۱۲ شغل که دیک گریسون سرگرم آن‌ها بود

انگار این روزها همه سرگرم بیش از یک کار هستند، حتی ابرقهرمان‌ها. تنها کافی‌ست به نایتوینگ نگاهی بیندازید. با وجود دارایی فراوانی که از طریق بروس وین به دست می‌آورد، یک ابرقهرمان است و رهبری تایتانز را بر دوش دارد ولی هنوز هم این فرصت را به دست می‌آورد تا هر از چند گاهی سرگرم شغل‌های دیگر شود. باور نمی‌کنید؟ در این نوشتار نگاهی به ۱۲ شغل دیک گریسون بیندازید که در زمان اضافه‌ی خود به آن‌ها سرگرم بود.

۱۲ شغل دیک گریسون در یک نگاه
نمایش

<!–

–>

روزنامه‌فروش

دیگ گریسون در همان نخستین حضورش یک شغل را بر دوش می‌گیرد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)دیگ گریسون در همان نخستین حضورش یک شغل را بر دوش می‌گیرد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
دیگ گریسون در همان نخستین حضورش یک شغل را بر دوش می‌گیرد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)

از چه زمانی کارهای جانبی دیک گریسون آغاز شدند؟ از هنگام نخستین حضورش در سال ۱۹۴۰ و شماره‌ی ۳۸ کمیک Detective Comics. سریعاً پس از پذیرش سرپرستی او به دست بروس وین، به دیک گریسون جوان دستور داده شد تا به سراغ شغل روزنامه‌فروشی برود. البته این بخشی از یک برنامه برای جاسوسی از افرادی بود که باعث مرگ والدینش شدند ولی در هر حال راه‌های بهتری هم برای این کار به ذهن می‌آید. تصور کنید که توسط یک فرد ثروتمند به سرپرستی قبول شوید و نخستین کاری که او برایتان انجام می‌دهد دستور یافتن یک کار به عنوان روزنامه‌فروش باشد.

تلگراف‌رسان

کارهای گوناگونی که دیک برای خرید هدیه‌ی زادروز بروس انجام می‌دهد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)کارهای گوناگونی که دیک برای خرید هدیه‌ی زادروز بروس انجام می‌دهد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
کارهای گوناگونی که دیک برای خرید هدیه‌ی زادروز بروس انجام می‌دهد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)

کمی پس از شغل پیشین، بروس رفتار خود را در قبال کار پیدا کردن دیک گریسون تغییر داد. زمانی که او در سال ۱۹۴۴ و شماره‌ی ۲۲ کمیک Batman فهمید پسر شگفت‌انگیز یک تلگراف‌رسان شده است واکنش ناخوشایندی داشت. در کنار پیغام رساندن، دیک وظایف افزوده‌ای همانند دستیار بازی گلف بودن و کوتاه کردن چمن‌ها را هم بر عهده داشت. بروس می‌گفت که این کارها حواس دیک را از مسئولیت‌هایش در جایگاه رابین پرت می‌کند و به او دستور داد که شغلش را کنار بگذارد. اما نمایان شد که گریسون جوان برای این که بتواند پول هدیه‌ی زادروز بروس را جور کند دست به این کارها می‌زد تا زمانی که بتمن به آن پی ببرد شرمسار شود.

نویسنده‌ی کمیک بوک

گریسون جوان برای نوشتن کمیک به چالش کشیده می‌شود (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)گریسون جوان برای نوشتن کمیک به چالش کشیده می‌شود (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
گریسون جوان برای نوشتن کمیک به چالش کشیده می‌شود (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)

زمانی دیک گریسون سرگرم خواندن یک شماره از کرسنت کامیکز بود و از دیدگاهش داستان چندان رئالستیک به نظر نمی‌آمد. برای همین بروس او را به دفتر ویراستار برد و از دیک خواست تا شخصاً انتقاداتش را دوباره بیان کند. سپس این ادیتور، گریسون جوان را به چالش کشید تا داستان کمیک خودش را بنویسد. بله، این رویداد به راستی در سال ۱۹۴۶ و شماره‌ی ۳۵ کمیک Batman رخ داد.

دیک خیلی زود فهمید که می‌تواند بعضی از ماجراجویی‌های بتمن و رابین را تبدیل به داستان‌های کمیک بوکی کند. کرسنت کامیکز این پیش‌نویس‌ها را خرید و تا جایی که می‌توان گفت هرگز از خرید آن‌ها دست نکشید. شاید نایتوینگ تا به امروز شغل نویسنده‌ی کمیک بوک بودن را کنار نگذاشته باشد.


مطلب پیشنهادی:۹ همتای شخصیت‌های The Boys در دی‌سی و مارولسون = جاستیس لیگ؟
۹ همتای شخصیت‌های The Boys در دی‌سی و مارول۹ همتای شخصیت‌های The Boys در دی‌سی و مارول

دی‌جی

دیک گریسون ساز و آهنگ به دست می‌گیرد و می‌خواند (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)دیک گریسون ساز و آهنگ به دست می‌گیرد و می‌خواند (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
دیک گریسون ساز و آهنگ به دست می‌گیرد و می‌خواند (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)

در شماره‌ی ۸۰ کمیک Star Spangled Comics، دیک برای زمان کوتاهی تبدیل به دی‌جیِ ایستگاه رادیوی دبیرستان گاتهام شد. این جوان حتی تا جایی پیش رفت که اعلامیه‌هایش را با یک آکاردئون می‌خواند. چه کسی می‌تواند اشعار همچون «اگه مغزت کنده، و نمره‌هات پایینن، آگاه شو، به راه بیفتد. یه مدرسه هست که دانات می‌کنه. بچه، برو به دبیرستان گاتهام» را فراموش کند.

مشاور کمپ

یک کمپ با تم رابین که توسط پسر شگفت‌انگیز پایه‌گذاری شد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)یک کمپ با تم رابین که توسط پسر شگفت‌انگیز پایه‌گذاری شد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
یک کمپ با تم رابین که توسط پسر شگفت‌انگیز پایه‌گذاری شد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)

تنها دو شماره پس از این ماجرا، رابین در Star Spangled Comics هشتاد و دوم تصمیم گرفت که می‌خواهد کمپ تابستانی خودش را احداث کند و همه‌چیزش را حول محور خود بچرخواند. او نام این کمپ را کمپ رابین گذاشت و یک پرچم بزرگ با چهره‌ی خودش برای آن طراحی کرد. پیش از این که بخواهیم به دیک جوان گیر بدهیم باید توجه داشت که او با مردی زندگی می‌کند که همه‌چیزش تم خفاشی دارند.

دستیاری کنگره

دیک در کنگره دستیار باربارا گوردون می‌شود (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)دیک در کنگره دستیار باربارا گوردون می‌شود (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
دیک در کنگره دستیار باربارا گوردون می‌شود (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)

وقتی که پسر شگفت‌انگیز یک ترم از دانشگاه هادسن مرخصی می‌گیرد سرگرم چه کاری‌ست؟ شغل دستیاری کنگره را در کپیتال هیل بر عهده می‌گیرد! دیک زیر دست باربارا گوردون که نماینده‌ی کنگره بود فعالیت می‌کرد و طبیعتاً علاقه‌ای که نسبت به او داشت در تصمیم‌گیری‌اش اثرگذار بود. وظایف کنگره‌ای نایتوینگ شامل کمک به باربارا در سخنرانی‌هایش، مرتب نگه داشتن برنامه‌های او و همچنین مبارزه با روح بندیکت آرنولد می‌شدند! درست خواندید، اگر باور نمی‌کنید شماره‌ی ۱ کمیک The Batman Family را بخوانید.


مطلب پیشنهادی:۶ شخصیت دی‌سی به جز فلش که درگیر سفر در زمان شدندآرزوی بشر تبدیل به خاطره‌ی قهرمانان دی‌سی شده است!
۶ شخصیت دی‌سی به جز فلش که درگیر سفر در زمان شدند۶ شخصیت دی‌سی به جز فلش که درگیر سفر در زمان شدند

مالک سیرک

دیک گریسون به جایی برمی‌گردد که از آن سر برآورد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)دیک گریسون به جایی برمی‌گردد که از آن سر برآورد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
دیک گریسون به جایی برمی‌گردد که از آن سر برآورد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)

در شماره‌ی ۶۰ کمیک The New Titans، دیک سیرک هیلی، همان سیرکی که پیش از پذیرش سرپرستی‌اش توسط بتمن در آن بزرگ شده بود را خریداری کرد. او از دور سیرک را مدیریت می‌کرد و در حالی که خودش به عنوان نایتوینگ فعال بود، سیرکش در کشور به سفر می‌پرداخت. در سال ۲۰۰۳ و شماره‌ی ۸۸ کمیک Nightwing بلاک‌باستر سیرک او را نابود کرد ولی پس از رویدادهای دگرگون‌کننده‌ی Flashpoint این سیرک دوباره بازگشت. بدین گونه، اگر بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۳ داستانی از نایتوینگ گیر بیاورید، دیک در لابه‌لای پنل‌ها مشغول مدیریت یک سیرک است.

بارتندر

نایتوینگ برای به دست آوردن اطلاعات رو به نوشیاری می‌آورد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)نایتوینگ برای به دست آوردن اطلاعات رو به نوشیاری می‌آورد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
نایتوینگ برای به دست آوردن اطلاعات رو به نوشیاری می‌آورد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)

دیک در سال ۱۹۹۶ و شماره‌ی ۴ کمیک Nightwing تبدیل با بارتندر هوگانز اَلی شد. هوگانز الی یک بار ویژه‌ی پلیس‌ها بود و دیک برای شنیدن جزئیات تحقیقات جنایی در آن جا سرگرم به کار شده بود. نکته‌ی جالب توجه اما این است که به گونه‌ای او می‌توانست این کار را در کنار فعالیت به عنوان نایتوینگ و مدیریت یک سیرک در حال سفر انجام دهد.

پلیس

دیک گریسون در جایگاه پلیس می‌خواهد فعالیتش را قانونی پیش ببرد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)دیک گریسون در جایگاه پلیس می‌خواهد فعالیتش را قانونی پیش ببرد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
دیک گریسون در جایگاه پلیس می‌خواهد فعالیتش را قانونی پیش ببرد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)

در سال ۱۹۹۹ و شماره‌ی ۳۱ کمیک Nightwing، دیک گریسون تصمیم گرفت که تبدیل به یک افسر پلیس شود. پس از سال‌ها کار در بیرون از سیستم قضایی و جنایی، او می‌خواست تا یک بار هم که شده تجربه‌ی ایفای نقش به عنوان یک افسر قانونی را داشته باشد. البته که اوضاع به خوبی پیش نرفت. در سال ۲۰۰۳ و شماره‌ی ۸۳ این کمیک، دیک مجبور شد از کار خود کناره‌گیری کند چرا که یکی از سوپروایزرهایش به زندگی دوگانه او به عنوان نایتوینگ پی برد. ظاهراً همزمان یک ویجلنتی قانون‌گریز و یک افسر پلیس بودن یک تعارض منافع بزرگ به شمار می‌آید. البته انگار سوپروایزر دیک مشکل خاصی با مالکیت سیرکش نداشت.


مطلب پیشنهادی:۱۰ بلایی که فلشپوینت سر دنیای دی‌سی آوردندو، بری، ندو!
۱۰ بلایی که فلشپوینت سر دنیای دی‌سی آورد۱۰ بلایی که فلشپوینت سر دنیای دی‌سی آورد

مدل

گریسون از بدنش پول درمی‌آورد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)گریسون از بدنش پول درمی‌آورد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
گریسون از بدنش پول درمی‌آورد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)

در طول زمان بسیاری بدن نایتوینگ را تحسین کرده‌اند، پس چرا از آن پول درنیاورد؟ در سال ۲۰۰۶ و شماره‌ی ۱۱۹ کمیک Nightwing، گریسون برای سر زدن به معشوقه‌اش با نام شاین فریمانت به دفترش رفت. شاین یک طراح فشن بود و همکارانش تصور می‌کردند که دیک یک مدل باشد. طبیعتاً آن‌ها پسر شگفت‌انگیز را به کار مشغول کردند و او را در برابر دوربین‌ها قرار دادند.

دیک برای مدتی تصمیم گرفت تا این کار را پیش ببرد. هر چند باعث شد تا در شماره‌ی ۱۲۰ همین کمیک مجبور باشد در پوششی الهام‌گرفته از نایتوینگ راه برود. جیسن تاد برای این نمایش در بین تماشاگران بود و هیچ چیز بیش از این نمی‌توانست او را سر ذوق آورد.

کیوریتور موزه

شاید هیچکس انتظار نداشت دیک گریسون راهنمای یک موزه باشد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)شاید هیچکس انتظار نداشت دیک گریسون راهنمای یک موزه باشد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
شاید هیچکس انتظار نداشت دیک گریسون راهنمای یک موزه باشد (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)

بین شماره‌های ۱۴۰ تا ۱۵۳ کمیک Nightwing، دیک گریسون به عنوان یک کیوریتور موزه فعالیت می‌کرد. در آن زمان، او به دنبال مسیری تازه می‌گشت و این شغل به سراغش آمد. با وجود این، دیک هیچ پیش‌زمینه‌ای در این گونه فعالیت نداشت و کارهای جانبی پیشینش نیز تجربه‌ی مربوطی با کیوریتور یک موزه بودن را ارائه نمی‌کردند. شاید کتوومن کاراکتر درست‌تری برای چنین کاری محسوب شود.

راننده‌ی تاکسی

«ریک» پشت رل می‌نشیند (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)«ریک» پشت رل می‌نشیند (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)
«ریک» پشت رل می‌نشیند (برای دیدن سایز کامل روی تصویر تپ/کلیک کنید)

دیک گریسون در سال ۲۰۱۸ و شماره‌ی ۵۰ کمیک Nightwing پشت فرمان یک تاکسی نشست. این در دوره‌ای بود که به جمجمه‌اش شلیک شد، موهای سرش را تراشید، همه‌چیز درباره‌ی زندگی پیشین را از یاد برد و تصمیم گرفت تا خودش را ریک بنامد. شاید راننده‌ی تاکسی بودن معمولی‌ترین بخش زندگی گریسون در این دوره زندگی‌اش به شمار آید. در واقع باید گفت که در این مدت فعالیتش به عنوان یک ویجلنتی شغل جانبی دیک گریسون به حساب می‌آمد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.