۱۴ بازی نقش آفرینی جذاب که بهترین خط داستانی را دارند

راستش را بخواهید، هیچ چیزی به اندازه تجربه یک بازی نقش آفرینی دوست داشتنی نیست! این سبک از بازی‌ها به گیمرها اجازه می‌دهند تا خودشان باشند و چیزهایی را تجربه کنند که در حالت عادی امکان‌پذیر نیستند. از تبدیل شدن به شوالیه‌ای شجاع در بحبوحه جنگ‌های صلیبی بگیرید، تا فرماندهی ارتشی بزرگ در دنیایی پساآخرالزمانی! اما سوال اصلی اینجاست که فرمول جذابیت این بازی‌ها چیست؟ چه چیزی سبب شده تا بازی‌های نقش آفرینی یک سر و گردن بهتر از سایر بازی‌ها باشند و تجربه‌شان امری فراموش‌نشدنی باشد؟

<!–

–>

برای پیدا کردن پاسخ چنین سوالی؛ باید به سراغ داستان این بازی‌ها برویم. همانطور که می‌دانید بخش داستانی؛ شاید مهم‌ترین بخش در هر بازی ویدئویی باشد و این موضوع حتی در عناوینی که در سبک بازی‌های نقش آفرینی روایت می‌شود؛ از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است! پس اگر طرفدار بازی‌های نقش آفرینی هستید، در این مطلب از ویجیاتو همراه ما باشید تا نگاهی به ۱۴ مورد از برترین بازی‌های نقش آفرینی ویدئویی داشته باشیم که جذاب‌ترین خط داستانی را دارند.

فهرست محتوا
نمایش

Planescape: Torment


بازی نقش آفرینی Planescape: Torment برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۹ منتشر شد، اما کیفیت این بازی بقدری بود که حتی تا به امروز نیز می‌توان از این بازی به عنوان یکی از بهترین‌ها یاد کرد. عنوانی که نه‌تنها گیم‌پلی جذابی داشت، بلکه از نظر داستانی نیز یک سر و گردن بالاتر از بازی‌های آن زمان بود. Planescape: Torment توسط استودیوی Black Isle Studios ساخته شد و به سبب محبوبیتی که داشت، برای کنسول‌های نسل جدید نیز پورت شد.


مطلب پیشنهادی:کوییز ۸ ویجیاتو؛ چقدر در مورد Last of US می‌دانید؟چقدر طرفدار Last of Us هستید؟
کوییز ۸ ویجیاتو؛ چقدر در مورد Last of US می‌دانید؟کوییز ۸ ویجیاتو؛ چقدر در مورد Last of US می‌دانید؟

خط داستانی این بازی شما را واقعا مجذوب خودش می‌کند. بطوری که دوست دارید و بارها و بارها این بازی را تجربه کنید و فرصتی به آن دهید. همچنین حضور کاراکترهای مختلف در داستان این بازی و ساید کوئست‌های جذاب نیز؛ سبب شده‌اند تا Planescape: Torment مورد خوبی برای شروع این لیست باشد.

Horizon Zero Dawn


زمانی که بازی Horizon Zero Dawn منتشر شد، داستانی را به تصویر کشیده بود که هرگیمری را علاقه‌مند به این بازی می‌کرد. داستانی که توام با شخصیت اصلی این بازی یعنی Aloy روایت می‌شد و حس کنجکاوی را در مخاطب بیدار می‌کرد. حسی که سبب شده بود تا گیمرها بخواهند تا آخرین لحظه، همراه ماجراجویی‌های Aloy باشند. این موضوع نه‌تنها برای گیمرها، بلکه درباره منتقدان نیز صدق می‌کرد و Horizon Zero Dawn موفق شد تا به امتیاز متای ۸۹ دست پیدا کند.

همچنین اگر از تجربه این بازی لذت برده‌اید، شاید بد نباشد که نیم‌نگاهی به دنبال Horizon Zero Dawn؛ یعنی بازی Horizon Forbidden West نیز داشته باشید. این بازی دنباله شایسته‌ای برای عنوان نسخه اول است و قطعا می‌تواند جزئیات به مراتب بیشتری را برایتان به تصویر بکشد.

Persona 3


فرنچایز Persona جزو آن دسته از فرنچایزهایی است که معمولا نمی‌توان عنوان بدی را در میان این سری پیدا کرد. اکثر بازی‌های این فرنچایز؛ داستان عمیق و درگیرکننده‌ای را به تصویر کشیده‌اند؛ اما با این‌حال در نسخه سوم Persona این موضوع به اوج خودش رسید. Persona 3 در سال ۲۰۰۶ توسط استودیوی Altus منتشر شد و یک بازی انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۲ بود. این بازی از سوی منتقدان نیز ستایش شد و به متای ۸۹ رسید.


مطلب پیشنهادی:آموزش تنظیم DNS برای کنسول‌های ایکس باکس
آموزش تنظیم DNS برای کنسول‌های ایکس باکسآموزش تنظیم DNS برای کنسول‌های ایکس باکس

همچنین یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های بازی‌های این سری؛ حضور کاراکترهای مختلف در داستان آن‌هاست. خوشبختانه این موضوع در بازی Persona 3 نیز به خوبی رعایت شده و همه‌چیز دست به دست هم داده تا نسخه سوم از این فرنچایز شاهکار؛ یکی از بهترین بازی‌های نقش آفرینی از نظر داستان باشد که شما می‌توانید همین حالا به سراغش بروید.

Elden Ring


Elden Ring بهترین بازی سال ۲۰۲۲ بود و طبیعی است که بخواهد جایی که در چنین لیستی داشته باشد! الدن رینگ شاید انقلابی‌ترین بازی چندسال اخیر باشد و استودیوی فرام‌سافتور نیز به زیبایی هرچه تمام‌تر؛ یک شاهکار را ساخت! عنوانی که نه‌تنها به عناوین پیشین استودیوی فرام‌سافتور پایبند بود، بلکه نوآوری‌ها و خلاقیت‌های زیادی را نیز در دل خودش جای داده بود و به همین دلیل؛ یک گزینه خوب برای گیمرها بود. دنیای الدن رینگ جایی بود که شما قهرمان آن بودید و الدن رینگ از شما می‌خواست تا خودتان راز داستان این بازی را کشف کنید.


مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Starfieldجایی میان ستاره‌ها
بررسی بازی Starfieldبررسی بازی Starfield

داستان عمیق و رازآلود این بازی نقش آفرینی سبب شد تا گیمرهای بیشتری بخواهند الدن رینگ را تجربه کنند. همچنین از طرفی الدن رینگ جزو آن دسته از بازی‌هایی است که نمی‌توان آن را در کالبد کلمات توصیف کرد و این شما هستید که باید خودتان الدن رینگ را تجربه کنید تا بتوانید این بازی را درک کنید.

Kingdom Hearts


راستش را بخواهید، سری Kingdom Hearts جزو آن دسته از فرنچایزهایی است که متاسفانه آن‌طوری که باید دیده نشده‌اند. اما اگر به این بازی‌ها فرصتی دهید، بقدری شگفت‌انگیز خواهند بود که می‌توانند هرگیمری را سرگرم کنند. چیزی‌که داستان این سری را خاص کرده، اهمیت بالای شخصیت‌پردازی در این فرنچایز است. بطوری که هر با ورود هر شخصیت به داستانی Kingdom Hearts؛ فصل جدیدی از اتفاقات و رویدادهای مختلف به داستان این بازی باز می‌شوند که به سایر رویدادها متصل‌اند!

همچنین تاکنون نسخه‌های مختلفی از این فرنچایز منتشر شده که هرکدامشان تجربه‌هایی جذاب‌اند. توجه خوب به شخصیت‌ها و داستان جذاب این سری؛ جزو اصلی‌ترین مولفه‌هایی‌اند که سبب حضور Kingdom Hearts در چنین لیستی شده‌اند.

Star Wars: Knights of the Old Republic


امروزه مرز میان یک بازی ویدئویی و دنیای آثار سینمایی به نازکی یک تا مو تبدیل شده! بطوری که می‌توان بازی‌های بسیار خوبی را پیدا کرد که براساس فیلم‌ها ساخته شده‌اند و بازی Star Wars: Knights of the Old Republic نیز مصداقی عالی از این موضوع است. عنوانی که قطعا یک بازی فراموش‌نشدنی برای علاقه‌مندان دنیای استار وارز است و اگرچه سال‌ها از انتشارش گذشته، اما همچنان داستان جذابی را به تصویر می‌کشد که می‌توان روی آن حساب باز کرد.


مطلب پیشنهادی:۱۵ نکته که باید پیش از شروع Red Dead Redemption بدانیدبازگشت جان مارستون
۱۵ نکته که باید پیش از شروع Red Dead Redemption بدانید۱۵ نکته که باید پیش از شروع Red Dead Redemption بدانید

بازی Star Wars: Knights of the Old Republic داستان مردی را روایت می‌کند که دچار فراموشی شده و هیچ چیزی از گذشته خود به یاد ندارد. شما باید به دنبال Darth Malak – یکی از کاراکترهای منفی دنیای استار وارز – باشید و در همین حین به مرور حافظه‌تان را به دست می‌آورید و اتفاقات عجیبی را تجربه خواهید کرد.

Assassin’s Creed Origins


Assassin’s Creed Origins اولین بازی از این فرنچایز جذاب بود که پای المان‌های نقش آفرینی را به دنیای سری اساسینز کرید باز کرد. این تغییر بزرگ، زمینه‌ساز اتفاقات مهمی در دنیای این سری شد. بطوری‌که از بازی Assassin’s Creed Origins می‌توان به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین بازی‌های اساسینز کرید یاد کرد که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و اگرچه خودش را یک بازی نقش آفرینی معرفی می‌کرد، اما همچنان به المان‌های اصلی این سری پایبند بود و داستان جذابی را نیز به پرده نمایش کشانده بود.

بازی دوست داشتنی Assassin’s Creed Origins ما را به مصر باستان می‌برد و شگفتی‌های این سرزمین کشف‌نشده را به تصویر می‌کشید. این بازی داستان جنگجویی مصری به نام Bayek را روایت می‌کرد که در غم کشته شدن پسرش به سر می‌برد. حال شما باید به Bayek کمک کنید تا قاتلین پسرش را پیدا کرد و انتقال او را از این افراد بگیرد. اما آیا بقدری شجاع هستید تا بخواهید در این ماجراجویی همراه Bayek باشید؟

NieR: Automata


بدون شک بازی NieR: Automata جزو آن دسته از بازی‌های شاهکاری است که در ایران چندان شناخته شده نیست! عنوانی که در سال ۲۰۱۷ برای کنسول پلی‌استیشن ۴ و پی‌سی منتشر شد و در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲؛ به ترتیب راهی کنسول ایکس باکس وان و نینتندو سوئیچ شد. عملکرد این بازی بقدری خوب بود که منتقدان نیز عاشق NieR: Automata شده بودند و این بازی با امتیاز متای ۹۰؛ به مسیرش پایان داد. NieR: Automata در دنیایی پساآخرالزمانی جریان داشت. جایی‌که این بازی داستان نبرد انسان‌ها و اندرویدها را به تصویر می‌کشید و شما باید تصمیمات بزرگی می‌گرفتید!


مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید بهترین هدست گیمینگتجربه‌ی صوتی از بازی را بهبود ببخشید
راهنمای خرید بهترین هدست گیمینگراهنمای خرید بهترین هدست گیمینگ

اما با این‌حال داستان NieR: Automata آن‌طوری که باید ساده و شفاف نیست. شما برای درک و فهم عمیق‌تر داستان این بازی؛ باید چندین و چندبار NieR: Automata را تجربه کنید تا بتوانید این بازی را بهتر درک کنید و از داستان آن نهایت لذت را ببرید.

Shin Megami Tensei IV 


حاضرم شرط ببندم که بسیاری از شما تاکنون چیزی درباره بازی Shin Megami Tensei IV نشنیده‌اید. البته این موضوع جای تعجبی هم ندارد! زیرا بازی Shin Megami Tensei IV یک بازی نقش آفرینی با المان‌های JRPG است که چندان در ایران محبوب نیست. اما همین ناشناخته بودن Shin Megami Tensei IV دلیلی شده تا شما بتوانید تجربه‌ای متفاوت از کالبد یک بازی ویدئویی داشته باشید. بازی Shin Megami Tensei IV در سال ۲۰۱۳ توسط استودیوی Altus ساخته شد و صرفا یک بازی انحصاری برای کنسول نیننتندو ۳DS است.

این بازی جنگ میان فرشتگان و شیاطین را به تصویر می‌کشد. Shin Megami Tensei IV از شما یک قهرمان می‌سازد. اما این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که در کدام جبهه هستید. آیا دوست دارید که یک هیولای خون‌خوار باشید؛ یا می‌خواهید در کنار سایر افراد برای نجات دیگر انسان‌ها مبارزه کنید؟

Mass Effect 2


باید اعتراف کرد که سه‌گانه مس افکت قطعا یکی از افسانه‌ای‌ترین سه‌گانه‌ای تاریخ ویدئوگیم است. اما بسیاری از گیمرها باور دارند که این سری در نسخه دوم به اوج خودش رسید و داستانی را روایت کرد که کمتر می‌شد مشابه آن‌ را در میان سایر بازی‌ها پیدا کرد. داستان بازی Mass Effect 2 مملو بود از کاراکترهای دوست داشتنی که هرکدامشان شخصیت‌پردازی به شدت عمیقی داشتند و می‌شد روی آن‌ها حساب باز کرد!


مطلب پیشنهادی:بازی های رایگان استیم، اپیک گیمز، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس + بهترین تخفیف‌ها [هفته آخر اردیبهشت ۱۴۰۲]همین حالا با قیمت کمتر یا کاملا رایگان بازی کنید
بازی های رایگان استیم، اپیک گیمز، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس + بهترین تخفیف‌ها [هفته آخر اردیبهشت ۱۴۰۲]بازی های رایگان استیم، اپیک گیمز، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس + بهترین تخفیف‌ها [هفته آخر اردیبهشت ۱۴۰۲]

Mass Effect 2 به معنای واقعی کلمه یک بازی نقش آفرینی بود. تصمیمات شما بر آینده افراد نزدیک به شما تاثیر گذار بودند و کوچک‌ترین انتخابی در بازی Mass Effect 2 می‌توانست بر پایان‌بندی بازی تاثیرگذار باشد. بنابرایم اگر به دنبال تجربه یک بازی نقش آفرینی با داستانی جذاب هستید، Mass Effect 2 را نایدیده نگیرید.

Fallout: New Vegas


فرنچایز فال‌اوت دقیقا یکی از آن دسته از فرنچایزهای دوست داشتنی است که می‌توان انتظارات بالایی از بخش داستانی آن داشت. اما Fallout: New Vegas قطعا افسانه‌ای فراموش‌نشدنی است که نه‌تنها گیمرها دوست داشتند؛ بلکه از سوی منتقدان نیز ستایش شد. Fallout: New Vegas به معنای واقعی کلمه یک بازی نقش آفرینی بود و تمام تصمیمات و انتخاب‌های شما در این بازی تاثیرگذار بودند و می‌توانستند نحوه روایت این بازی را کاملا تغییر دهند.

تصمیمات شما حتی می‌توانستند پایان‌بندی بازی را نیز کاملا دست‌خوش تغییرات زیادی کنند. چند پایان مختلف برای بازی وجود داشت که گیمرها با توجه به نحوه پیش‌برد Fallout: New Vegas؛ می‌توانستند یکی از آن‌ها را مشاهده کنند. همچنین گرافیک خوب و گیم‌پلی دوست داشتنی Fallout: New Vegas نیز؛ تاثیرات بسزایی در جذابیت این بازی داشتند.

Final Fantasy Tactics


Final Fantasy Tactics قطعا بهترین نماینده از سری فاینال فانتزی است که می‌توانست در این لیست حضور داشته باشد. عنوانی که در سال ۱۹۹۷ برای اولین‌بار منتشر شد و انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۱ بود. اما بعدها موفقیت این بازی سبب شد تا استودیوی اسکوئر انیکس؛ Final Fantasy Tactics را برای کنسول پلی‌استیشن ۳؛ کنسول پلی‌استیشن ویتا و نهایتا موبایل پورت کند. عملکرد این بازی حتی برای منتقدان نیز قابل ستایش بود. بطوری که Final Fantasy Tactics به امتیاز متای ۸۳ دست پیدا کرد.


مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ میان رده | دی ۱۴۰۲آموزش خرید و اسمبل سیستم مناسب گیم با بودجه متوسط
راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ میان رده | دی ۱۴۰۲راهنمای خرید کامپیوتر گیمینگ میان رده | دی ۱۴۰۲

چیزی‌که سبب جذابیت هرچه بیشتر این بازی شده بود؛ داستان عمیق و احساسی این بازی بود. بطوری که دست‌پخت جدید اسکوئر انیکس از شما یک قهرمان می‌ساخت و سرنوشت بسیاری از مردم را در دست شما قرار می‌داد. این شما بودید که تبدیل به قهرمان اصلی Final Fantasy Tactics می‌شدید و تصمیماتتان در این بازی تاثیرگذار بودند.

Undertale


شاید اکنون دیگر کسی چیز چندانی از بازی Undertale به یاد نداشته باشد، اما زمانی این بازی عنوانی فراموش‌نشدنی بود. وقتی Undertale در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، صنعت بازی‌های ویدئویی را دگرگون کرد. اما باور کنید که این بازی حتی تا به امروز نیز یک تجربه دوست داشتنی برای علاقه‌مندان بازی‌های نقش آفرینی است.

Undertale شگفتی سال ۲۰۱۵ بود و باید در لیست قرار می‌گرفت. این بازی موفق شد تا به امتیاز متای ۹۳ برسد! عددی که قطعا برای بسیاری بازی‌های بزرگ نیز صرفا یک رویاست و استودیوی مستقل Toby Fox با این بازی کاری را کرد، که بسیاری از بازی‌های بزرگ رویایش را در سر دارند.

The Witcher 3: Wild Hunt


اجازه دهید که در نهایت کارمان را با یکی از بهترین بازی‌های نقش آفرینی تاریخ پایان دهیم. روی صحبت ما با بازی دوست داشتنی The Witcher 3: Wild Hunt است که توسط استودیوی سی‌دی پراجکت ساخته شد. یک بازی دوست داشتنی که قطعا بسیاری از شما انتظار دیدن آن را در چنین لیستی داشتید. The Witcher 3: Wild Hunt در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و حتی تا به امروز نیز؛ یک بازی جاه‌طلبانه است که گرافیک آن هرکسی را شگفت‌زده می‌کند.


مطلب پیشنهادی:چه اتفاقاتی در کمیک پیش درآمد بازی Spider-Man 2 رخ می‌دهد؟چه بر سر دو مردعنکبوتی خواهد آمد؟
چه اتفاقاتی در کمیک پیش درآمد بازی Spider-Man 2 رخ می‌دهد؟چه اتفاقاتی در کمیک پیش درآمد بازی Spider-Man 2 رخ می‌دهد؟

بازی The Witcher 3: Wild Hunt از بسیاری از جهات، یک بازی دوست داشتنی است. گرافیک این بازی واقعا زیباست و از همه مهم‌تر؛ این دنیای The Witcher 3: Wild Hunt است که از این بازی یک عنوان انقلابی را ساخته که هرکسی باید تجربه‌اش کند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.