۱۳ بازی ویدئویی جذاب که از دنیای کارتون‌های دیزنی ساخته شدند

دنیای بازی‌های ویدئویی مملو است از عناوین دوست داشتنی که شاید به بتوان به آن‌ها لقب خلاقانه‌ترین بازی‌های ویدئویی تاریخ را داد. عناوینی محبوب که در سبک‌های متنوعی روایت می‌شوند و تنها چیزی که می‌خواهند، سرگرم‌ کردن گیمرهاست! این بازی‌ها سال‌هاست که در میان ما حضور دارند و تاکنون نیز نمایشی خارق‌العاده داشتند. اما شاید یکی از بهترین اتفاقات ممکن که در دنیای بازی‌های ویدئویی رخ داد، ترکیب این بازی‌ها با دنیای سینما و انیمیشن‌ها بود. موضوعی که به شما اجازه می‌داد تا سفری دوست داشتنی به دنیای انیمیشن‌های موردعلاقه‌تان داشته باشید و یک‌بار دیگر؛ آن‌ها را در کالبد یک بازی ویدئویی تجربه کنید.

<!–

–>

خوشبختانه امروزه بازی‌های ویدئویی بسیاری را می‌توان پیدا کرد که براساس کارتون‌های مختلفی ساخته شده‌اند. بنابراین از همین‌رو ما نیز در این مقاله از ویجیاتو قرار است که سفری هیجان‌انگیز به دنیای این سبک از بازی‌ها داشته باشیم و ۱۳ مورد از برترین بازی‌های شاهکاری که با الهام و براساس دنیای کارتون‌های دیزنی ساخته شده‌اند را به شما معرفی کنیم. پس اگر طرفدار انیمیشن‌های دیزنی هستید، در این مطلب همراه ما باشید.

فهرست محتوا
نمایش

Disney SpeedStorm


اگر دنیای بازی‌های موبایلی را دنبال کرده باشید، احتمالا استودیوی گیم‌لافت را می‌شناسید. یکی از بهترین بازی‌سازهای موبایلی که کارنامه درخشانی در ساخت و توسعه بازی‌های موبایل دارد و Disney SpeedStorm اولین تجربه آن‌ها در ساخت بازی‌های کنسولی است. Disney SpeedStorm روی کاغذ یک فلسفه دوست داشتنی داشت. مجموعه‌ای از کاراکترهای محبوب دیزنی که در این قلمرو رویایی جمع شده‌اند و کاری جز مسابقه با ماشین‌های چند صد اسب بخاری ندارند. Disney SpeedStorm تا حد بسیار زیادی شبیه بازی Mario Kart بود؛ اما برخلاف آن، خودش را یک بازی رایگان معرفی می‌کرد.


مطلب پیشنهادی:چرا مادر کاراکترهای دیزنی هیچگاه زنده نیستند؟در فراق مادر
چرا مادر کاراکترهای دیزنی هیچگاه زنده نیستند؟چرا مادر کاراکترهای دیزنی هیچگاه زنده نیستند؟

بازی Disney SpeedStorm مشکلات زیادی به دنبال داشت. هرچند که گیم‌پلی این بازی عالی بود و شما لوکیشن‌های مختلفی از دنیای دیزنی مانند کارخانه‌ هیولاها را در Disney SpeedStorm داشتید، اما از آن‌جایی که گیم‌لافت یک بازی‌ساز موبایلی است و این بازی نیز اولین‌تجربه آن‌هاست، آن‌ها نتوانسته بودند تا آن‌طوری که باید گیمرها را راضی نگه دارند.

Lego The Incredibles


استودیوی TT Games برای طرفداران دنیای لگو نامی آشناست. این استودیو سابقه درخشانی در ساخت و توسعه بازی‌های لگو دارد و از همان بازی لگو استار وارز سال ۲۰۰۵ تا به کنون؛ بازی‌های شاهکار بسیاری را ساخته. منتهی درست در سال ۲۰۱۸ بود که آن‌ها با همکاری دیزنی بازی Lego The Incredibles را ساختند. یک بازی جذاب و دوست داشتنی که در سبک بازی‌های مبارزه‌ای – اکشن روایت می‌شد و برای پی‌سی؛ نینتندو سوئیچ و کنسول‌های نسل هشتمی منتشر شد.

همچنین بازی Lego The Incredibles درست همان‌چیزی بود که گیمرها می‌خواستند. یک بازی لگویی از دنیای انیمیشن شگفت‌انگیزان که داستان هر ۲ انیمیشن را بازگو می‌کرد و به شما اجازه می‌داد تا در کنار خانواده شگفت‌انگیزان مبارزه کنید. اما شاید مهم‌ترین دلیلی که از Lego The Incredibles یک بازی شاهکار را ساخته بود، صداگذاری فوق‌العاده آن بود که با نظارت دیزنی صورت گرفته بود.

Castle of Illusion Starring Mickey Mouse


Castle of Illusion Starring Mickey Mouse برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۰ توسط سگا برای کنسول سگا جنسیس منتشر شد. Castle of Illusion Starring Mickey Mouse یک بازی دوست داشتنی و جذاب از دنیای Micky Mouse بود و به دلیل آن‌که کمپانی بزرگی چون سگا پیش آن قرار داشت، موفق شد تا با نقدهای بسیار خوبی مواجه شود. این بازی یک عنوان دوست داشتنی پلتفرمر بود که موفقیت نسبتا زیادی برای دیزنی و سگا به دنبال داشت و در آن زمان؛ گرافیک واقعا خوبی را نیز به تصویر می‌کشید.


مطلب پیشنهادی:نگاهی به تاریخچه نوآوری دیزنی در تکنولوژی‌ انیمیشن‌سازیمروری بر فناوری‌های نوآورانه دیزنی از قدیم تاکنون
نگاهی به تاریخچه نوآوری دیزنی در تکنولوژی‌ انیمیشن‌سازینگاهی به تاریخچه نوآوری دیزنی در تکنولوژی‌ انیمیشن‌سازی

Castle of Illusion Starring Mickey Mouse برای همیشه به عنوان یک پروژه موفقیت‌آمیز در تاریخ بازی‌های دیزنی ثبت شد و اگرچه یک بازی کلاسیک بود، اما محبوبیت آن سبب شد تا دیزنی مجددا در سال ۲۰۱۳ به سراغ این بازی برود و نسخه ریمستر آن را نیز دقیقا با همان‌ نام قبلی سایر پلتفرم‌ها چون موبایل و پی‌سی نیز منتشر کند.

Disney Infinity


راستش را بخواهید، با محبوبیت بازی‌های ویدئویی در اوایل سال ۲۰۱۰؛ کمپانی دیزنی نیز در تلاش بود تا نسل جدیدی از بازی‌های ویدئویی خودش را شروع کندو موضوعی که چندان موفقیت‌آمیز نبود و از همان ابتدا محکوم به شکست بود. اما به سبب خلاقیتی که دیزنی داشت، باید در چنین لیستی از آن اشاره کنیم. روی صحبت ما با بازی ویدئویی Disney Infinity است. یک بازی ویدئویی که شما برای تجربه آن باید یکسری از اسباب‌ بازی‌های مخصوص دیزنی را تهیه می‌کردید و سپس با اسکن کردن آن‌ها می‌توانستید این عروسک‌ها را به دنیای ویدئویی خودتان ببرید و جهان رویایی خودتان را بسازید.

شما عملا می‌توانستید هرکاراکتری که دوست داشتید را وارد دنیاهای مختلف دیزنی کنید. برای مثال می‌توانستید با اسکن کردن کاپیتان جک اسپارو از دنیای دزدان دریایی کارائیب، آن را وارد رادیاتور اسپرینگز از دنیای انیمیشن ماشین‌ها کنید و هیچ محدودیتی برای این کار وجود نداشت!

DuckTales


DuckTales عنوانی فراموش‌شده در تاریخ است. به هرحال هرچه که نباشد، این بازی در سال ۱۹۸۹ منتشر شده و سال‌هاست که دیگر کسی آن را به یاد ندارد. اما اگر بدانید که این بازی چه تاثیری در صنعت بازی‌های ویدئویی داشته، هرگز آن را نادیده نمی‌گیرید. این بازی حاصل همکاری کپ‌کام و دیزنی بود. یک بازی پلتفرمر که با الهام از سریالی به همین نام ساخته شده بود برای کنسول Nintendo Game Boy منتشر شد. داستان این بازی نیز درباره اردک دوست داشتنی‌مان یعنی اسکروچ روایت می‌شد که ظاهرا خانواده The Beagle Boys تمام دارایی آن را دزدیده‌اند و شما باید به اسکروچ کمک کنید تا آن‌ها را پیدا کند.


مطلب پیشنهادی:داستان اصلی پری دریایی چه بود؟یک پری از زیر آب‌ها که به دنیای بیرون از دریاها دل می‌بندد
داستان اصلی پری دریایی چه بود؟داستان اصلی پری دریایی چه بود؟

منتهی چرا این بازی تاثیر بسزایی در صنعت بازی‌های ویدئویی داشت؟ پاسخ در المان‌های حرکتی و کنترلرهای این بازی مخفی شده. درواقع کنترلرهای این بازی بقدری خوب بودند که استودیوی کپ‌کام از آن‌ها در ساخت بازی‌های بعدی خودش نیز استفاده کرد و اگر DuckTales ساخته نمی‌شد، قطعا بسیاری از بازی‌های پلتفرمر امروزی وجود نداشتند.

Toy Story 2: Buzz Lightyear to the Rescue


شاید اگر قرار باشد که نسلی را به عنوان نسلی طلایی در دنیای بازی‌های ویدئویی معرفی کنیم؛ آن نسل بدون شک به کنسول‌های نسل ششمی می‌رسد. کنسول پلی‌استیشن ۲ و حتی ایکس‌باکس اورجینال؛ گنجینه‌هایی را در دل خودشان محفوظ نگه داشته‌اند که ابدا نباید آن‌ها را نادیده گرفت. در این بین Toy Story 2: Buzz Lightyear to the Rescue نیز یکی از همین بازی‌هاست که به نوعی اولین قدم دنیای دیزنی برای ورود به دنیای بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود.

همچنین باید اعتراف کرد که بازی Toy Story 2: Buzz Lightyear to the Rescue واقعا یک بازی شاهکار است. این بازی به نوعی با الهام از انیمیشن داستان اسباب بازی ۲ ساخته شده و شما باید کنترلر بازلایتیر را برعهده بگیرید. البته داستان این بازی چندان پیروی انیمیشن داستان اسباب بازی ۲ نیست و شما با اتفاقات جدیدتری نیز رو به رو خواهید شد که سبب جذابیت این بازی شده‌اند.

Epic Mickey


Epic Mickey که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، جاه‌طلبانه‌ترین بازی ممکن از دنیای این انیمیشن است. یک بازی در سبک عناوین پلتفرمر و اکشن – ماجراجویی که بیشتر سعی دارد تا آن قسمت تاریک دنیای دیزنی را به تصویر بکشد. البته این بازی یک عنوان ترسناک نیست و اتفاقات ابدا قرار نیست شما را بترسانند. Epic Mickey از سوی منتقدان نیز یک بازی قابل احترام بود. بطوری که اگر به نمرات این بازی نگاه کنید، می‌توانید با آمار عجیبی رو به رو شوید. برای مثال این بازی با امتیاز متای ۷۳؛ گزینه چندان خوبی نیست! اما از طرفی منتقدان بزرگی چون وب‌سایت IGN و GameSpot به ترتیب نمرات ۸ و ۷ از ۱۰ را به این بازی دادند که اعداد واقعی خوبیست!


مطلب پیشنهادی:۱۰ فیلم برتر دیزنی که شخصیت منفی ندارندگاهی نیاز به منبع شرارت نیست
۱۰ فیلم برتر دیزنی که شخصیت منفی ندارند۱۰ فیلم برتر دیزنی که شخصیت منفی ندارند

داستان این بازی محول محور Micky Mouse جریان دارد. او که به صورت اتفاقی دنیای ناتمام از دیزنی را پیدا کرده، باید سعی کند تا این دنیا را تکمیل کند. اما طولی نمی‌کشد که دردسرهای او شروع می‌شوند و شما نیز باید به او کمک کنید تا بتواند عملکرد خوبی داشته باشد.

Disneyland Adventures


بسیاری از گیمرها رویای رفتن به دیزنی‌لند را دارند. اما به هردلیلی نمی‌توانند این رویا را به واقعیت تبدیل کنند. پس چه چیزی بهتر از یک بازی ویدئویی برای سفر به دیزنی‌لند؟ سفر به دیزنی‌لند دردسرهای خاص خودش را دارد. از هزینه‌های سفر؛ تا موضوعات دیگر! پس بیاید که همگی باهم با Disneyland Adventures سفری به دیزنی‌لند داشته باشیم. این بازی که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، در ابتدا نیاز به Kinect داشت، اما سپس بعد از محبوبیت‌هایی که پیدا کرد، برای سایر پلتفرم‌ها نیز بدون نیاز به Kinect پورت شد.

Disneyland Adventures یک شبیه‌ساز ویدئویی از دیزنی‌لند است. جزئیات بسیار زیادی در دنیای این بازی پنهان شده و از همه مهم‌تر؛ شما می‌توانید با شخصیت‌های محبوب خودتان از دنیای دیزنی؛ سفری به دیزنی‌لند در بازی Disneyland Adventures داشته باشید و با آن‌ها دیزنی‌لند را بگردید.

Disney Classic Games Collection


اگر به دنبال تجربه‌ای کلاسیک از دنیای انیمیشن‌های دیزنی هستید، شاید وقت آن رسیده باشد که سری به Disney Classic Games Collection بزنید. این مجموعه یک پک دوست داشتنی از بهترین بازی‌های کلاسیک دیزنی‌ است. بازی‌هایی چون کتاب جنگل، شیرشاه و حتی علاءالدین که تجربه‌شان می‌تواند واقعا دوست داشتنی باشد.


مطلب پیشنهادی:نقد انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتیبهای قهرمان بودن
نقد انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتینقد انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی

خوشبختانه شما می‌توانید این مجموعه را روی کنسول‌های جدیدی چون کنسول‌های نسل هشتمی؛ نینتندو سوئیچ و نهایتا پی‌سی تجربه کنید. پس اگر به دنبال یک تجربه هیجان‌انگیز از دنیای دیزنی هستید، باید به سراغ Disney Classic Games Collection بروید.

Toy Story 3


با بازگشت وودی در سال ۲۰۱۰ با انیمیشن Toy Story 3؛ یک شگفتی دیگر برای دیزنی رقم خورد. آن‌ها که یک موفقیت دیگر را تجربه می‌کردند، تصمیم گرفتند تا نسخه جدید بازی ویدئویی داستان اسباب بازی را بسازند و نسخه سوم آن را راهی بازار کنند. موضوعی که مدت‌ها بود گیمرها به دنبالش بودند و دیزنی برای این‌کار به سراغ استودیوی بازی‌سازی Avalanche رفت. استودیویی که پیش‌تر سابقه ساخت بازی Disney Infinity را نیز در کارنامه خودش داشت.

نتیجه این همکاری، سبب به وجود آمدن یکی از بهترین بازی‌های دیزنی تاریخ شد. Toy Story 3 شاید به اندازه بازی Toy Story 2: Buzz Lightyear to the Rescue شگفتی به دنبال نداشت، اما همین بازی ساده بقدری دوست داشتنی ساخته شده بود که هر گیمری را عاشق خودش می‌کرد.

Disney Illusion Island


بازی Disney Illusion Island یکی از جدیدترین بازی‌های اقتباسی از دنیای دیزنی است که درست در سال ۲۰۲۳ منتشر شد. این بازی در همان سال برنده جایزه بهترین بازی خانوادگی نیز شد و در سبک عناوین پلتفرمر روایت می‌شد. منتهی دیزنی این‌بار برای ساخت بازی Disney Illusion Island؛ به سراغ استودیوی بازی‌سازی Dlala Studios رفته بود و این بازی را به صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوئیچ منتشر کرد.


مطلب پیشنهادی:۱۰ سکانس برتر مبارزه در سری انیمیشن پاندای کونگ‌فو کارمبارزات به یادماندنی پو و دوستانش!
10 سکانس برتر مبارزه در سری انیمیشن پاندای کونگ‌فو کار10 سکانس برتر مبارزه در سری انیمیشن پاندای کونگ‌فو کار

Disney Illusion Island یک بازی دوست داشتنی برای گیمرها بود. جایی‌که آن‌ها می‌توانستند که به معنای واقعی کلمه سرگرم شوند و به دنبال یک بازی دوست داشتنی باشند. نهایتا این بازی Disney Illusion Island با امتیاز متاکریتیک ۷۳؛ به مسیرش پایان داد و تجربه آن ابدا برای گیمرها گزینه بدی نیست.

Disney Dreamlight Valley


بازی Disney Dreamlight Valley دومین همکاری استودیوی گیم‌لافت با دیزنی است. این بازی جذاب که در سال ۲۰۲۳ منتشر شد، برای کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی؛ نینتندو سوئیچ، سیستم عامل iOS و نهایتا پی‌سی دردسترس قرار گرفت. Disney Dreamlight Valley یک بازی ماجراجویی با المان‌های شبیه‌ساز است که شما را وارد دنیای اسرارآمیز دیزنی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا با کاراکترهای موردعلاقه‌تان در یک جهان زیبا زندگی کنید.

بازی Disney Dreamlight Valley در تلاش بود تا یک ایده خلاقانه را به تصویر بکشد. موضوعی که به خوبی عمل کرد و طولی نیز نکشید که بازی Disney Dreamlight Valley تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های دیزنی شد که گیمرها باید به سراغش بروند.

Kingdom Hearts


بازی Kingdom Hearts بدون شک یکی از بهترین بازی‌های حاضر در این لیست است که توسط دیزنی و استودیوی اسکوئر انیکس منتشر شده و درست به همان اندازه که جذاب است، عجیب نیز محسوب می‌شود. زیراکه شما باید با کاراکترهای دیزنی این‌بار در کالبد یک بازی RPG – نقش آفرینی سر و کله بزنید که می‌توانند حسابی سرگرمتان کنند.


مطلب پیشنهادی:راهنمای تمامی قفل‌ها و کدهای بازی Alan Wake 2الن ویک ۲ از آنچه فکر می‌کردیم بیشتر معما دارد!
راهنمای تمامی قفل‌ها و کدهای بازی Alan Wake 2راهنمای تمامی قفل‌ها و کدهای بازی Alan Wake 2

این بازی برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۲ منتشر شد و نقدهای بسیار خوبی نیز داشت. گرافیک خوب این بازی و از همه مهم‌تر المان‌های هیجان‌انگیز آن؛ دست به دست هم داده بودند تا بازی Kingdom Hearts تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های نقش آفرینی تاریخ شود.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.