۱۲ گوشی چهار دوربینه برتر بازار؛ گزینه‌های خوب برای عکاسی

امروزه تعدد سنسورهای دوربین‌ در گوشی‌های هوشمند افزایش پیدا کرده و گوشی‌های هوشمند چهار دوربینه زیادی از برندهای مختلف و مطرح در بازار به چشم می‌خورند. در این مقاله به معرفی و بررسی ۱۲ گوشی چهار دوربینه برتر دیجی کالا خواهیم پرداخت تا اگر قصد خرید یک گوشی چهار دوربینه با توجه به بودجه‌ی خود را دارید، انتخاب راحت‌تر و سریع‌تری داشته باشید. سوژه‌های این مطلب با تمرکز برای بازار ایران، بر اساس نقد و بررسی چند مورد از وب‌سایت‌هایی معتبر فناوری انتخاب شده است.

گوشی موبایل سامسونگ مدل  Galaxy A73 5G SM-A736B/DS دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۱۹,۴۹۹,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultra دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

۶۲,۳۹۰,۰۰۰

تومان

گلکسی S23 اولترا سامسونگ

1 16

لیست بهترین گوشی‌های هوشمند چهاردوربینه فروشگاه دیجی‌کالا را با معرفی قدرتمندترین و تمام‌عیارترین پرچم‌دار حال حاضر سامسونگ یعنی گلکسی S23 اولترا آغاز می‌کنیم. این گوشی هوشمند فوق‌پیشرفته سامسونگ که بدون شک می‌توان عنوان بهترین گوشی چهار دوربینه جهان را به آن داد، از یک سیستم دوربین بی‌نظیر بهره می‌برد که غول کره‌ای دنیای فناوری نسبت به نسل قبلی‌اش تغییرات بسیار خوبی را در آن ایجاد کرده است. در پنل پشتی گلکسی S23 اولترا، چهار سنسور دوربین به چشم می‌خورد که شامل سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، ۱۰ مگاپیکسلی پریسکوپی و ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو می‌شوند. سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی هوشمند اندازه‌ی ۱/۱٫۳ اینچی دارد و عکس‌ها را با جزئیات بی‌نظیری ثبت می‌کند. همچنین نقطه ضعف سیستم دوربین گلکسی S22 اولترا در این گوشی پوشانده شده و کیفیت عکس‌های ثبت شده در محیط‌های کم‌نور بهبود قابل توجه‌ای پیدا کرده است.

این گوشی هوشمند قابلیت فیلم‌برداری ۸K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را نیز دارد. یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی نیز روی پنل جلویی این گوشی تعبیه شده که کاربران می‌توانند از آن برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی استفاده کنند. این گوشی چهار دوربینه سامسونگ، مجهز به صفحه‌نمایش  ۶.۸ اینچی از جنس Dynamic AMOLED 2X است که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی با حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت بهره می‌برد و محتواهای تصویری و ویدیویی را با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ به کاربران ارائه می‌دهد. اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به عنوان پردازنده در این گوشی به انجام وظیفه می‌پردازد و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن نیز از سرعت شارژ ۴۵ وات پشتیبانی می‌کند. قیمت این گوشی چهار دوربینه سامسونگ در بازه ۶۵ الی ۷۵ میلیون است.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultra دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت - ویتنام
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultra دو سیم کارت ظرفیت 512 گیگابایت و رم 12 گیگابایت
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultra دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

ردمی نوت ۱۲ پرو شیائومی ۴G

ردمی

شیائومی طی سال‌های اخیر پیشرفت بسیار محسوسی در حوزه‌ی تولید و عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند باکیفیت و پرامکانات داشته و گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو، یکی از بهترین‌های آن‌ها به شمار می‌رود. این گوشی، از معدود گوشی‌های هوشمند چهار دوربینه شیائومی است که در بازار ایران فروش بسیار خوبی را تجربه می‌کند. ردمی نوت ۱۲ پرو شیائومی ۴G مجهز به یک سیستم دوربین چهارگانه است که سنسور اصلی آن دقتی ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد و با بهره‌گیری از آن می‌توانید تصاویر بسیار جذابی را ثبت کنید. در کنار این سنسور قدرتمند، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان نیز به چشم می‌خورند که کیفیت آن‌ها نیز قابل قبول است. دوربین اصلی ردمی نوت ۱۲ پرو شیائومی این امکان را به کاربران می‌دهد تا با کیفیت ۴K و حداکثر سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه به ضبط ویدیو بپردازند.

همچنین نباید دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی میان‌رده‌ی شیائومی را از قلم بیندازیم. این گوشی هوشمند چهار دوربینه شیائومی مجهز به یک نمایشگر ۶.۶ اینچی AMOLED است که از یک سری ویژگی‌های خوب نظیر رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، قابلیت Dolby Vision و حداکثر روشنایی ۱۱۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند و رزولوشن تصویر آن نیز به ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل می‌رسد. شیائومی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۲ به عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی بهره برده که حداکثر ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن را همراهی می‌کند. ظرفیت باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است و با شارژر ۶۷ واتی به سرعت شارژ می‌شود.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 12 Pro 4G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

گلکسی S22 اولترا سامسونگ

S22

سامسونگ گوشی‌های چهار دوربینه بسیار زیادی چه در رده‌ی گوشی‌های پرچم‌دار و چه میان‌رده دارد و گلکسی S22 اولترا به عنوان قدرتمندترین گوشی سال ۲۰۲۲ این برند کره‌ای در این فهرست قرار گرفته است. گلکسی S22 اولترا سامسونگ مجهز به سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است که اندازه‌ی ۱/۱.۳۳ اینچی دارد و از لرزشگیر اپتیکال نیز پشتیبانی می‌کند. در کنار این سنسور، یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی پریسکوپی با زوم ۱۰ برابری، یک سنسور ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید نیز به چشم می‌خورند. دوربین اصلی این گوشی قادر است با کیفیت ۸K و سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کند. دوربین سلفی این گوشی که حفره‌ی نمایشگر از آن میزبانی می‌کند، دقتی ۴۰ مگاپیکسلی دارد.

به غیر از سیستم دوربین، بخش‌های دیگر این پرچم‌دار سامسونگ نیز قابل توجه است. سامسونگ برای این گوشی از یک نمایشگر فوق‌العاده باکیفیت ۶.۸ اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X بهره برده که از رفرش ریت متغیر ۱۲۰ هرتزی، فناوری HDR10+، حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت و رزولوشن ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ پشتیبانی می‌کند. این گوشی مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است که کاربران می‌توانند از بین ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی دست به انتخاب بزنند. سامسونگ به عنوان منبع تغذیه‌ی این گوشی چهار دوربینه از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده که با شارژر ۴۵ وات شارژ می‌شود.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S22 Ultra 5G دو سیم کارت ظرفیت 512 گیگابایت و رم 12 گیگابایت نسخه اسنپدراگون
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S22 Ultra 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت نسخه اسنپدراگون

ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی ۴G

شیائومی

ردمی نوت ۱۱ پرو ۴G، میان‌رده بسیار پرفروش و محبوب شیائومی است که تقریباً یک سال از عرضه‌ی آن می‌گذرد و با قابلیت‌هایی که دارد می‌تواند تجربه‌ی خرید بسیار خوبی را برای علاقه مندان به گوشی‌های چهار دوربینه رقم بزند. این گوشی هوشمند میان‌رده، در پنل پشتی از چهار سنسور بهره می‌برد که سنسور اصلی آن همانند ردمی نوت ۱۲ پرو دقتی ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد و در کنار آن، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان نیز به انجام وظیفه می‌پردازند. به طور کلی، سیستم دوربین این گوشی کیفیت بسیار مناسبی برای یک گوشی در این رنج قیمتی دارد و از لحاظ فیلم‌برداری نیز، کاربران می‌توانند با کیفیت ۱۰۸۰p و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه به ضبط ویدیو بپردازند.

یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی برای ردمی نوت ۱۱ پرو شیائومی ۴G در نظر گرفته شده که برای گرفتن عکس‌های سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی، عملکرد خوبی دارد. این گوشی هوشمند چهار دوربینه شیائومی مجهز به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی از جنس Super AMOLED است که با پشتیبانی از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، اسکرول بسیار روانی را ارائه می‌دهد و حداکثر روشنایی نمایشگر آن نیز به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد. هلیو G96 به عنوان پردازنده‌ی این گوشی در نظر گرفته شده که با حداکثر ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه جفت می‌شود. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که به عنوان منبع تغذیه این گوشی به ایفای نقش می‌پردازد، از سرعت شارژ ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند و در عرض یک ساعت شارژ می‌شود.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 11 pro 4G دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

گلکسی A73 سامسونگ

سامسونگ

سامسونگ اخیرا برخی گوشی‌های میان‌رده خود را در سری A به‌روزرسانی کرده، اما هنوز خبری از معرفی جانشین گلکسی A73 سامسونگ نیست و این گوشی در حال حاضر قدرتمندترین میان‌رده سامسونگ به شمار می‌رود. گلکسی A73 مجهز به یک سیستم دوربین چهارگانه است که سنسورهای ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی، ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان درون ماژول دوربین آن به انجام وظیفه می‌پردازند. دوربین اصلی این گوشی قابلیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد و مجهز به لرزشگیر اپتیکال نیز است. درون حفره‌ی نمایشگر این گوشی هوشمند سامسونگ یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی تعبیه شده که آن هم از قابلیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. به طور کلی، سیستم دوربین این گوشی، می‌تواند رضایت کاربران را به همراه داشته باشد.

جدا از بخش دوربین، باید اشاره کنیم گلکسی A73 مجهز به نمایشگر ۶.۷ اینچی از جنس Super AMOLED Plus است که علاوه بر پشتیبانی از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت دارد و محتواهای تصویری و ویدیویی را با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل برای کاربران به نمایش می‌گذارد. اسنپدراگون ۷۷۸G 5G کوالکام به عنوان پردازنده‌ی این گوشی هوشمند میان‌رده در نظر گرفته شده که در کنار آن ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای استفاده کاربران تعبیه شده است. انرژی این گوشی نیز از جانب یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که از سرعت شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند.

گوشی موبایل سامسونگ مدل  Galaxy A73 5G SM-A736B/DS دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

وان‌پلاس ۹ پرو

وان پلاس

گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار وان‌پلاس اگرچه شاید به اندازه گوشی‌های سامسونگ و اپل طرفدار نداشته باشند، اما از لحاظ قابلیت‌هایی که به کاربران ارائه می‌دهند، جزو بهترین‌ها هستند و این موضوع در مورد وان‌پلاس ۹ پرو نیز به درستی صدق می‌کند. وان‌پلاس ۹ پرو که حدود دو سال از زمان عرضه‌ی آن به بازار می‌گذرد، جزو معدود گوشی‌های چهار دوربینه این شرکت چینی است و سنسور اصلی آن دقتی ۴۸ مگاپیکسلی دارد. در کنار این سنسور، سنسورهای ۸ مگاپیکسلی تله فوتو، ۵۰ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی منوکروم تعبیه شده که عملکرد بسیار خوبی دارند. همچنین نباید دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی هوشمند پرچم‌دار را از قلم بیندازیم. یکی از نقاط قوت سیستم دوربین این گوشی، قابلیت فیلم‌برداری ۸K با حداکثر سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه است که می‌تواند برای کاربرانی که در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنند، بسیار کاربردی باشد.

پرچم‌دار سال ۲۰۲۱ وان‌پلاس از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی از جنس LTPO Fluid2 AMOLED بهره می‌برد و از قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، HDR10+، حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت و رزولوشن تصویر ۱۴۴۰ در ۳۲۱۶ پشتیبانی می‌کند. تراشه‌ی ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ ۵G به عنوان قلب تپنده در این گوشی به انجام وظیفه می‌پردازد که حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن را همراهی می‌کنند. باتری این گوشی نیز ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد، اما با پشتیبانی از سرعت شارژ ۶۵ واتی، فول شدن شارژ شدن آن کمتر از ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

گوشی موبایل وان پلاس مدل 9 Pro دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

گلکسی A53 سامسونگ

گوشی چهار دوربینه

گلکسی A53، یکی دیگر از میان‌رده‌های پرفروش و محبوب بازار ایران است که توانسته با قابلیت‌های بسیار خوب خود مانند سیستم دوربین چهارگانه‌اش نگاه بسیاری از کاربران را معطوف به خود کند. این گوشی هوشمند از نظر طراحی با گلکسی A73 سامسونگ، تفاوت خاصی ندارد و این موضوع را به سادگی می‌توان از مقایسه پنل‌های پشتی این دو گوشی فهمید. در پنل پشتی این گوشی شاهد قرارگیری ۴ سنسور دوربین هستیم که سنسور اصلی آن ۶۴ مگاپیکسلی است و از لرزشگیر اپتیکال نیز بهره می‌برد. در کنار این سنسور دوربین، دو سنسور دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان و سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی نیز به انجام وظیفه می‌پردازند. قابلیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه نیز در دسترس کاربران این گوشی هوشمند قرار دارد.

حفره‌ی نمایشگر این گوشی در پنل جلویی میزبان یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است که کیفیت بسیار خوبی دارد. سامسونگ از پردازنده‌ی ۵ نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ به عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی هوشمند استفاده کرده که کاربران می‌توانند حداکثر ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی را برای این گوشی انتخاب کنند. در نهایت باید به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی هوشمند اشاره کنیم که شارژر ۲۵ واتی انرژی مجدد آن را تأمین می‌کند.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A53 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی

گوشی چهار دوربینه

علی‌رغم اینکه بیش از یک سال از عرضه‌ی گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی می‌گذرد، ولی در بازار ایران همچنان بسیار پرفروش است و کاربران زیادی به آن توجه نشان می‌دهند. این گوشی هوشمند میان‌رده شیائومی مجهز به یک سیستم دوربین چهارگانه در پنل پشتی است که سنسور اصلی و قدرتمند آن دقتی ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد. سنسورهای ۸ مگاپیکسلی اولترا واید، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی عمق میدان، دیگر اجزای سیستم دوربین این گوشی هوشمند میان‌رده را تشکیل می‌دهند. دوربین اصلی این گوشی، قابلیت فیلم‌برداری ۴K با حداکثر سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه می‌دهد و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی نیز در شرایط نوری مناسب، تصاویر باکیفیتی را ثبت می‌کند.

ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی نمایشگری ۶.۶۷ از جنس AMOLED دارد و از قابلیت‌های خوب دیگری نظیر HDR10+، حداکثر روشنایی تصویر ۱۲۰۰ نیت و وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل بهره می‌برد. مغز متفکر این گوشی هوشمند میان‌رده شیائومی، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۳۲G است که از حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم برای انجام امور پردازشی پشتیبانی می‌کند. باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی هوشمند نیز پشتیبانی از سرعت شارژ ۳۳ وات را دارد و در عرض یک ساعت و نیم به طور کامل شارژ می‌شود. قیمت این گوشی چهار دوربین شیائومی در بازه‌ی ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان قرار دارد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 10 Pro دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

آنر X8

گوشی چهار دوربینه

اگر از طرفداران و علاقه مندان محصولات آنر هستید، می‌توانید گوشی هوشمند آنر X8 را به عنوان یکی از گوشی‌های چهار دوربینه باکیفیت و اقتصادی برای خرید خود در نظر بگیرید. دوربین ۶۴ مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی سیستم دوربین این گوشی چهار دوربینه مربعی در پنل پشتی قرار گرفته و در کنار آن نیز دوربین اولترا واید ۵ مگاپیکسلی و دو سنسور عمق میدان و ماکروی ۲ مگاپیکسلی به چشم می‌خورند. سنسور سلفی ۵ مگاپیکسلی که حفره‌ی نمایشگر در پنل جلویی از آن میزبانی می‌کند، نیز در این گوشی به انجام وظیفه می‌پردازد.

قدرت آنر X8 از جانب پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۸۰ تأمین می‌شود و در کنار آن، ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای استفاده کاربران در دسترس قرار دارد. منبع انرژی این گوشی، یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که از سرعت شارژ ۲۲.۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

گوشی موبایل آنر مدل X8 دو سیم کارت ظرفیت 128گیگابایت و 6 گیگابایت رم

پوکو X3 پرو شیائومی

گوشی چهار دوربینه

گوشی‌های هوشمند پوکو اگرچه بیشتر برای اهداف گیمینگ مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرند، اما کیفیت سیستم دوربین آن‌ها نیز قابل قبول است. پوکو X3 پرو شیائومی، یکی از معدود گوشی‌های چهار دوربینه این برند مطرح به شمار می‌رود که حدود دو سال از زمان رونمایی آن می‌گذرد و چهار سنسور ۴۸ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی عمق میدان و ماکرو درون ماژول مستطیلی شکل آن دیده می‌شود. دوربین اصلی این گوشی قابلیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین نباید دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی این گوشی را از قلم بیندازیم.

صفحه‌نمایش این گوشی گیمینگ ۶.۶۷ اینچی این گوشی از نوع IPS است و رزولوشن FHD دارد. پوکو برای این گوشی از تراشه‌ی کوالکام اسنپدراگون ۸۶۰ استفاده کرده که همانند موتوری قدرتمند از پس اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و اپ‌ها به راحتی بر می‌آید. حداکثر ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز برای استفاده کاربران درون این گوشی تعبیه شده است. باتری ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه این گوشی در نظر گرفته شده که با آداپتور ۳۳ واتی در عرض یک ساعت به طور کامل شارژ می‌شود.

گوشی موبایل آنر مدل X8 دو سیم کارت ظرفیت 128گیگابایت و 6 گیگابایت رم

گلکسی M33 سامسونگ

گوشی چهار دوربینه

گلکسی M33، محبوب‌ترین میان‌رده سری M سامسونگ است که از ۴ سنسور دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، ۵ مگاپیکسلی اولترا واید و دو سنسور دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان در پنل پشتی بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی قادر است با کیفیت ۴K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه به ضبط ویدیو بپردازد و دوربین سلفی آن دقتی ۸ مگاپیکسلی دارد. پردازنده‌ی این گوشی، اگزینوس ۱۲۸۰ در نظر گرفته شده که ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی دارد. از دیگر مشخصات خوب این گوشی می‌توان به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy M33 5G SM-M336B/DS دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

هواوی Y9a

گوشی چهار دوربینه

در نهایت می‌رسیم به اقتصادی‌ترین گوشی چهار دوربینه موجود در بازار از برند هواوی یعنی مدل Y9a. سیستم دوربین این گوشی هوشمند اقتصادی از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و دو سنسور دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان تشکیل شده است. این گوشی چهار دوربینه هواوی، قابلیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و سنسور سلفی ۱۶ مگاپیکسلی آن نیز به انجام وظیفه می‌پردازد.

تراشه‌ی هلیو G12 به عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی در نظر گرفته شده که حداکثر ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی قابلیت همراهی با آن را دارد. در انتها باید به نمایشگر ۶.۶ اینچی IPS و باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از سرعت شارژ ۲۲.۵ واتی این گوشی هوشمند اقتصادی هواوی اشاره کنیم.

گوشی موبایل هوآوی مدل Y9a FRL-L22 دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی و بررسی ۱۲ گوشی هوشمند چهار دوربینه برتر موجود در فروشگاه آنلاین دیجی کالا پرداختیم تا در کمترین زمان ممکن به لیستی از بهترین‌ها دسترسی پیدا کنید. به نظر شما کدام یک از این گوشی‌ها ارزش خرید بالاتری دارد؟ لطفاً نظرات خود را در این رابطه در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربران دیجی کالا مگ به اشتراک بگذارید.

منبع: Smartprix و deepspecs

گوشی موبایل سامسونگ مدل  Galaxy A73 5G SM-A736B/DS دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

۱۹,۴۹۹,۰۰۰

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultra دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

۶۲,۳۹۰,۰۰۰

تومان

سوالات متداول

بهترین گوشی چهار دوربینه موجود در بازار کدام است؟

گلکسی S23 اولترا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی را می‌توان بهترین گوشی چهار دوربینه بازار معرفی کرد.

استفاده از دوربین چهارگانه در گوشی چه مزایای دارد؟

کیفیت تصاویری که با استفاده از این گوشی ها گرفته می‌ شود به مراتب بیشتر از دوربین گوشی ‌های قدیمی است و هرچه کیفیت تصویر بیشتر باشد، جزئیات در آن واضح تر خواهد بود.

آیا داشتن چهار سنسور دوربین مختص به گوشی‌های پرچم‌دار است؟

خیر. امروز برخی از برندها گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی خود را با سیستم دوربین چهارگانه روانه‌ی بازار می‌کنند.

ارزان‌ترین گوشی چهار دوربینه موجود در بازار کدام است؟

هواوی y9a را در حال حاضر می‌توان اقتصادی‌ترین گوشی بازار معرفی کرد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.