد می‌توانید بعد از مصرف هر خوراکی از آن استفاده کنید تا دندان‌های تمیزتر و سالم‌تری داشته باشید.

نخ دندان اورال-بی مدل ESSENTIAL FLOSS - UK

۶۳,۰۰۰

تومان

نخ دندان بنسر مدل نعنایی

۳۹,۹۹۰

تومان

۱۳. شانه

فرقی ندارد موهای کوتاه دارید یا بلند، دختر هستید یا پسر، بالاخره گاهی موهایتان بهم می‌ریزد یا گره می‌خورد. به همراه داشتن یک شانه‌ی کوچک می‌تواند در این مواقع به شما کمک کند تا بلافاصله موها را مرتب کنید و ظاهرتان دوباره آراسته و منظم شود.

شانه اصلاح ریش

۲۴,۰۰۰

۲۰,۰۰۰

تومان

۱۴. بالم لب

همانطور که گفتیم خشکی پوست در پاییز و زمستان بسیار شایع است. پوست لب‌ها هم با این خشکی روبه‌رو هستند، حتی می‌توان گفت بیشتر از پوست دست و صورت با این موضوع درگیر هستند چون هوای بیشتری روی آن‌ها جریان پیدا می‌کند. استفاده از بالم لب می‌تواند جلوی خشک شدن و پوسته پوسته شدن لب‌ها را بگیرد. فراموش نکنید که استفاده از بالم لب فقط برای دخترها نیست و پسرها هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

بالم لب کلینیک مدل Chubby Stick

۹۸۰,۰۰۰

تومان

بالم مرطوب کننده و ترمیم کننده لب آردن آتوپیا مدل Dry Relief وزن 4.5 گرم

۱۷۱,۴۰۰

۱۰۷,۸۶۰

تومان

۱۵. صابون کاغذی

شستن دست‌ها با آب و صابون ساده‌ترین راه جلوگیری از انتقال بیماری‌های ویروسی، مثل سرماخوردگی، است. پس بهتر است یک بسته صابون کاغذی در کیف خود داشته باشید تا در زمان استراحت بین کلاس‌ها بتوانید دست‌هایتان را به خوبی بشویید و از سلامت خود مطمئن شوید.

صابون کاغذی مدرسه مدل لوله ای

۱۹,۹۰۰

تومان

صابون کاغذی مدل 03 وزن 30 گرم

۲۴,۹۰۰

تومان

۱۶. ویتامین C

فصل سرما، فصل سرماخوردگی و آنفولانزا است. اولین نشانه‌ی آن هم بی‌حالی و احساس خشکی یا درد در گلو است. به همین دلیل به همراه داشتن ویتامین C فکر خوبی است. چون می‌توانید بلافاصله بعد از اینکه احساس بی‌حالی یا گلودرد داشتید یکی از این ویتامین‌ها را مصرف کنید تا سیستم ایمنی بدنتان برای مقابله تقویت شود. همچنین اگر صبح‌ها در مدرسه و دانشگاه بی‌حال و کمی خواب‌آلود هستید نوشیدن یک لیوان آب حاوی قرص جوشان ویتامین C می‌تواند شما را حسابی سرحال کند.

قرص زینک پلاس یوروویتال 15 میلی گرم بسته 60 عددی

۲۱۲,۶۰۰

۸۸,۷۰۰

تومان

قرص کلاژن پلاس ال لیزین و ویتامین ث یوروویتال بسته 60 عددی

۱۷۸,۴۳۶

۱۱۱,۰۰۰

تومان

۱۷. استیک ضد تعریق

آخرین گزینه در لیست لوازم بهداشتی ضروری برای مدرسه و دانشگاه، استیک ضدعرق است. بدن به طور طبیعی عرق می‌کند و این نشانه‌ی سلامتی است. اما وقتی چندین ساعت یک لباس را به تن داشته باشید و همراه با چند نفر دیگر در فضای بسته بنشینید احتمال اینکه بوی عرق شما در فضا بپیچد کم نیست.

برای جلوگیری از این موضوع علاوه بر استحمام مناسب، باید صبح قبل از بیرون آمدن از خانه یک لایه استیک ضدعرق به زیر بغل خود بزنید. همچنین یک استیک با عطر دلخواه با خود به همراه داشته باشید و در ساعت‌های استراحت بین کلاس‌ها از آن استفاده کنید تا از خوشبو بودن بدنتان مطمئن باشید.

استیک ضد تعریق زنانه آمبرلا مدل Energy + Fresh حجم 75 میلی لیتر

۷۸,۹۹۲

۶۸,۵۰۰

تومان

استیک ضد تعریق زنانه آمبرلا مدل Smooth حجم 75 میلی لیتر

۷۸,۹۹۲

۶۶,۹۰۰

تومان

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.